Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wiosna w ósemkowym rytmie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2749 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt do zajęć umuzykalniających w klasie II w kształceniu zintegrowanym.

Konspekt do zajęć umuzykalniających klasa II- kształcenie zintegrowane

Temat: Wiosna w ósemkowym rytmie.

Cele zajęć:
    uwrażliwienie na czas trwania ćwierćnut i ósemek, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosennej, rozwijanie wrażliwości muzycznej ( poczucia rytmu, słuchu melodycznego), kształtowanie prawidłowej dykcji, wdrażanie do aktywnego udziału w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.
Po zajęciach uczeń potrafi:
  • właściwie odróżniać (reagować ruchem) ósemki i ćwierćnuty;
  • poprawnie pod względem rytmicznym, melodycznym i dykcyjnym zaśpiewać piosenkę Idzie wiosna ( I zwrotka i refren);
  • zgodnie bawić się w grupie;
  • grać na instrumentach perkusyjnych proste rytmy;
  • rytmizować rymowanki i przysłowia;
  • zatańczyć tańce - Chodaczki i Polkę klaskaną.
Formy:
    śpiew, ćwiczenia mowy, wdrażanie do swobodnej interpretacji ruchowej, ekspresja ruchowa, gra na instrumentach perkusyjnych.
Metody:
    odtwórcza, twórcza, nauka piosenki ze słuchu.
Środki dydaktyczne:
    nagrania magnetofonowe ( muzyka do marszu i do biegu, odgłosy wiosny, piosenka Idzie wiosna), instrumenty perkusyjne, ilustracje: ptaków ( wróble, jaskółki, bociany), kwiatów (pierwiosnki, kaczeńce), rekwizyty do zabawy ilustracyjnej, rytmy, przysłowia i rymowanki o wiosnie, rozsypanka wyrazowa.
Przebieg:
  1. Taniec na powitanie gości – Polka klaskana.
  2. Zabawy na poprawne rozróżnianie poznanych wartości rytmicznych.
         Echo - uczniowie siedzą w kole, nauczyciel wystukuje na bębenku rytm ( zawsze w tym samym metrum). Uczniowie wyklaskują usłyszane wartości.
         Dwie orkiestry - uczniowie ustawieni są w dwóch rzędach, plecami do do siebie. Nauczyciel rozdaje instrumenty perkusyjne ( takie same w każdym rzędzie – po jednym instrumencie danego rodzaju). Dzieci z jednej grupy grają prosty rytm na swoim instrumencie, dziecko mające ten sam instrument w drugim rzędzie powtarza go jak echo.
         Marsz i bieg - maszerowanie odzwierciedla ćwierćnuty, bieg odzwierciedla ósemki.
  3. Wysłuchanie piosenki Idzie wiosna.
  4. Rozmowa o wiośnie:
    Jaka jest teraz pora roku?
    Po czym można poznać, że przyszła do nas wiosna?
  5. Omówienie treści piosenki ( wyeksponowanie rysunków ilustrujących treść piosenki na tablicy: szare wróble, jaskółki, pierwiosnek, kaczeńce, motyle, bociany, słońce).
  6. Słuchanie odgłosów wiosny nagranych na taśmie ( uczniowie określają jakie to odgłosy).
  7. Nauka I zwrotki piosenki i refrenu. Szare wróble świergotają,
    że nadchodzi wiosna,
    bo widziały pięć jaskółek
    jednego pierwiosnka.

    Szare wróble miały rację,
    nic się nie myliły,
    idzie wiosna, idzie wiosna,
    w obłokach motyli.

    Ref. Jak to miło i radośnie
    poczuć wiosny tchnienie
    i z podziwem patrzeć wkoło,
    jak świat zielenieje.
         Nauczyciel mówi po jednej linijce tekstu. Uczniowie powtarzają ten sam fragment tekstu kilka razy (powiedziany, wykrzyczany, wyrażając określone emocje, z ruchem żuchwy w prawą i lewą stronę, ze złączonymi zębami – pracują same wargi);
  8. powtarzają tekst skacząc z nogi na nogę;
  9. powtarzają tekst i wyklaskują rytm piosenki.
    • Nauka melodii piosenki.
      Dzieci śpiewają piosenkę krótkimi fragmentami ze słowami ( nauczyciel gra i śpiewa).
      Śpiewanie melodii piosenki na sylabie – la, ko - ( dzieci naśladują kury), be - ( dzieci naśladują baranki), mu ( naśladują krowę).
    • Próba zaśpiewania piosenki z akompaniamentem.
    • Zabawa ilustracyjna do piosenki ( wykorzystanie rekwizytów).
    • Rytmizacja przysłów. Deszcze częste w kwietniu wróżą,
      że owoców będzie dużo.

      Zakwitły kotki wierzbowe
      w puchatki ubrane nowe.
           Uczniowie za pomocą kresek dzielą przysłowia i rymowanki na sylaby, następnie dopasowują sylaby do przygotowanych rytmów, określają metrum i wyklaskują ( praca w grupach ).
    • Quiz muzyczny:
      1. dopasuj tytuł piosenki do wysłuchanej muzyki;
      2. jakie wartości nut zagrałam – dopasuj odpowiedni zapis;
      3. ułóż z rozsypanki wyrazowej tekst piosenki Idzie wiosna ( praca w grupach ).
    • Ewaluacja – uczniowie rysują buźki smutne lub wesołe na wiosennych kwiatkach.
    • Śpiew piosenki Idzie wiosna.
    • Pożegnanie – taniec Chodaczki
    mgr Alicja Niedośpiał

    Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie