Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ptactwo domowe

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2099 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

„Ptactwo domowe” to scenariusz do zajęć dla dzieci 3-letnich łączący w sobie zagadki, ćwiczenia słownikowe, słuchowe oraz propozycję pracy plastycznej – wyklejanki z kółek.

Autor: Renata Roszniowska

Cele operacyjne zajęcia:
  • po zajęciach dziecko powinno:
    Zapamiętać Rozumieć Umieć
    • różnice w wyglądzie kurcząt i kaczuszek;
    • polecenia dotyczące przebiegu zabaw ruchowych i wykonania pracy plastycznej;
    • dlaczego nogi kur i kaczek zbudowane są inaczej;
    • że nie należy innych bezmyślnie naśladować;
    • że nazywając obrazki w historyjce obrazkowo- wyrazowej należy używać ich w odpowiedniej formie
    • odgadnąć zagadki i dobrać odpowiedni obrazek;
    • na podstawie zgromadzonej do tej pory wiedzy dopasować nogi do kury i kaczki oraz naśladować odgłosy wydawane przez te ptaki;
    • wykonać pracę plastyczną wg wskazówek nauczycielki;
    • współdziałać w grupie;
Organizacja zajęć: Dzieci siedzą przed tablicą tematyczną. Na szyi mają zawieszone emblematy z kurami – schowane pod bluzkami. Na dywanie rozłożone są kółka, a obok każdego z nich wycięte z papieru kurczątka (5 dla każdego dziecka). Na stolikach przygotowane materiały do zajęcia plastycznego i wilgotne ściereczki do wycierania rąk.. W zasięgu ręki znajduje się też magnetofon z nagraniami piosenek „Kurczątka”, „Kurki trzy” oraz odgłosami wydawanymi przez kury, a także maskotka-kaczka.

Plan zajęć:

Planowane czynności Uwagi metodyczne (formy, metody, materiały pomocnicze, itp.)
  • N: Jak nazywają się zgromadzone tutaj zwierzęta?
  • N: dzisiaj będziemy rozmawiać o kimś, kto człapie po podwórku, pływa po stawie i kwacze. Kto to taki?
  • N: a teraz posłuchajcie i powiedzcie kto tak robi ?(zagadka słuchowa);
  • N; przyjrzyjcie się dobrze tym obrazkom i powiedzcie, czego im brakuje?
  • N: czy kura i kaczka mają takie same nogi? Dlaczego mają inne?
  • N: teraz zapraszam was do wspólnego przeczytania opowiadania o kurczątku i kaczątku. Wy „czytajcie” obrazki, a ja wyrazy.
  • N. pyta: dlaczego kurczątko nie chciało już więcej pływać? Czy wobec tego powinno było naśladować kaczątko, to znaczy robić wszystko to co kaczątko?
  • N.: Nie wszystkie zwierzątka potrafią robić to samo co inne, podobnie jest z ludźmi. Wy też nie powinniście we wszystkim naśladować swoich kolegów, bo oni nie zawsze robią dobrze. Zawsze natomiast powinniście słuchać swoich rodziców. Zapraszam was teraz do zabawy w „Mamy - kury i ich dzieci – kurczątka”.
  • Zabawa ruchowa „Kury i Kurczątka” - dzieci wyjmują emblematy spod bluzek zamieniają się w kurki, podchodzą do swoich „gniazdek” – kółek i biorą do ręki kurczątka wycięte z papieru; gdy słychać melodię (piosenka „Kurczątka”) – dzieci-kury chodzą pomiędzy „gniazdami” i gdaczą tak jak kury wołając swoje dzieci-kurczątka; kiedy muzyka umilknie stają przy swoim „gniazdku”, a naucz. uderza w bębenek tyle razy, ile kurczątek usłyszało wołanie mamy, naucz. mówi: np. jeśli uderzę raz – to włożycie jedno kurczątko do „gniazdka”, jeśli dwa razy – to włożycie dwa kurczątka.
  • Dzieci wracają przed tablicę. N. manipulując maskotką kaczki mówi: ciągle tylko kurczątka i kurczątka! O mnie to już wszyscy zapomnieli!
  • Nie zapomnieliśmy, nie martw się. Właśnie chciałam prosić dzieci, aby zrobiły obrazek z kaczuszką. Ty kaczuszko siądź sobie z boku i popatrz jak dzieci będą pracowały.
  • Naucz. pokazuje dzieciom gotowy obrazek, a następnie omawia kolejne etapy wykonywania pracy: najpierw naklejamy staw, żeby kaczuszka miała się gdzie kąpać, potem i naklejamy na kartkę kółko z kropką czyli oczkiem kaczuszki; potem obok niego naklejamy duże zgięte kółko czyli brzuszek; teraz naklejamy skrzydełko, a później pomarańczowe kółeczka – nogi i dziób;
  • Naucz. zaprasza dzieci do stolików;
  • Zabawa ruchowa do piosenki „Trzy kurki”;
  • dzieci podają nazwy zwierząt;
  • dz. udzielają odpowiedzi na zagadkę (kaczka) i wybierają odpowiedni obrazek;
  • dz. odpowiadają: kura i wybierają odpowiedni obrazek;
  • dz. dobierają nogi kury i kaczki;
  • dz. udzielają odpowiedzi na pytania lub pomaga im naucz.;
  • naucz. czyta tekst, a dz. nazywają obrazki w odpowiedniej formie (propozycja historyjki obrazkowo-wyrazowej z „Misia” z serii „Poczytajcie sobie razem…”);
  • dz. odpowiadają;
  • dz. stosują się do poleceń prowadzącej, przeliczają ilość dźwięków i liczbę kurczątek zgromadzonych w kółeczkach;
  • dzieci obserwują czynności naucz.;
  • dzieci pracują wg wskazówek nauczycielki, która w razie potrzeby udziela dodatkowych wskazówek, pomaga;
  • w czasie I zwrotki chodzą „gęsiego”; w czasie II zwrotki naśladują dziobanie ziarenek.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie