Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak uczyć współpracy na lekcjach matematyki?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 763 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Nazywam się Małgorzata Forczek. Uczę matematyki w szkole podstawowej.. Pragnę podzielić się z państwem faktem „jak uczę współpracy na lekcjach matematyki

Cel:
Utrzymanie wysokiego poziomu zaangażowania podczas lekcji


. Opis zastosowania metody/ techniki:
Metodę zastosowałam w trakcie przygotowania uczniów do sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej. Poprosiłam uczniów, aby napisali najważniejsze, ich zadaniem, wiadomości dotyczące graniastosłupów. Poprosiłam o pracę w parach. Określiłam czas pracy – 10 minut i o zapisywanie wniosków w na kartkach. Następnie nastąpiła wymiana w parach pomiędzy rzędami ( uczniowie siedzący pod oknem przesiedli się do innego rzędu i odwrotnie). Następnie nastąpiła prezentacja w trakcie, której podsumowano wiadomości o graniastosłupach.

Później drugi raz zastosowałam tę samą metodę za jakiś czas na lekcji dotyczącej rysowania siatek ostrosłupów. Jeden papierowy model ostrosłupa rozcięliśmy i powstała siatka ostrosłupa prawidłowego czworokątnego. Następnie uczniowie otrzymali zadanie: narysuj w zeszycie przynajmniej trzy siatki tego samego ostrosłupa o podstawie kwadratu. Przez ok. pięć minut rysowali siatki w swoich zeszytach, konsultując się ze swoim kolegą z ławki. Następnie ponumerowałam rzędy ławek od 1-4. Uczniowie z rzędów parzystych przesiadywali się do rzędów nieparzystych. Wszyscy pokazali nowym kolegom swoje pomysły i obejrzeli jak inni zrobili to zadanie.

Opis obserwacji klasy:
Uczniowie chętnie przystąpili do pracy. Wszyscy byli zaangażowani. Przy wzajemnej prezentacji dziwili się, że zapomnieli o rzeczach oczywistych i szybko uzupełniali swoje notatki. Część par wykonała to zadanie bardzo szybko i dobrze. Było jednak siedmiu uczniów, którzy mieli problemy z wyobrażeniem sobie różnych siatek tego samego ostrosłupa.

Partnerzy w grupach pomagali sobie jak tylko umieli. Motywowali siebie nawzajem, żeby narysować jak najwięcej siatek. Zaangażowanie na lekcji było bardzo duże.

Wnioski:
Uczniowie pracowali bardzo sumiennie. Starali się zrobić zadania jak najszybciej, a słabsi uczniowie korzystali z wyjaśnień kolegów lepiej rozumiejących temat.

W przyszłości, gdy będę stosować tę metodę zwracać uwagę , by nie było za dużo zmian grup( w zależności od tematu) i by dokładnie określić sposób ich przeprowadzania.


O metodzie „Co dzisiaj robimy” uzyskałam informacje z następującej publikacji: Merrill Harmin „ Duch klasy” CEO, Warszawa 2005.

Małgorzata Forczek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie