Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jestem bezpiecznym i kulturalnym kierowcą

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1722 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Alarmujące statystyki o stanie bezpieczeństwa na polskich drogach, złe opinie na temat młodych kierowców, mobilizują do podejmowania działań prewencyjnych zwiększających wiedzę, świadomość i odpowiedzialność kierowców za życie oraz zdrowie swoje i innych. Należy przypomnieć sobie, a także młodszym i starszym użytkownikom dróg o konieczności przestrzegania przepisów drogowych, o sprawdzaniu stanu technicznego roweru, motoroweru, czy samochodu, którym się poruszamy. Poprzez wizualizację zagrożeń, analizę przypadków, relacje świadków lub uczestników zdarzeń chcemy przyczynić się do kształtowania u młodych kierowców zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego, przewidywania zachowań, wzrostu wiedzy na temat przyczyn i skutków zdarzeń drogowych.

Wstęp

Alarmujące statystyki o stanie bezpieczeństwa na polskich drogach, złe opinie na temat młodych kierowców, mobilizują do podejmowania działań prewencyjnych zwiększających wiedzę, świadomość i odpowiedzialność kierowców za życie oraz zdrowie swoje i innych. Należy przypomnieć sobie, a także młodszym i starszym użytkownikom dróg o konieczności przestrzegania przepisów drogowych, o sprawdzaniu stanu technicznego roweru, motoroweru, czy samochodu, którym się poruszamy. Poprzez wizualizację zagrożeń, analizę przypadków, relacje świadków lub uczestników zdarzeń chcemy przyczynić się do kształtowania u młodych kierowców zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego, przewidywania zachowań, wzrostu wiedzy na temat przyczyn i skutków zdarzeń drogowych.

I. Założenia

1) Zasięg: szkoła ponadgimnazjalna
2) Idea przewodnia: zapoznanie uczestnika z głównymi przyczynami mającymi wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym i pochodzącymi stąd zagrożeniami.
3) Obszar inicjatywy: Zagrożenia w ruchu drogowym (wypadki – przyczyny i skutki), Pierwsza pomoc przedlekarska, Podstawowe akty prawne regulujące zachowania użytkowników dróg, Bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów, dzieci i młodzieży na drodze, Kultura osobista kierowcy.
4) Odbiorcy: uczniowie – uczestnicy kursów nauki jazdy
5) Okres realizacji: cały rok szkolny
6) Miejsce realizacji: Zespół Szkół Technicznych CKP w Łańcucie

II. Główny cel

Głównym celem, do którego zmierza niniejszy program, jest uświadomienie i wizualizacja zagrożeń występujących w ruchu drogowym, co spowoduje wzrost odpowiedzialności młodego kierowcy. Pozwoli mu uniknąć przykrych doświadczeń i nauki na własnych błędach.

III. Cele pośrednie

1) Poprawa stanu bezpieczeństwa i kultury na drogach,
2) Wzrost świadomości prawnej,
3) Kształtowanie postawy przyjaznego kierowcy,
4) Zmniejszenie ilości zdarzeń drogowych,
5) Kształtowanie i wzmacnianie postaw społecznych zgodnych z powszechnie obowiązującymi normami i zasadami,
6) Zwracanie uwagi na bezcenną wartość ludzkiego zdrowia i życia.

IV. Przedsięwzięcia organizacyjne, podstawy wdrażania programu

W celu realizacji zamierzonego przedsięwzięcia opracowano szczegółowy plan szkolenia przeznaczonego dla kursantów oraz przygotowano konieczne środki dydaktyczne. Nawiązano współpracę z Kierownikiem Warsztatów Szkolnych, Komisariatem Policji, Państwową Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym.

V. Formy realizacji programu

Program realizowany będzie w formie zajęć prowadzonych przez inicjatorów, ale również zaproszonych gości: strażaka, policjanta, ratownika medycznego, w strukturze 6 x 45 min. w czasie jednego kursu. Spotkania z młodzieżą odbędą się z wykorzystaniem metody wykładu interaktywnego z prezentacją multimedialną informacyjno – edukacyjno – ostrzegawczą, analizy przypadku, pokazu oraz innych metod aktywnych.

VI. Osiągnięcia - przewidywane efekty podjętych działań

Uczeń:
1) potrafi bezpiecznie poruszać się pojazdem mechanicznym po drogach,
2) przestrzega przepisów o ruchu drogowym,
3) zna i stosuje zasady kulturalnego zachowania kierowcy samochodu osobowego,
4) jest świadomy zagrożeń występujących na drogach i konsekwencji w postaci wypadków z urazami lub nawet skutkiem śmiertelnym,
5) umie odpowiednio zachować się w wypadku wystąpienia zagrożenia,
6) umie w razie konieczności wezwać pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję,
7) potrafi udzielić pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych.

VII. Ewaluacja

Formami ewaluacji mogą być: ankieta skierowana do uczestników programu, konkurs, sondaż, liczba uczniów pozytywnie zdających egzaminy na prawo jazdy, obserwacja zachowania kursantów na drogach w czasie lekcji nauki jazdy.

VIII. Autorzy i koordynatorzy programu

Nauczyciele z ZST CKP w Łańcucie

Zbigniew Jurek, Andrzej Pilecki

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie