Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan wynikowy dla klasy I szkoły podstawowej- język niemiecki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2445 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu plan wynikowy z języka niemieckiego dla klasy I szkoły podstawowej wg programu DKW-4014-7. Przewidziany jest na jedną godzinę zajęć językowych w tygodniu.


PLAN WYNIKOWY JĘZYK NIEMIECKI W KLASIE I SZKOŁY PODSTAWOWEJ ( jedna godzina języka w tygodniu) OPRACOWANY DO PODRĘCZNIKA „ EINS, ZWEI, DREI” NUMER PROGRAMU DKW-4014-7/99

OPRACOWAŁA RENATA OZIEMBLEWSKA


Dział / Temat Ilość godzin Wymagania podstawowe Wymagania ponadpodstawowe Uwagi

W jakich krajach mówi się po niemiecku? / Alfabet 1 Uczeń zna alfabet, wie, jakie litery występują w języku niemieckim, wymienia kraje, w których mówi się po niemiecku Edukacja regionalna
Ich bin Martin. Wer bist du? 1 Uczeń rozumie pytanie o imię, potrafi na nie odpowiedzieć oraz zapytać kolegę o jego imię

GutenTag! – formy powitania i pożegnania 1 Uczeń rozumie formy powitania i pożegnania, potrafi przywitać się i pożegnać z kolegą i osobą dorosłą Uczeń potrafi prawidłowo zapisywać formy przywitania i pożegnania Edukacja regionalna
Wo wohnst du? 3 Uczeń rozumie pytanie:,,Wo wohnst du?" i potrafi na nie odpowiedzieć, przyporządkowuje prawiłowo postacie do ich domów, Uczeń potrafi prawidłowo zapisywać pytanie i odpowiedż, czyta poprawnie z kasetą i samodzielnie
Nauka piosenki:,Ich bin Felix" 2 Uczeń rozumie i potrafi zaśpiewać piosenkę, potrafi w odpowiedniej kolejności ułożyć tekst piosenki z rozsypanki, Uczeń bezbłędnie zapisuje tekst piosenki
Poznajemy liczby 1-12 3 Uczeń potrafi wskazać wymienioną liczbę i policzyć z klasą lub nauczycielem do 12, po usłyszeniu liczby wypowiedzianej po niemiecku potrafi zapisać ją cyfrą Uczeń poprawnie zapisuje liczby od 1-12
Nauka rymowanki: ,,Eins, zwei, Polizei" 2 Uczeń potrafi zaśpiewać rymowankę Uczeń zna i rozumie słowa występujące w rymowance
Powtórzenie materiału 1 Prezentacje uczniów w zakresie poznanego materiału językowego
Farben- kolory 1 Uczeń zna podstawowe kolory, potrafi skojarzyć kolor z obrazkiem Uczeń umie poprawnie zapisać nazwy kolorów
O Tannenbaum 2 Uczeń rozumie znaczenie słów występujących w piosence i śpiewa z kasetą, Uczeń pięknie czyta oraz recytuje lub śpiewa z pamięci tekst piosenki
Das Dach, die Wand 2 Uczeń nazywa podstawowe części domu w l.poj. I l.mn. Edukacja prorodzinna
Mein Haus- zapoznanie z piosenką 1 Uczeń zna tekst piosenki i śpiewa z kasetą, umie przeczytać tekst, Uczeń śpiewa samodzielnie piosenkę, zna słowa Fenster, Zimmer, Wände, Türen, odróżnia liczbę pojedynczą od mnogiej,
Meine Familie- moja rodzina 1 Uczeń rozumie pytania dotyczące imion osób w swojej rodzinie, potrafi na nie odpowiedzieć, aktywnie opanował zaimki mein, meine, zna wyrazy Vater, Mutter, Bruder, Opa… Uczeń śpiewa samodzielnie piosenkę, odróżnia rodzaj męski i żeński, Edukacja prorodzinna
Mein Vater heiBt Hans- zapoznanie z wierszem 2 Uczeń zna i rozumie tekst piosenki, czyta i śpiewa z kasetą Uczeń pisze poprawnie wybrane zdania z piosenki
Nauka wyliczanki:,,Karl,Karl, Karoline" 1 Uczeń potrafi powiedzieć z pamięci wyliczankę
Moje zabawki 1 Uczeń zna niemieckie nazwy wybranych zabawek, potrafi wskazać wymienioną zabawkę Uczeń prawidłowo nazywa i pisze wybrane rzeczowniki z odpowiednim zaimkiem dzierżawczym Edukacja prozdrowotna
Wo ist mein Ball? 2 Uczeń umie zadać pytanie np,,Wo ist mein Teddy?" i odpowiadać: ,,Hier, bitte" i podziękować Uczeń rozumie i stosuje wyrażenie:,,Ich weiß nicht"
Ich esse, ich tanze- nazwy czynności 2 Uczeń potrafi powiedzieć, co robi w domu, stosując czasowniki: schlafen, rennen, singen, essen, spielen w pierwszej osobie l. poj Uczeń zadaje poprawnie pytanie: Was machst du?
Wie alt bist du? 1 Uczeń umie zadać pytanie o wiek i odpowiedzieć na nie Uczeń poprawnie zapisuje wybrane wyrazy i zdania oraz tekst piosenki
Gurke, Pflaume, Tomate-nowa leksyka 1 Uczeń aktywnie opanował nazwy wybranych owoców i warzyw, zna czasownik essen Edukacja prozdrowotna
Ich esse eine Banane- zapoznanie z piosenką 1 Uczeń zna i śpiewa z kasetą piosenkę Uczeń samodzielnie recytuje i poprawnie pisze tekst piosenki
Nauka wiersza "Die Schule ist aus" 2 Uczeń poprawnie nazywa wybrane czynności w 1osobie l.mnogiej, rozumie tekst wiersza Uczeń recytuje samodzielnie wiersz
Die Tasche, das Buch- nowa leksyka 2 Uczeń zna, poprawnie nazywa i zapisuje wybrane nazwy Edukacja czytelnicza i medialna
Co mamy w tornistrze?- ćwiczenia 2 Uczeń wykonuje z pomocą nauczyciela wybrane ćwiczenia Uczeń wykonuje samodzielnie wybrane ćwiczenia
Auf Wiedersehen die Schule- powtórzenie wiadomości 1 Prezentacje uczniów w zakresie poznanego materiału językowego

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie