Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Tak jak Fizia Pończoszanka wybieramy się na wyspę Kurekuredut

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1578 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Proponowane zajęcie pokazuje, że książka dla dzieci - to wspaniała pomoc dla nauczyciela
w realizowaniu zadań w pracy dydaktyczno- wychowawczej.
Grupa: sześciolatki

Cel szczegółowy:Uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach zespołowych, indywidualnych z udziałem rodziców.

Cele operacyjne:
-dziecko pogłębia zainteresowanie utworami literatury dziecięcej, potrafi utworzyć rym, swobodnie
i zrozumiale wypowiada się, potrafi ułożyć wyrazy z rozsypanki literowej, porównuje na konkretach
liczebność zbiorów, dodaje, odejmuje w zakresie 10, posługuje się znakami ,=,-,+.

Przebieg zajęcia

1. Nauczycielka prosi jednego z rodziców o odczytanie fragmentu znanej dzieciom książki pt.
"Fizia Pończoszanka". Zadaniem dzieci jest odgadnięcie tytyłu oraz wymienienie głównych bohaterów
(Fizia, Tomi, Anika). Siędząc w kole, dzieci w formie wyliczanki wypowiadają imiona bohaterów. Ważne jest aby zapamiętały wypowiedziane przez siebie imię bohatera.
Dzięki tej zabawie dokonany zostaje podział na zespoły (Tomiego, Aniki, Fizi).
Każdy zespół otrzymuje zadanie, które polega na jak najszybszym ułożeniu swojej nazwy z
rozsypanki literowej.

2.Po wykonaniu zadania nauczycielka zaprasza dzieci i rodziców na wspólną, morską wyprawę, której celem jest dopłynięcie na wyspę Kurekuredut. Przed podróżą zarówno dzieci, jak i rodzice budują statek.( w tym celu wykorzystują ławeczki, chustę animacyjną, kolorowe krążki)
Po ukończeniu budowy wszyscy uczą się krótkiej marynarskiej piosenki, by ją śpiewać w trakcie poróży.
Heja- ho, Heja- ho,
jak przyjemnie, jak wesoło.

3.Podczas podróży uczestników napotyka groźna burza ( wszyscy poruszają chustą animacyjną naśladując wzburzone morze). Po chwili okazuje się, że statek podpłynął do wyspy. Z radości podróżnicy śpiewają swoją morską piosenkę Jeden z rodziców odczytuje list z wyłowionej butelki
o treści:
"Witam miłych gości na Wyspie Złości ! Pytasz dlaczego?, bo nie znam rymu do słowa tego. Przejrzyjcie karteczki miłe dziateczki i wymyślcie rymy".( Rodzice otrzymują karteczki z ilustracjami,
a każde dziecko wymyśla rym do narysowanego przedmiotu). Kiedy na wyspie pojawia się jej król (nauczycielka zakłada koronę), wówczas każda para wypowiada swój rym. Zadowolony król chce zmienić nazwę wyspy. Padają propozycje i większością głosów zostaje wybrana nowa nazwa wyspy.

4. Ponownie wszyscy uczestnicy wyprawy wsiadają na statek i kontynuują podróż, śpiewając swoją marynarską piosenkę. Na morzu pojawia się kolejna butelka, która zawiera informacje, że statek podpływa do "Wyspy Chochlika". By płynąć dalej podróżnicy muszą prawidłowo ułożyć wyrazy w zdaniach, które pomieszał chochlik.(Zachowany zostaje wcześniejszy podział na zespoły)
W tym zadaniu rodzice są obserwatorami, jeżeli jednak zachodzi potrzeba pomagają dzieciom.
Przykłady zdań:Tata ma korale. Mama ma krawat. Marek jest wesoła. Lila jest wesoły.

5. Uczestnicy wyprawy wyruszają w morze. Okazuje się, że wyspa, do której dotarli to "Wyspa Uśmiechu". Wszyscy uśmiechają się do siebie, a rodzice łaskoczą swoje dzieci by głośno się śmiały.

6. Po tej przygodzie na widnokregu ukazuje sie "Wyspa Smutnego Rybaka". Z odczytanego przez jednego z rodziców listu podróżujący dowiadują się, że rybak bedzie tak długo smutny dopóki nie wyłowi ryb, na których umieszczone są litery. To dzięki nim można ułożyć wyraz przeciwstawny do słowa "smutny". Dzieci, które "wyłowiły ryby"- litery umieszczają na tablicy, a pozostali uczestnicy wymieniają, w jakiej kolejności należy je ułożyć by powsał wyraz "wesoły".
Dziękując za pomoc rybak pokazuje, w którą stronę należy płynąć by odwiedzić "Wyspę Tańczących Michałów".
Po dopłynięciu okazuje się, że to przedziwna wyspa i aby na niej przebywać należy wykonywać w tańcu polecenia Michałów ( utwór "Tańcowały dwa Michały"). Rodzice tańcząc ze swoimi dziećmi dotykają sie podczas kolejnych zwrotek: kolanami, łokciami, nosami, brzuszkami, plecami).

7.Podróż dobiega końca. Wszyscy uczestnicy wyprawy są przekonani, że doplynęli do wyspy Kurekuredut. Niestety to "Wyspa Płaczącej Królowej". Na wyspie tej oprócz królowej płaczą jej poddani, a powód jest prosty - nikt nie potrafi zliczyć zwierząt na wyspie.
Dzieci podchodzą do stolików i wykonują zadania przygotowane na kartach pracy.
Rodzice obserwują pracę swoich dzieci i pomagają jeżeli zachodzi taka potrzeba.

8.Niestety pora wracać do przedszkola. Nauczycielka prosi dzieci o wypowiedź dzieci, dlaczego podczas wspólnej podróży nie udało się nam dotrzeć na wyspę Kurekuredut.
Siedząc w kole dzieci kończą rozpoczęte zdanie: Na wyspę Kurekuredut nie dotarliśmy ponieważ...


Magdalena Padowicz
Przedszkole nr7 w Śremie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie