Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konspekt zajęć ruchowych prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weroniki Shereb

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4194 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przykład scenariusza zajęć prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Oparty na własnych doświdczeniach i literaturze.

Konspekt zajęć ruchowych prowadzonych metodą ruchu rozwijającego Weroniki Shereborne w grupie dzieci 6-letnich.

Cele ogólne:
  • relaksacja fizyczna i psychiczna dziecka,
  • integracja grupy,
  • zapewnienie poczucia bezpieczeństwa,
  • kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z innym człowiekiem.
Cele operacyjne :
Dziecko:
  • potrafi zrelaksować się, odprężyć przez ćwiczenia ruchowe,
  • potrafi kontrolować własne zachowanie i zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom,
  • współdziała w grupie, akceptuje innych oraz siebie.
Metody:
  • słowna: instrukcja słowna,
  • czynnościowa: zadań stawianych do wykonania,
  • aktywizująca: działań twórczych.
Forma organizacyjna : zespołowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne : magnetofon, taśma z dowolną muzyką do ćwiczeń twórczych, kocyki.

Przebieg zajęć:
  1. Powitanie „Puszczanie iskierki” – dzieci stojąc w kole i trzymając się za ręce po kolei przekazują sobie iskierkę przez mocniejsze ściśnięcie dłoni.
  2. Poznawanie własnego ciała :
    • powitanie ciała poprzez masarz, klepanie, pocieranie nóg, tułowia, rąk itp., sprawdzenie zakresu
    • sprawdzenie zakresu ruchów pod hasłem „co potrafią” moje nogi, ręce (zginanie, prostowanie, podnoszenie kończyn itp.)
    • marsz na „sztywnych” nogach,
    • bieganie na „gumowych” nogach,
    • siad skrzyżny – wytrzeszczanie i mrużenie oczu
    • zabawne miny,
    • leżenie na plecach – turlanie się (mięśnie naprężone i rozluźnione).
  3. Poznanie otoczenia fizycznego:
  4. jeździmy po całej Sali na brzuchu, na pośladkach
  5. w parach; jedna osoba robi „mostek”, druga obchodzi ją na czworakach, przechodzi pod, przez,
  6. połowa grupy tworzy „tunel”, pozostałe dzieci czołgają się pod tunelem.
  7. Nawiązywanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą:

    Ćwiczenia „z” w parach (partner „aktywny” i partner „bierny”)
    • pozycja siedząca – ćwiczący siedzi opierając się plecami o partnera (nogi ugięte w kolanach) i pcha plecami partnera starającego się pokonać jego opór (zmiana ról),
    • przy muzyce kołysanie się w parach w pozycji „fotelika”.
    Ćwiczenia „przeciwko” w parach,
    • „paczka” – jedno dziecko zwija się w kłębek, mocno splata dłonie, a współćwiczący próbuje „rozwiązać paczkę”,
    Ćwiczenie „razem” w parach ( obydwaj partnerzy „aktywni”)
    • równowaga – stojąc do siebie twarzą trzymając się za ręce, ćwiczący odchylają się od siebie do siadu, a następnie razem wstają,
    Ćwiczenie „:razem” w grupie, - dwóch współćwiczących huśta trzeciego partnera na końcu,
  8. Ćwiczenia twórcze:
    • swobodny taniec przy muzyce,
  9. Zabawa relaksacyjna – „Rzeczka”


           Tu płynie rzeczka / jedno dziecko leży na brzuchu, drugie rysuje z niewielkim naciskiem wzdłuż kręgosłupa linię falistą poczynając od dołu pleców ku górze?
    tutaj przeszła pani na szpileczkach / w tym samym kierunku jednoczesne „kroczenie” palcami wskazującymi obu rąk/
    tędy przeszły słonie, / „ krocznie” dłońmi po plecach, w kierunku od dołu ku szyi/ i przebiegły konie, /
    szybkie uderzenia pięściami obu rąk, w tym samym kierunku/
    wtem przemknęła szczypaweczka, / szybkie, delikatne uszczypnięcia od dołu kręgosłupa aż do szyi, po linii faliste/ zeświniły dwa słoneczka, /
    obydwoma dłońmi jednocześnie masujemy plecy, ruchami okrężnymi/
    spadł drobniutki deszczyk, /drobne uderzenia czubkami palców na wysokości dolnej partii kręgosłupa/
    czy cię przeszedł dreszczyk? / dość silne uszczypnięcia karku i szyi czubkami palców, aż dziecko zareaguje śmiechem?
  10. Zabawa wyciszająca „Pożegnanie” – siad rozkroczny przez dziecko, drugie siada między jego nogami, przytulenie, powstanie, podanie ręki.
Opracowała: Jolanta Woźny

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie