Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Śmieciom precz – śmieci to również problem dzieci

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1371 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Głównym celem tego scenariusza jest, aby dzieci po przeprowadzonych na ten temat zajęciach wiedziały, że bardzo ważny jest problem segregowania odpadów oraz zachęcenie do korzystania z ekologicznych produktów.

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie I Szkoły Podstawowej w Ościsłowie

Temat: Śmieciom precz – śmieci to również problem dzieci.

Cele:
  • zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami artykułów przemysłowych i spożywczych, zapakowanych w plastik, szkło i papier
  • zapoznanie z ekologicznymi sposobami pakowania różnych artykułów
  • zachęcanie dzieci do segregowania odpadów
  • przyzwyczajanie dzieci to promowania ekologicznych zakupów
Oczekiwane efekty – uczeń potrafi:
  • wymienić różne nazwy artykułów przemysłowych i spożywczych
  • zna ekologiczne sposoby pakowania ekologicznych artykułów
  • wie jak i dlaczego należy segregować odpady
  • wie, że należy promować ekologiczne towary
Metody:
  • pokaz
  • pogadanka
  • rozmowa kierowana
  • ćwiczenia w mówieniu
Formy:
  • indywidualna
  • zbiorowa
Środki dydaktyczne: różne artykuły spożywcze (olej, cukier, jogurt, woda mineralna, sok), magnetofon, karty pracy ucznia.

Przebieg:
  1. Powitanie na zajęciach nauczyciela klasy III.
  2. Zabawa integracyjna „Słonko świeci”.
  3. Rozmowa z dziećmi na temat akcji sprzątania świata – dyskusja w związku z rolą jaką ta akcja pełni w życiu człowieka.
  4. Pogadanka z uczniami na temat: „Jakie zakupy robią w sklepie ze swoimi rodzicami oraz jak są zapakowane?”.
  5. Pokaz niektórych artykułów spożywczych (olej, masło, sok, woda mineralna, cukier, jogurt). Dzieci oglądają artykuły i dyskutują na temat co należy zrobić z opakowaniami po ich spożyciu.
  6. praca indywidualna. Dzieci otrzymują karty pracy ucznia i mają za zadanie zakreślić pętlą ilustracje, które przedstawiają artykuły najczęściej kupowane przez ich rodziców.
  7. Zabawa dydaktyczna „Zgadnij, co to?”. Dzieci losują pojedyncze ilustracje przedstawiające np. chleb, cukier, sok i opisują ich wygląd, smak. Zadaniem pozostałych dzieci w klasie jest odgadnąć o jaki artykuł spożywczy chodzi.
  8. Praca w grupach. Każda grupa otrzymuje kartę pracy i ma za zadanie posegregować odpady do odpowiednich pojemników.
  9. Wysłuchanie piosenki „Śmieciom precz!”.
  10. Dokończenie zdania: „Będę pamiętał, aby..................”.
  11. Prezentowanie pojemników wykonanych wcześniej przez rodziców na drobne odpady tzw. „drobną makulaturę”.
Obserwator:
Opracowała: Maria Bierzuńska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie