Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Trudne zadanie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1232 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Kurs biblioterapii zainspirował mnie do prowadzenia zajęć biblioterapeutycznych, które pomagają uczniom w pokonywaniu pewnych trudności i sprostaniu trudnym sytuacjom szkolnym . Przesyłam konspekt zajęć, które przeprowadzam w czytelni szkolnej dla uczniów, którzy mają trudności w nauce.

Diagnoza: Trudności w nauce wynikające z impulsywności dziecka.

Grupa: 12 osób ze świetlicy środowiskowej.

Czas: 60 min.

Cele:
  • Podwyższenie poczucia własnej wartości,
  • Trening pozytywnego myślenia’
  • Wyrabianie nawyku kontrolowania swoich emocji,
  • Wyrabianie nawyku zdefiniowania problemu i wybranie najlepszej strategii jego rozwiązania.
Miejsce: Czytelnia szkolna.

Metody: Praca w grupach, pogadanka, pedagogika zabawy, muzykoterapia.

Literatura: Brett D.: Opowiadania dla twojego dziecka. Gdańsk, 1998. „Opowiadanie o Ani.”

Przebieg zajęć:
  • Powitanie, przedstawienie się uczestników.
  • Zabawa pantomimiczna „ Zgadnij co potrafię?” Osoba, która odgadnie czynność ma prawo do zademonstrowania własnej.
  • Rozmowa kierowana: Czy spotkaliście się z zadaniem domowym przekraczającym wasze możliwości?
  • Głośne odczytanie tekstu: „Opowiadanie o Ani.”
  • Omówienie opowiadania. Przykładowe pytania: Dlaczego Ania wróciła do domu przygnębiona? W jaki sposób Ania poradziła sobie ze swoim problemem?
  • Praca w grupach – uczniowie otrzymują polecenia i wypracowują swoje odpowiedzi na arkuszach szarego papieru.

    I grupa: W jakich warunkach należy odrabiać lekcje? ( cisza, porządek na biurku, skoncentrowanie myśli tylko na zadaniu)

    II grupa: Co przeszkadza wam w odrabianiu lekcji? (hałas, bałagan, zmęczenie, głód, roztargnienie, skierowanie myśli na inne czynności)

    III grupa: Jakie etapy w czasie odrabiania konkretnego zadania należy sobie wytyczyć? (odczytanie polecenia, zastanowienie się nad poleceniem, zastanowienie się nad możliwościami rozwiązania, wybór prawidłowej odpowiedzi, samoocena)
  • Omówienie, uzupełnienie prac uczniów i zwrócenie uwagi na konieczność zrelaksowania się i wyciszenia przed odrabianiem prac domowych.
  • Wysłuchanie cichej, relaksacyjnej muzyki, poruszanie się w rytm muzyki.
  • Zakończenie: Dzieci przekazują sobie maskotkę i odpowiadają na pytanie: Co dały ci dzisiejsze zajęcia? Jak się czujesz? Zaproszenie na następne spotkanie.
Opracowanie: Katarzyna Bingoraj - Heldt

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie