Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
W zoo. Zajęcia ruchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 12435 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Dzieci uwielbiają ruch. Przedszkolaki kipią wprost energią.Zajęcia z wykorzystaniem elementów metody Ruchu Rozwijającego W Sherborne są wspaniałą okazją do wykorzystania nadmiaru energii, skierowania go na właściwe tory. Zajęcia dyscyplinują grupę, uczą współdziałania, integrują zaspół. Świetnie rozwijają orientację w schemacie ciała oraz przestrzeni.
Scenariusz zajęć „Przez ruch do rozwoju”
Przykładowy konspekt zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym, z wykorzystaniem elementów metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

Tematyka zajęć: W zoo.

Przebieg zajęć/ typ ćwiczeń
Czynności / zestaw ćwiczeń.
Cele szczegółowe/dziecko:
1. Powitanie.
- powitanie w kole: „ Wszyscy są, witam was”…
- krótkie odpowiedzi dzieci na pytanie: Jakie zwierzęta widziałem w zoo?
- ma poczucie więzi z grupą;
- zna zwierzęta egzotyczne;
2. Przypomnienie zasad kontraktu.
- przypomnienie przez dzieci Zasad kontraktu;
- zaproszenie do wspólnej zabawy w zwiedzanie zoo.

- respektuje zasady kontraktu;
3. Poznanie schematu własnego ciała.
-„wąż”- pełzanie na brzuchu bez użycia rąk;
- „papugi”- naśladowanie ruchów dziecka- dyrygenta, słuchanie instrukcji słownych;

- naśladuje ruchy;
ma poczucie środka ciała;

4. Przestrzeń.
- „czapla” – chodzenie z wysoko uniesionymi kolanami;
- „ paw”- chodzenie w przysiadzie z rękami splecionymi na plecach;

- porusza się w pozycji wysokiej i średniej;
-zachowuje równowagę;
5. Ćwiczenia oparte na relacji „z”
- „ tygrys w tunelu”- dzieci tworzą tunel;
- „ kangury” podskoki w parach- dzieci trzymają się za ręce

- ma poczucie bezpieczeństwa w małej przestrzeni;
- synchronizuje ruch z partnerem;
6. Ćwiczenia oparte na relacji „przeciw”.
- „lew w klatce”- partner aktywny wyzwala się z objęć;
- „hipopotam”- wyczołgiwanie spod partnera;
- „żółw”- przewracanie na boki, na plecy zwiniętego w kłębek partnera;

- doświadcza siły i ciężaru swojego i partnera;
- potrafi przenosić ciężar ciała;
7.Relaks.
- „w zoo” – masażyk;

- potrafi naśladować ruchy;
- dostosowuje siłę nacisku do potrzeb partnera;
8.Ćwiczenia oparte na relacji „razem”
- „stonoga”- wspólne przemieszczanie się po sali na pośladkach;
-„ małpki”- zawijanie dziecka w koc;
-„orangutany”- podskoki w trójkach
-„ składanie kocyka”

- koordynuje ruchy z partnerem;
- współpracuje z dziećmi;
9. Ćwiczenia twórcze
- „ taniec zwierząt”- B. Strauss.

- twórczo interpretuje ruchem muzykę;
10. Relaks.
- „leniwiec”- powolne poruszanie na czworakach, przewracanie na plecy;

- poruszać się na czworakach;
- bezpiecznie upadać;
11. Pożegnanie.
-„ Żegnaj Bartek” , puszczenie „iskierki”,

- zna imiona dzieci;
Opracowała i przeprowadziła zajęcia mgr Aldona Rychlewska..

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie