Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zestawy do matury ustnej z języka angielskiego!

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3174 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zestawy rozmówek do matury ustnej z języka angielskiego - wyśmienite do poćwiczenia przed maturą, zarówno dla nauczycieli jak i uczniów. Zawierają tylko zadanie I - czyli i polecenia do scenek rodzajowych, zadanie II, opis ilustracji i pytania do niej z przyczyn technicznych nie mogą być opublikowane, ale można ich znaleźć wiele w różnych innych źródłach. Życzę przyjemnej pracy z moimi scenkami!!!

mgr Beata Bober-Bralich
I. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Udzielanie i uzyskiwanie wskazówek i informacji

Jesteś w Londynie, masz plan metra i chcesz dojechać do Trafalgar Square:
• zapytaj policjanta o drogę do najbliższej stacji metra
• poproś o wskazanie na planie trasy przejazdu
• zapytaj o cenę biletu do metra

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Studiujesz w Londynie. Wróciłeś/Wróciłaś z weekendu ze złamaną nogą. Opowiedz koledze z akademika:
• z kim i gdzie spędziłeś/spędziłaś ubiegły weekend
• jak doszło do wypadku
• co się wydarzyło po wypadku

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

W czasie pobytu w Anglii rozmawiasz z koleżanką o spędzeniu sobotniego wieczoru:
• zaproponuj wyjście na spacer
• odrzuć jej propozycję pójścia do teatru
• przekonaj ją o zaletach spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

II. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Udzielanie i uzyskiwanie wskazówek i informacji

Jesteś w Londynie w księgarni. Chcesz kupić kilka książek angielskich:
• sprecyzuj, jakie książki cię interesują
• zapytaj o cenę wybranej przez ciebie książki
• dowiedz się, czy jako student/studentka otrzymasz rabat przy zakupie książek

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Będąc w Anglii spóźniłeś/spóźniłaś się na spotkanie z przyjacielem z powodu wypadku :
• określ, gdzie miał miejsce ów wypadek
• opisz okoliczności zdarzenia
• powiedz, jak ostatecznie dotarłeś/dotarłaś do celu

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

Jesteś uczestnikiem/uczestniczką wymiany młodzieżowej w Oxford. Z angielskimi przyjaciółmi ustalacie program na następny dzień:
• nie zgadzasz się na proponowany piknik, zasugeruj wyjście do kina
• przekonaj ich, że twoja propozycja jest lepsza ze względu na pogodę
• zaproponuj wspólny wybór filmu

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

III. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Udzielanie i uzyskiwanie wskazówek i informacji

Dzwonisz do biura podróży w Anglii:
• poinformuj, skąd dzwonisz
• zapytaj o cenę tygodniowego pobytu w Blackpool
• dowiedz się, jakie jest usytuowanie kempingu

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Z okazji twoich urodzin dzwoni do ciebie kolega z Anglii ze spóźnionymi życzeniami. Kilka
dni wcześniej urządziłeś/urządziłaś przyjęcie z tej okazji. Opowiedz mu:
• ile osób. przyszło, kto był i gdzie się ono odbyło
• co robiliście przez cały wieczór
• jaki oryginalny prezent dostałeś/dostałaś od swoich przyjaciół

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

Gościsz u siebie w domu kolegę z Anglii, który dużo pali:
• dajesz mu do zrozumienia, że palenie mu szkodzi, a tobie przeszkadza
• nie zgódź się z jego argumentacją i przedstaw mu negatywne strony palenia
• przyjmij jego propozycję kompromisu

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

IV. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Jesteś przewodnikiem grupy. Pragniesz zarezerwować bilety do muzeum w Londynie. Dzwonisz do biura rezerwacji:
• przedstawiasz się, krótko charakteryzujesz grupę
• prosisz o informacje na temat ciekawostek związanych z muzeum
• ustalasz datę i godziny, dowiadujesz się, czy na miejscu są przewodnicy

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Wracasz z dwutygodniowego pobytu w Anglii w ramach wymiany międzyszkolnej:
• przedstawiasz rodzinę, która cię podejmowała
• mówisz, co zwiedziłeś/zwiedziłaś
• mówisz, co cię zdziwiło lub zaskoczyło

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

Twój angielski kolega chce podjąć pracę i nie myśli o kontynuowaniu nauki po maturze:
• przekonaj go, ze warto podjąć studia
• nie zgódź się z argumentami kolegi i podaj inne
• zaakceptuj decyzję o podjęciu studiów i pracy dorywczej

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

V. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Masz spotkać się po latach z angielskim przyjacielem z dzieciństwa. Telefonicznie informujesz go o:
• miejscu i czasie spotkania
• mówisz mu, jak teraz wyglądasz
• informujesz go jak cię rozpozna

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Będąc w Anglii uczestniczyłeś w spotkaniu na temat „Zdrowy i higieniczny tryb życia”. Po powrocie do Polski opowiadasz koleżance o:
• przebiegu i organizacji spotkania
• diecie, jaką zalecają lekarze dietetycy
• wnioskach wypływających z tego spotkania

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie


Podczas pobytu grupy angielskiej w Polsce organizujesz wieczór poświęcony piosence polskiej:
• zaproponuj wysłuchanie kilku polskich piosenek, reprezentujących różne typy muzyki
• nie zgódź się z krytyką tego rozwiązania
• zaproponuj zaproszenie jakiegoś zespołu muzycznego


(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

VI. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

W czasie wymiany międzyszkolnej rozmawiasz z kolegą z Anglii i informujesz go o nadchodzących Dniach Literatury w Twoim mieście:
• informujesz o rodzajach i terminach prelekcji
• podajesz, co będzie rewelacją tego tygodnia
• pytasz, czy jest zainteresowany wyjściem na jakiś występ

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Uczestniczyłeś/Uczestniczyłaś w obozie z osobami niepełnosprawnymi w Anglii. Opowiadasz kolegom:
• gdzie i w jakich warunkach odbywał się obóz
• na czym polegała twoja praca
• jak ten pobyt wpłynął na ciebie

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Relacjonowanie

Rozpoczynasz studia w Anglii. Wprowadzasz się do akademika. Twoi współlokatorzy są w trakcie przestawiania mebli:
• wyrażasz swoje zdumienie z proponowanego ustawienia mebli
• nie zgadzasz się na wyrzucenie niektórych mebli
• przedstawiasz swój projekt i podajesz swoją argumentację

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

VII. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

W pociągu spotykasz Anglika. Zaczynacie rozmowę:
• przedstaw się
• zapytaj z jakiego regionu pochodzi
• dowiedz się, jak można tam ciekawie spędzić wakacje

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Dzwonisz do przyjaciela w Anglii i relacjonujesz mu powódź, której byłeś świadkiem.
Powiedz:
• gdzie i kiedy miało to miejsce
• co się dokładnie wydarzyło
• jakie były skutki tej katastrofy

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Relacjonowanie

W ramach wymiany młodzieży gościsz kolegę z Anglii:
• zaproponuj zwiedzanie zamku w Pszczynie
• odrzuć propozycję pójścia do kawiarni
• zgódź się na zwiedzanie bez przewodnika i pójście do kawiarni

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

VIII. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

W czasie pobytu w Anglii kolega zaprasza cię na urodziny:
• zapytaj o datę i miejsce przyjęcia
• potwierdź swoją obecność
• poproś o wskazówki dotyczące dojazdu

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Podczas wakacji w Anglii byłeś/byłaś na koncercie. Po powrocie opowiadasz:
• kto i gdzie występował
• jak reagowała publiczność
• jakie były twoje wrażenia po koncercie

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Relacjonowanie


W czasie pobytu w Londynie chcesz z koleżanką kupić wspólny prezent dla kolegi:
• zaproponuj kupno książki
• odrzuć jej propozycję kupna płyty
• zaproponuj oddzielne zakupienie prezentu


(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

IX. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.


A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Rozpoczynasz studia w dużym mieście w Anglii. Szukasz mieszkania. Udajesz się do biura pośrednictwa nieruchomości:
• zapytaj o możliwości wynajęcia kawalerki w pobliżu uczelni
• przedstaw swoje oczekiwania
• zapytaj o cenę mieszkań w tej części miasta

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Przyleciałeś/przyleciałaś samolotem z Warszawy do Londynu. Na lotnisku czeka na ciebie angielski kolega. Opowiadasz mu:
• jak się czułeś/czułaś podczas lotu
• co podawano do jedzenia i do picia
• w jakim towarzystwie leciałeś/leciałaś i o czym rozmawialiście

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

Podczas kursu językowego w Anglii dzielisz pokój z cudzoziemką, która jest nałogową palaczką:
• zaproponuj, żeby nie paliła w pokoju
• przedstaw jej swoje argumenty i nie zgódź się z jej
• zaproponuj inne miejsce na palenie

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

X. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.


A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Chcesz spędzić wakacje na kempingu w Dover. Dzwonisz tam i pytasz:
• o tygodniowy koszt pobytu rodziny „2+2”
• o warunki panujące na kempingu
• o sposoby spędzenia wolnego czasu na kempingu i w okolicy

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Przyjechałeś/Przyjechałaś z Rybnika do Londynu. Opowiadasz angielskiemu koledze:
• w jakim towarzystwie podróżowałeś/podróżowałaś
• co widziałeś/widziałaś z okien autokaru
• jakie niespodzianki spotkały cię na trasie

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

Rodzina angielska proponuje wspólne spędzenie wieczoru:
• proponujesz wyjście do kina
• nie zgadzasz się z ich opinią, że film który chcesz zobaczyć nie jest wart obejrzenia
• przyjmujesz wreszcie ich propozycję pójścia do teatru


(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

XI. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.


A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Jesteś na dworcu kolejowym w Yorku. W informacji pytasz o:
• połączenie do Manchester w godzinach porannych
• cenę biletu w obie strony
• możliwość spożycia posiłku w czasie podróży


(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Zwiedzałeś Londyn i byłeś świadkiem kradzieży. Przedstaw policjantowi przebieg wydarzeń:
• podaj okoliczności kradzieży
• opisz wygląd złodzieja
• opisz drogę ucieczki złodzieja

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

Twoje małżeństwo przeżywa kryzys i chcesz z kimś o tym porozmawiać. Dzwonisz do koleżanki mieszkającej w Belgii, a z którą zaprzyjaźniłeś/zaprzyjaźniłaś się studiując w Cambridge:
• przekaż jej twoją decyzję o rozwodzie
• nie zgódź się z jej propozycją zaniechania tej decyzji
• zgódź się na ponowne i dokładne przemyślenie twojej decyzji

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

XII. ODGRYWANIE RÓL

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.


A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek

Informujesz angielskich kolegów o pomyśle założenia stowarzyszenia polsko-angielskiego „Młodzi i Europa”. Opowiadasz:
• kto jest inicjatorem tego pomysłu
• jakie są warunki uczestnictwa
• co będzie głównym zadaniem stowarzyszenia

(rozmowę rozpoczyna uczeń)

B. Relacjonowanie

Dzielisz się ze znajomą z Anglii wrażeniami z pobytu w jej kraju jako au pair:
• opowiadasz o rodzinie, która cię podejmowała
• mówisz o swoich obowiązkach
• określasz, na ile ten pobyt był dla ciebie pożyteczny

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

C. Negocjowanie

Jesteś gościem zaprzyjaźnionej rodziny angielskiej. Pragniesz podjąć wakacyjną pracę – zbieranie owoców:
• przekonujesz ich o potrzebie połączenia przyjemnego z pożytecznym
• nie zgadzasz się na przyjęcie kieszonkowego
• sugerujesz, aby towarzyszyła ci córka rodziny, u której mieszkasz w czasie zbiorów

(rozmowę rozpoczyna nauczyciel)

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie