Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10558 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu propozycję oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego XX ... za okres stażu od 1 września 2003r. do 31 sierpnia 2005r.


Pani XX ... ubiegająca się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie stażu od 1 września 2003 r. do 31 sierpnia 2005r. zrealizowała zadania przewidziane na wyżej wymieniony okres stażu w opracowanym przez siebie, konsultowanym z opiekunem stażu i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego.

Podsumowując przebieg stażu, uwzględniłam rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, sporządzone przez stażystkę sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz przeanalizowałam dokumentację awansu, zarówno p. XX jak i własną dotyczącą opieki nad nauczycielem kontraktowym. Z moich obserwacji wynika, że pani XX jest osobą obowiązkową, kompetentną, solidną i odpowiedzialną, co zaowocowało uwzględnieniem w swojej pracy i rzetelnym opracowaniem wszystkich obszarów działalności nauczyciela.

W celu spełnienia wymagań stawianych nauczycielowi kontraktowemu pani XX, jako jeden z opiekunów samorządu uczniowskiego szkoły podstawowej, czynnie pomagała uczniom przygotować m.in. obchody Dnia Wiosny i Dnia Dziecka.

Sprawowała też opiekę nad kroniką SU, relacjonując w niej najważniejsze wydarzenia z życia szkoły oraz współpracowała z redakcją gazetki SU poprzez tłumaczenie powieści z języka angielskiego na język polski. Była również inicjatorką „Gabinetu Wróżb Andrzejkowych” urządzonego z wielką pomysłowością przez członków samorządu. We współpracy z innymi opiekunami organizowała też konkursy i ekspozycje uświetniające ogólnoszkolną imprezę pod nazwą: Festiwal Nauki. W ramach owej imprezy przygotowała uczniów do inscenizacji bajki pt. „Czerwony Kapturek” wystawionej w języku angielskim.

Jako nauczycielka języka angielskiego brała czynny udział w pracach zespołu zadaniowego realizującego projekt Socrates Comenius, pełniąc, m.in., rolę tłumacza (§ 7 ust.1) oraz prowadząc drogą e-mailową korespondencję z partnerami projektu. (§7 ust.2 p.3) Z dużym zaangażowaniem nadzorowała prace uczniów nad tłumaczeniem na język angielski prezentacji multimedialnych, przygotowywanych w ramach zajęć Klubu Europejskiego.

Wychodząc naprzeciw potrzebom społeczności szkolnej stażystka we współpracy z koleżankami zorganizowała szkolny konkurs piosenki i poezji w języku obcym oraz zgłosiła i z sukcesem przygotowała grupę uczniów do międzynarodowego konkursu językowego „Oxford Plus” (§7 ust.2 p.2)

W okresie stażu pani XX umiejętnie współpracowała z innymi nauczycielami, chętnie korzystała z doświadczeń kolegów i koleżanek. Na bieżąco uczestniczyła w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu, dokumentując swoje spostrzeżenia i wnioski do wykorzystania we własnej pracy w sporządzonych do tego celu arkuszach obserwacji lekcji. Zajęcia przygotowane przez stażystkę charakteryzowały się różnorodnością form i metod z wykorzystaniem metod aktywizujących oraz technik medialnych, a jej serdeczny stosunek do uczniów i znajomość ich możliwości edukacyjnych pozwalały na indywidualizację pracy oraz efektywne wykorzystanie czasu lekcji. (§7 ust.2 p.4) Umożliwiały to również samodzielnie przygotowane, często przy pomocy technologii komputerowej, (§7 ust.2 p.3) dostosowane do predyspozycji uczniów pomoce dydaktyczne Ponadto nauczycielka wykazała się umiejętnością ewaluacji zajęć lekcyjnych jak i oceną skuteczności przygotowanych przez siebie narzędzi pomiaru dydaktycznego. Ewaluacja każdorazowo skutkowała refleksją oraz sformułowaniem wniosków do dalszej pracy. (§7 ust. 2 p.1)

Znajomość zagadnień psychologii i pedagogiki, umiejętność stosowania ich w praktyce pozwoliła kol. XX na skuteczne rozwiązywanie pojawiających się problemów wychowawczych oraz pomoc rodzicom swoich wychowanków w kwestiach zagrożeń i patologii. /pedagogizacja rodziców – warsztaty na temat: „Gdy zachowanie dziecka budzi niepokój”/. (§7 ust.2 p.4) Dobry kontakt z uczniami i ich rodzicami zaowocował doskonałą atmosferą panującą w zespole klasowym, którego p. XX jest wychowawcą. W ramach integracji wspomnianego zespołu koleżanka organizowała liczne imprezy klasowe (m.in.: jasełka pt.:„ Mój mały Jezus”, przedstawienie z okazji Dnia Matki: „Matka – najpiękniejsze słowo świata”), podczas których wszyscy uczniowie- również ci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mieli możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami.

Opanowanie przepisów dotyczących systemu oświaty nauczycielka wykazała m.in. planując i organizując, jako kierownik, trzydniową wycieczkę dla dzieci z oddziałów integracyjnych /Zakopane, Kraków, Wadowice/ oraz wycieczkę do Ciechanowa w ramach realizacji akcji żywienia zwierząt w schroniskach: „Nie bądź obojętny na potrzeby innych”. (§7 ust.2 p.5) (§7 ust.2 p.2)

Planując ścieżkę rozwoju zawodowego, moja podopieczna duże znaczenie przywiązywała do doskonalenia warsztatu pracy, pogłębiania wiedzy i umiejętności zawodowych. W sferze tej wykazała się znaczącą aktywnością. Ukończyła studia (Dydaktyka języków obcych), uzyskując tytuł magistra. Uczestniczyła w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej, brała udział w różnorodnych szkoleniach, warsztatach, konferencjach i seminariach metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego, czym przyczyniła się do podniesienia jakości własnych działań, a także jakości pracy szkoły. (§7 ust.1) (§7 ust.2 p.1) Założone w planie rozwoju zawodowego działania na okres stażu od 1 września 2003r. do 31 sierpnia 2005r. pani XX realizowała zgodnie z przyjętymi terminami, systematycznie gromadząc dokumentację stażu, co znacznie ułatwiło analizę i ocenę jego przebiegu.

Według mnie pani XX sprostała wymogom niezbędnym do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego. Na uwagę zasługuje też fakt, że niektóre podejmowane przez nią działania wybiegały poza wymagania wynikające z realizacji zadań stażu – m.in. przeprowadziła kurs języka angielskiego dla nauczycieli, którego celem było wytworzenie kompetencji językowych i umożliwienie komunikacji w języku angielskim w prostych sytuacjach życiowych.

W związku z powyższym proponuję pozytywną ocenę dorobku zawodowego.

Opiekun stażu

Opracowała: Małgorzata Mioduszewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie