Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz inscenizacji studniówkowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 21732 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu scenariusz uroczystości studniówkowej, który składa się z dwóch lekcji. Pierwsza pochodzi z czasów germanizacji, natomiast druga w sposób humorystyczny ukazuje współczesną lekcję matematyki. Poszczególne części przerywane są wesołymi piosenkami. Całość kończy się pięknymi życzeniami dla nauczycieli i wychowawców.

SCENARIUSZ INSCENIZACJI STUDNIÓWKOWEJ

( Na scenie stoi tablica, pięć ławek, krzesła, na ławkach kałamarze i pióra.
Wchodzi prezenter)

Prezenter:
„ Uczcie się, o przyjaciele!

Jest nauczycieli wiele.

Lew mocy, a lis obrotów,

Orzeł śmiałych uczy lotów,

Pszczołki, kędy szukać miodu,

Pająki, jak stawiać siatki,

Bobry, jak budować chatki.

Chodźcież uczyć się, dziewczęta i chłopczęta,

Już lekcyja rozpoczęta.”

(Rozpoczyna się lekcja języka niemieckiego. Wchodzi woźny, ubrany w gumowce, beret,
roboczą kamizelkę i spodnie, w ręku trzyma miotłę i próbuje sprzątać klasę, ale wykonuje tę czynność niedokładnie. W tle słychać dzwonek, który obwieszcza rozpoczęcie lekcji.
Do klasy wchodzą uczniowie: pięć uczennic i czterech uczniów; ubrani w białe bluzki i ciemne spódnice lub krótkie spodenki, białe podkolanówki. Zaraz po nich pojawia się nauczycielka, która ma na sobie białą bluzkę, krawat i granatową plisowaną spódnicę. Sprawia wrażenie bardzo surowej, kładzie dziennik na stole. Uczniowie stoją przy swoich ławkach i bardzo się jej boją.)
Nauczycielka:
Guten Morgen

Uczniowie (odpowiadają wszyscy):
Guten Morgen Frau Werner
Nauczycielka:
Hände hoch.

(Uczniowie pokazują dłonie, nauczycielka chodzi po klasie i sprawdza czystość,
bije wybranych uczniów linijką)
Jetzt Vater unser.

Uczniowie (składają ręce jak do modlitwy):
Unser Vater im Nieben siedzen
Twojen Imien święcen
Twojen królestwem komen
Twojen wollen aufen In Nieben
Chleben unseren powszednien dajen.

Nauczycielka:
Setzt euch.

(sprawdza obecność)
Helga Bruner

Helga:
Ich bin da.

Nauczycielka:
Sven Hannawald
Sven:
Ich bin da.





Nauczycielka:
Hugo Sanczes del Garsija Aranczes Bielik

( Słychać pukanie do klasy, wchodzi spóźniony uczeń, którego przed chwilą wyczytała z listy nauczycielka. W ręku trzyma kij, do którego przywiązana jest marchewka)
Hugo:
Dzień dobry.

Nauczycielka:
Auf deutsch!!!

Hugo (bardzo wystraszony):
Guten Morgen.

Nauczycielka:
Wo warst du?

Hugo:
Meine osiołen kaputten.

Nauczycielka:
Was?!

Lüge nicht du Arschloch!
Soll ich daran glauben, dass dein Wagen wirklich kaputt ist?
Meihst du dass ich so naiv bin?
Du bekommst dafür eine Strafe!
Setzt dich!!!

(Hugo zostaje uderzony linijką w dłoń i siada na swoje miejsce bardzo przestraszony.
Nauczycielka kontynuuje sprawdzanie obecności)
Nauczycielka:
Michael Schumacher

Michael (przedłuża):
Ich bin daaaaaa.

Nauczycielka:
Martin Schmidt
Martin:
Ich bin da.
Nauczycielka:
Ewa Braun

Ewa:
Ich bin da.

Nauczycielka:
Gertruda Plindz

Gertruda:
Ich bin da.

Nauczycielka:
Mercedes Benz
Mercedes:
Ich bin da.
Nauczycielka:
Inga Mendele

Inga:
Ich bin da.


Nauczycielka:
Brygida Schwein

Brygida:
Ich bin da.

Nauczycielka:
Also das heutige Thema:
Hitler und seine Macht.
Wer ist Hitler?
(Nauczycielka wskazuje Svena do odpowiedzi)
Sven:
Er ist malaren pokojowen.
Nauczycielka:
Was?! Raus!!!( Ciągnie ucznia za ucho i wyrzuca z klasy, w tym samym momencie
zgłasza się Helga do odpowiedzi)
Helga:
Ich weiß!

Nauczycielka:
Ja, bitte Helga.

Helga:
Hitler ist ein großer Herrscher.
Nauczycielka:
Ja, sehr gut Helga.

Hitler ist ein großer Herrscher.
Aufstehen Kinder. Wir singen.
Ein, zwei, drei.
(Uczniowie śpiewają hymn niemiecki):
Deutschland, Deutschland über alles
Über alles in der Welt.
( Uczniowie wykonują hymn źle i zbyt wolno, nauczycielka chodzi po klasie
i krzyczy na nich)
Nauczycielka:
Nein, nein, schlecht…

(Uczniowie uciekają z klasy; słychać dzwonek, kończy się lekcja, woźny sprząta kałamarze
i pióra z ławek)

(Na scenę wychodzą dwie uczennice przebrane za grzeczne dziewczynki
i śpiewają piosenkę „W czasie lekcji dzieci się nudzą” do melodii
„W czasie deszczu dzieci się nudzą”)
Piosenka:

Ref.: W czasie lekcji dzieci się nudzą

To ogólnie znana rzecz

Choć mniej trudzą się i mniej brudzą się

Ale za to nudzą się też

Milusińscy

1.Grają w statki albo w karty

Ławki zdobią nie na żarty

Markerami mażą też

I śpiewają słowa te:

Ref.: W czasie lekcji dzieci się nudzą…


2.Czasem niewidzialna ręka

Coś w łazience już odkręca

Woda korytarzem mknie

Z dala słychać słowa te:

Ref.: W czasie lekcji dzieci się nudzą…

3.Więc tu trzeba by zalecić

By nie miały lekcji dzieci

A już jeśli one są

To uważać bardzo, bo:

Ref.: W czasie lekcji dzieci się nudzą…


( Rozpoczyna się lekcja matematyki. Do klasy wchodzą uczniowie ubrani luźno.
W klasie panuje hałas, uczniowie rzucają się papierkami, rozpakowują tornistry,
grają w karty. W pierwszej ławce siedzi pilna uczennica, którą reszta klasy przezywa
„kujon” i rzuca w nią papierkami. Wchodzi nauczyciel i chrząka, by uczniowie zauważyli
jego obecność)
Nauczyciel:
Dzień dobry.

Uczniowie (odpowiadają razem):
Dzień dobry.

Nauczyciel (sprawdza obecność):
Marta Nowak

Marta:
Jestem.

Nauczyciel:
Karol Krawczyk

Karol:
Jestem.

Nauczyciel:
Mariusz Endresso

( W tym momencie wchodzi do klasy spóźniony Mariusz)
Mariusz:
Dzień dobry. Przepraszam za spóźnienie, ale przed wyjściem z domu

synek narobił w pieluchę i musiałem mu wyprzątnąć.

Nauczyciel:
Uuuu… Na lewe sanki mnie nie będziesz brał. Siadaj.

(Nauczyciel kontynuuje sprawdzanie obecności).
Tekla Talaga

(Tekla podnosi rękę)
Nauczyciel:
Tadeusz Norek

Tadeusz:
Jestem.

Nauczyciel:
Marcysia Gabriel

Marcysia:
Jestem.


Nauczyciel:
Cezary Cezary

Cezary:
Jestem.

Nauczyciel:
Mariola Kiepska

Mariola:
Jestem

Nauczyciel:
Aleksandra Lubicz

Aleksandra:
Jestem

Nauczyciel:
Anna Surmacz

Anna:
Absolutnie obecna.

Nauczyciel:
Na dzisiejszej lekcji rozpoczynamy powtarzanie materiału do matury.

Mamy zaledwie 100 dni. Podam kilka zadanek i zaczynamy!

Do tablicy proszę Marcysia Gabriel.

( Marcysia, najpilniejsza uczennica w klasie podchodzi do tablicy)
Napisz no zadanko:

x+7x+8=0

(Marcysia rozwiązuje prawidłowo)
No to pięknie. Siadaj.

Do tablicy podejdzie teraz Mariusz Endresso. Napisz no.

2x+15x-34=0
(Uczeń nie potrafi rozwiązać zadania, klasa próbuje mu podpowiadać)
Spokojnie. Mamy czas. Z czego zdajesz maturę?

Mariusz:
Z matematyki.

Nauczyciel:
Uuuu… Będzie ciężko, ale my to wszystko opanujemy.

(Nauczyciel tłumaczy zadanie Mariuszowi- uczeń poprawnie je rozwiązuje)
No, ale to było zadanko za dwa grosze. Napisz no jeszcze jedno.

Kreska ułamkowa

Nad kreską x+3x+2
Pod kreską x+6x+5

I jedziemy…
(Mariusz poprawnie rozwiązuje zadanie)
Tak jest. Dziękuję. Siadaj.

(Nauczyciel zwraca się do uczniów)
Przed nami jeszcze dużo pracy.

No, ale będzie dobrze. 98% moich uczniów z lat ubiegłych zdawało maturę

na co najmniej db. Wierzę, że w tej klasie będzie 100% na bdb. Tak jest!!!

(Słychać dzwonek, koniec lekcji, uczniowie wychodzą z klasy)







Prezenter:
Przedstawione lekcje ukazały, w jak różnorodny sposób można

przekazywać wiedzę młodemu pokoleniu.

Koleżanki i koledzy przenieśli nas w zamierzchłą przeszłość czasów germanizacji Polaków. Niezgodność faktów historycznych była zamierzona i celowa.

Druga lekcja udowodniła nam, jak ważne jest zdanie matury.

Niestety, nie wszyscy potrafią dojść do takiego wniosku we

właściwym czasie.

Wydarzenia przedstawione na lekcjach były fikcyjne

a podobieństwo do prawdziwych osób zupełnie przypadkowe.


( Na scenę wychodzą wszyscy uczniowie, którzy brali udział w inscenizacji;
razem recytują następujący tekst):

U nas wiara jest szalona

Całkowicie pokręcona

Robimy nieraz głupie kawały

Bo nasz rocznik jest zbyt śmiały

Ewenement jest tu wielki

Kochają nas wszystkie nauczycielki

Psorzy do nas nic nie mają

Chociaż czasem narzekają

Dobrze z nami się pracuje

Jeszcze lepiej leniuchuje

Często także coś palniemy

Potem tego żałujemy

Przepraszamy Panów i Panie

Już się więcej tak nie stanie

Charakterów u nas mnóstwo

Każdy z nas to inne bóstwo

Choć podziałów u nas wiele

Razem jest nam najweselej

Będzie głośno o nas jeszcze

Będą o nas pisać wiersze

Nie przeminie gdzieś w spokoju

Historia ludzi naszego pokroju

A to wszystko WAM zawdzięczamy

I dlatego w WASZYM kierunku ukłon składamy.


Piosenka na zakończenie:

„Nie płacz Ewka”






Opracowała: Beata Kuropka

Zespół Szkół Zawodowych im. H. Cegielskiego w Środzie Wlkp.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie