Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Was hast du an? - W co jestes ubrany?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4393 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt przeznaczony jest dla klasy 5. Prezentuję tutaj, jak można ciekawie wprowadzać na lekcji języka niemieckiego słownictwo dotyczące ubioru.

Konspekt lekcji języka niemieckiego wraz z arkuszem samooceny (Załącznik 2) oraz Ankietą dla ucznia (Załącznik 3)

I. Założenia ogólne

Nauczyciel: mgr Izabela Szumilas
Poziom nauczania: klasa 5 "c"
Data: 07.06.2005
Czas trwania: 45 minut
Temat lekcji: Was hast du an?
Cele jednostki lekcyjnej:
  • określanie rzeczy, cech przedmiotów
  • nazwy ubrań
  • kolory
  • biernik rzeczownika i zaimka dzierżawczego
Metody:
  • praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń
  • praca ze słownikiem
  • pokaz
  • rozwiązywanie krzyżówki
  • uzupełnianie luk
Techniki pracy:
  • praca zbiorowa (frontalnie)
  • praca indywidualna
  • praca w parach
Środki praktyczne:
  • konwencjonalne (podręcznik, zeszyt ćwiczeń)
  • zdjęcia z gazet osób w różnych strojach
  • krzyżówka (na podst. książki Janiny Schabowskiej i Andreasa Willmutha "Deutsch für Anfänger – Wortschatzübungen", str. 40)
  • karteczki z ćwiczeniem (uzupełnianie luk wyrazami z tabelki) – Załącznik 1

II. Przebieg lekcji

Faza wstępna (ok. 5 min)
Powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności i zadania domowego.

Praca nad nowym materiałem (ok. 15 min)
Nauczyciel wprowadza uczniów w tematykę zajęć oraz zapisuje na tablicy temat lekcji. Uczniowie przyglądają się przedstawionym na obrazkach w podręczniku ubraniom i wpisują niemieckie oraz polskie nazwy ubiorów do tabelki, narysowanej w zeszycie. Nauczyciel czyta głośno zapisane słówka a uczniowie powtarzają za nim.
Następnie nauczyciel pokazuje zdjęcia z gazet, przedstawiające ludzi w rożnych strojach i zadaje pytania o ich niemieckie nazwy.

Część utrwalająca (ok. 20 min)
Uczniowie w parach wykonują ćwiczenie z przygotowanych przez nauczyciela karteczek – ich zadaniem jest uzupełnienie luk w zdaniach wyrazami z tabelki. Po wykonaniu ćwiczenia, wskazane osoby odczytują głośno swoje propozycje odpowiedzi. Następnym zadaniem dla uczniów jest rozwiązanie otrzymanej od nauczyciela krzyżówki – uczniowie pracują samodzielnie lub w parach, a nieznane słówka sprawdzają w słownikach. Kolejnym ćwiczeniem jest wykreślanka z zeszytu ćwiczeń (ćw. C1 str.102)

Podsumowanie lekcji oraz objaśnienie zadania domowego (ok. 5 min)
Nauczyciel dokonuje krótkiego podsumowania zajęć i pracy uczniów a następnie objaśnia zadanie domowe.
Zadaniem domowym uczniów są ćw. C2 i C3 str. 103 w zeszycie ćwiczeń.


Załącznik 1
Zadania dla uczniów:

Ergänze die fehlenden Wörter! Uzupełnij luki wyrazami z tabelki!

  1. Es ist der erste September . Katja hat weiße .................. und schwarzen ..................... an
  2. Thomas und Ola schwimmen gern. Er hat eine ................... und sie einen ...................... an.
  3. Im Winter trage ich eine ..................... und einen .........................
  4. Es regnet und wir nehmen einen ....................................... mit.
  5. Mein Vater ist ein Direktor von Beruf. Er hat einen ............................... an.
  6. Meine Füsse sind kalt. Ich ziehe warme ..................... an.
  7. Im Sommer scheint die Sonne stark. Wir tragen ...............................
*tragen – nosić
*auf der Nase – na nosie
Schal- szalik Badeanzug Socken Bluse Regenschirm
Rock Sonnenbrille Mütze Badehose Anzug - garnitur


Załącznik 2
KARTA SAMOOCENY UCZNIA

Lp. Umiem, potrafię: Nie potrafię Słabo Przeciętnie Dobrze Bardzo dobrze
1. Nazywać słowa określające części garderoby w języku niemieckim
2. Odmienić i prawidłowo użyć w zdaniu czasownik "anhaben"
3. Zmienić rodzajnik rzeczownika z mianownika na biernik
4. Zadać pytanie o nazwę noszonego stroju i odpowiedzieć na nie
5. Opowiedzieć o tym, co mam na sobie
6. Opisać ubiór osoby ze zdjęcia
7. Uzupełnić test z lukami

Załącznik 3
Ankieta dla ucznia klasy 5 "c" po przeprowadzonej lekcji języka niemieckiego
Data: 07.06.2005
Temat: Was hast du an? –W co jesteś ubrany?


1. Lekcja była :
  • nudna
  • średnio interesująca
  • interesująca
  • bardzo interesująca
2. Z tej lekcji:
  • najbardziej podobała mi się ............................................
    ...........................................................................
  • nie wzbudziło mojego zainteresowania ...................................
    ...........................................................................
3. Po lekcji czuję się:
  • raczej zmęczony(a)
  • raczej ożywiony(a)
  • zainteresowany(a)
4. Wystaw ocenę za lekcję, w której brałeś/aś udział w skali od 1do 6 ...........................

5.To jest miejsce na Twoje dodatkowe uwagi dotyczące lekcji ......................................
....................................................................................................

Opracowała Izabela Szumilas

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie