Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedwiośnie w kąciku przyrody- zajęcie w grupie 5-latków

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4391 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedwiosnie jest dla przedszkolaków nie tylko okazją do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, ale i bodźcem do utrwalania nabytej wiedzy, poznawania rzeczy nowych i doświadczania ich poprzez rózne formy działalności ( w tym wypadku poprzez zabawę w ogrodników).

SCENARIUSZ

ZAJĘCIA PRZEPROWADZONEGO W GRUPIE 5-LATKÓW DNIA 5.03.2007.
Temat: Nasz kącik przyrody- przedwiosenne porządki.

Cel główny- wysadzenie do pojemników warzyw i nasion, zapoznanie dzieci z zasadami pielęgnacji ( wprowadzenie dyżurnych w nowe obowiązki dotyczące sprawowania opieki nad roślinami w kąciku ).


Cele szczegółowe:

- przypomnienie i utrwalenie wyglądu nasion jęczmienia, rzeżuchy i fasoli, rozpoznawanie, nazywanie i umiejętność tworzenia zbiorów wg określonych cech ( wielkość, kształt i nazwa).

- analiza i synteza wyrazów: CEBULA, MARCHEWKA, PIETRUSZKA,FASOLA, JĘCZMIEŃ, OWIES, RZEŻUCHA.

- Dziecko potrafi poprawnie rozpoznać i nazwać warzywa i nasiona oraz dopasować do nich odpowiednie podpisy, umie zgodnie współpracować w zespole.


Metody: słowna, czynna i oglądowa.

Formy pracy: praca w kilkuosobowych grupach.

Pomoce: warzywa, nasiona, pojemniki, ziemia, tekst piosenki pt: „Dziś do naszej sali...”( autor- E. Kawszyniec).

Nauczycielka prowadząca- E. Kawszyniec.

PRZEBIEG ZAJĘCIA:


Część I: rozpoznawanie, nazywanie i odczytywanie. Dzieci siedzą na dywanie dookoła koca, na którym rozstawione są pojemniki z nasionami i warzywami i słuchają śpiewu nauczycielki (piosenka pt: „Dziś do naszej sali...”- w załączeniu). Następnie nauczycielka pyta dzieci,czy pamiętają, jak nazywają się te nasiona.(dzieci starają się w miarę możności rozpoznać i nazwać nasiona, potem dzielą wyrazy na sylaby i głoski). Kiedy nasiona zostają już nazwane dzieci przystępują do odczytania napisów na kartonikach. Te napisy to: CEBULA, MARCHEWKA, PIETRUSZKA,FASOLA, OWIES, JĘCZMIEŃ, RZEŻUCHA.
Część II: tworzenie zbiorów wg wielkości, kształtu i nazwy. Dzieci mają zadanie do wykonania. Okazuje się, że nasiona fasoli, jęczmienia i rzeżuchy na stolikach są pomieszane. Trzeba zabawić się w Kopciuszka- przebrać nasionka i przesypać je do osobnych miseczek, a potem dobrać odpowiednie napisy. Dzieci wykonują to zadanie, starając się zgodnie pracować w kilkuosobowych zespołach. Grupa, która skończy pracę zgłasza to nauczycielce.

Część III: wysiewanie nasion i warzyw do pojemników z ziemią. Dzieci pracują w kilkuosobowych zespołach. Po zakończonej pracy ustawiają gotowe zasiewy w kąciku przyrody. Następnie dzieci wspólnie z nauczycielką ustalają zasady pielęgnacji świeżo wysianych i posadzonych nasion i warzyw. Podlewanie i doglądanie kącikowych upraw będzie od tej pory nowym obowiązkiem dla kolejnych dyżurnych.. Zajęcie kończymy zabawą ruchową przy piosence śpiewanej przez nauczycielkę. Na podstawie treści tej piosenki dzieci będą mogły przy okazji nauczyć się nazw kolejnych dni tygodnia.

Dziś do naszej sali...
( na mel. pios. pt.: " W naszym ogródeczku zrobimy porządki".)

Dziś do naszej sali zajrzało przedwiośnie, zajrzało przedwiośnie, zajrzało przedwiośnie
Cośmy dziś zasiali niech nam pięknie rośnie, niech nam pięknie rośnie 1, 2, 3.

Cebulę wsadzimy w Poniedziałek, Wtorek, w Poniedziałek, Wtorek, w Poniedziałek,Wtorek,
Niech nam z niej wyrośnie zielony szczypiorek, zielony szczypiorek, 1, 2, 3.

W Środę wysiejemy jęczmień i rzeżuchę, jęczmień i rzeżuchę, jęczmień i rzeżuchę,
W Czwartek posadzimy marchew i pietruchę, marchew i pietruchę 1, 2, 3.

W Piątek zasiejemy nasiona fasoli, nasiona fasoli, nasiona fasoli,
Niech się po drabinkach w górę pnie powoli, w górę pnie powoli 1, 2, 3.

Wszystko to w tygodniu pięknie podlejemy, pięknie podlejemy, pięknie podlejemy,
I zielony kącik znowu mieć będziemy, znowu mieć będziemy 1, 2, 3.

Podlane niech rośnie w Sobotę, w Niedzielę, w Sobotę, w Niedzielę, w Sobotę, w Niedzielę,
Żeby było dla nas witaminek wiele, witaminek wiele 1, 2, 3.

A jak przyjdzie Wiosna- szczęka jej opadnie, szczęka jej opadnie, szczęka jej opadnie,
Że u 5-latków tak w kąciku ładnie, tak w kąciku ładnie 1, 2, 3.


Elżbieta Kawszyniec.


Przedszkole nr 5 w Tomaszowie Lub.

Marzec 2007.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie