Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test kompetencji kluczowych ucznia klasy III

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 37417 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test kompetencji kluczowych ucznia klasy III zakresu edukacji matematycznej ułożyłam z myślą o moich uczniach, którzy uczyli się z podręcznikami Wydawnictwa MAC Edukacja S.A. ,,Moja szkoła". Przez trzy lata korzystałam ze świetnych sprawdzianów tego wydawnictwa. ( Niestety nie podano nigdzie nazwisk autorów testów). Na koniec klasy III wydano również sprawdzian podsumowujący naukę w klasach młodszych lecz przewidziany na miesiąc czerwiec.


     Ja niestety musiałam sprawdzić wiedzę swoich uczniów już w miesiącu kwietniu, dlatego też postanowiłam ułożyć własnego autorstwa test, jednak w formule nawiązującej do znanych już dzieciom sprawdzianów tegoż wydawnictwa. Test przewidziałam na 60 minut pracy, oczywiście z przerwą śródlekcyjną.

SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ.
klasa III

imię i nazwisko
  1. Uporządkuj liczby od najmniejszej do największej.
    392, 8, 45, 894, 72, 953, 499, 17, 489, 47.
    ............................................................................
  2. Zapisz cyframi rzymskimi:
    8 - ........., 12 - ........., 19 - ........., 21- ..........
  3. Napisz słowami:
    60 -........................................................................
    400 -.......................................................................
  4. Napisz jaka to liczba:
    3s 9d 5j - .............................
    6j 2d 1s - ............................
    2j 4s 3d - ............................
  5. Oblicz, pamiętając o kolejności wykonywania działań.
    99 – 45 + 13 =..............................................................
    2 × ( 58 – 43) =............................................................
    11 + 6 × 7 : 2 =............................................................
    86 – 52 + 34 =..............................................................
  6. Oblicz sposobem pisemnym:
    236 + 625= ;
    597+ 247=;
  7. Oblicz sposobem pisemnym:
    808- 657= ;
    458- 79=;
  8. Oblicz sposobem pisemnym:
    106 × 7=;
    129 × 9=;
  9. Oblicz sposobem pisemnym:
    847 : 7 =;
    498 : 6=;
  10. Rozwiąż zadanie.

         Tata Jurka musi ogrodzić siatką prostokątny ogródek o długości 225 m i szerokości 112 m. Ile metrów siatki potrzebuje?
    Narysuj rysunek pomocniczy i oblicz.


    Tata potrzebuje .................. metrów siatki.
  11. Rozwiąż zadanie.

          Jurek ma w swojej kolekcji 66 modeli samochodów, Paweł 2 razy mniej niż Jurek, a Marcin o 11 więcej niż Paweł.
    Ile razem samochodów mają wszyscy chłopcy?

    Zapisz krótko treść zadania:
    ............................................................................
    ............................................................................

    Chłopcy mają razem ................... modeli samochodów.
Suma punktów :
Ocena :
............................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................

TEST KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIA KLASY III Z ZAKRESU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
  1. Sprawdzenie porównywania i porównywania liczb w zakresie 1000. (2,5 pkt)
  2. Sprawdzenie umiejętności zapisu liczb rzymskich ( 2 pkt)
  3. Sprawdzenie umiejętności pisania liczebników ( 2 pkt)
  4. Sprawdzenie wiadomości dotyczących systemu dziesiątkowego i pozycyjnego ( 1,5 pkt)
  5. Sprawdzenie umiejętności wykonywania obliczeń zgodnie z kolejnością wykonywania działań ( 4 pkt)
  6. Sprawdzenie umiejętności dodawania sposobem pisemnym.( 2 pkt)
  7. Sprawdzenie umiejętności odejmowania sposobem pisemnym. (2 pkt)
  8. Sprawdzenie umiejętności mnożenia sposobem pisemnym. ( 2 pkt)
  9. Sprawdzenie umiejętności dzielenia sposobem pisemnym. ( 2 pkt)
  10. Sprawdzenie umiejętności obliczania obwodu prostokąta. ( 3 pkt)
  11. Sprawdzenie umiejętności rozwiązywania zadań złożonych na porównywanie różnicowe i ilorazowe ( 4 pkt)
Razem: 27 pkt

Punktacja: (100% - 86%) 27 p. - 23 p. - I poziom
(85% - 71%) 22 p. - 19 p. - II poziom
(70% - 51%) 18 p. - 13,5 p. - III poziom
(50% - 31%) 12,5 p. - 8,5 p. - IV poziom
(30% - 0%) 7,5 p. - 0 p. - V poziom
Opracowała: mgr J. Miecznik- Warda

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie