Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
She is going to be a photographer

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1513 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Publikowany konspekt lekcji został opracowany w celu wprowadzenia formy gramatycznej going to ..... w klasie szóstej szkoły podstawowej. Zdaniem autorki, wykorzystywanie wszelkich pomocy dydaktycznych, stwarzanie uczniom sytuacji pozwalających na swobodne wypowiedzi i skojarzenia, znacznie ułatwia prezentację zwykle nielubianych przez uczniów zagadnień gramatycznych.

Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie szóstej

1. Temat: Helen is going to be a photographer.
2. Data:
3. Czas trwania lekcji: 45 min.
4. Cele lekcji:
Uczeń:
- potrafi rozróżnić i poprawnie posłużyć się formą gramatyczną:
going to .....,
- potrafi poprawnie zastosować formę gramatyczną going to .... w kontekście komunikacyjnym,
- rozumie wprowadzone nazwy zawodów i potrafi ich poprawnie używać,
- potrafi poprawnie wymawiać poznane słowa;

5. Środki dydaktyczne:
podręcznik „Go! for Poland 2” oraz zeszyt ćwiczeń, kaseta, magnetofon, przykłady zdań z formą gramatyczną going to ... z podręcznika „English Grammar in Use”.

6. Metody pracy:
- praca w parach,
- praca indywidualna pod kierunkiem nauczyciela,
- praca indywidualna z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych;


Przebieg lekcji:

Krok 1 – rozgrzewka
Nauczyciel wyciąga zdjęcie swojej rodziny, pokazuje go wszystkim uczniom w klasie po czym wskazując na poszczególnych członków rodziny mówi: Look at this photo. You can see my family on it. There is my brother on the left. He is 20 years old and he is a student of Technical University. He is going to be an engineer. You can see my sister on the right. She is only five but she is going to be a nurse when she grows up. My mother is behind me. She is a pensioner now, but she likes travelling and she is going to be a traveller. Następnie nauczyciel pokazuje uczniom fotografię bohaterów Sea Watch Trip w podręczniku na stronie 36 (podręcznik Go! for Poland 2) mówiąc: This is Helen. She is taking part in the Sea Watch expedition to Australia which is a prize for winning photography competitions. She is going to start a new school next month. She is going to be a photographer. Nauczyciel zapisuje na tablicy wypowiedziane przez siebie zdania z formą gramatyczną going to ... na tablicy. (My brother is going to be an engineer. My sister is going to be a nurse. My mother is going to be a traveller. Helen is going to be a photographer.) Uczniowie powtarzają głośno zapisane przez nauczyciela zdania. Następnie wybrani uczniowie czytają głośno reguły użycia konstrukcji going to ... z podręcznika, strona 46.


Krok drugi – praca nad nowym materiałem

Po objaśnieniu zasad użycia konstrukcji nauczyciel zadaje poszczególnym uczniom następujące pytania:
Are you going to be a dentist?
Are you going to be an actor?
Are you going to be a pilot?
Are you going to be a dancer?
Are you going to be a singer?
Are you going to watch TV tonight?
Are you going to go to school tomorrow?
Po odpowiedzeniu na pytania nauczyciela uczniowie słuchają dialogu ze strony 36, podręcznik i podkreślają wszystkie zdania z formą going to ... Po wysłuchaniu tekstu dialogu czytają i tłumaczą podkreślone przez siebie zdania. Uczniowie powtarzają następnie na głos część dialogu odtwarzanego z kasety, po czym dwoje z nich czyta dialog na role, zaś pozostałe osoby w grupie określają czy zdania z ćw. 3, strona 36, są prawdziwe czy fałszywe.

Krok trzeci – utrwalenie nowego materiału

Uczniowie słuchają z kasety rozmowy rówieśników, którzy opowiadają o tym kim chcieliby zostać gdy dorosną. W czasie słuchania łączą wypowiadające się osoby z odpowiednimi zawodami. Po wysłuchaniu rozmowy wskazani uczniowie czytają poprawne odpowiedzi (strona 37, ćw. 4). Na zakończenie zajęć nauczyciel poleca uczniom by w parach zadawali sobie nawzajem pytanie: What are you going to do when you grow up? i udzielali na nie odpowiedzi. Po wykonaniu ćwiczenia nauczyciel pyta wybranego ucznia: What is Marek going to do when he grows up?. Uczeń odpowiada: Marek is going to study English. He likes English very much. Następnie nauczyciel prosi wskazanego ucznia by wybrał kogokolwiek z klasy, lecz nie osobę, której już zadawał pytanie, podszedł do niej i zapytał głośno raz jeszcze: What are you going to do when you grow up? (wybrany przez ucznia kolega odpowiada głośno na pytanie).

Krok czwarty – podsumowanie lekcji

Zadanie i objaśnienie pracy domowej, ćw. 1, 2, 3, str. 19, zeszyt ćwiczeń.

opracowała: mgr Aneta Wilk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie