Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jezus zmartwychwstały gromadzi nas w każdą niedzielę

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4330 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Niedziela jest dla wszystkich wyjątkowym dniem w ciągu tygodnia. Ale dla chrześcijan to szczególny czas, pamiątka zmartwychwstania Jezusa. Przedstawiam Państwu konspekt katechezy dotyczący tego szczególnego dnia.
Scenariusz lekcji religii.

Temat: Jezus zmartwychwstały gromadzi nas w każdą niedzielę

Autor: Małgorzata Chyb, Zespół Szkół w Mniowie

Poziom nauczania Szkoła Podstawowa, klasa I-III

Wiodące cele katechetyczne
  • Pogłębione poznanie prawdy o zmartwychwstaniu Pana Jezusa.
  • Pragnienie spotkania z Jezusem podczas niedzielnej Mszy św.
Szczegółowe cele operacyjne
  1. WIEDZA
    • U. rozumie, że na Mszy św. spotykamy zmartwychwstałego Jezusa.
    • U. pamięta treść perykopy Łk 24,1-10
  2. UMIEJĘTNOŚCI
    • U. potrafi opisać na czym polega zmartwychwstanie Pana Jezusa.
    • U. potrafi wyjaśnić, dlaczego niedziela jest świętem dla chrześcijan.
  3. POSTAWY
    • U. wyraża radość z faktu zmartwychwstania Pana Jezusa.
    • U. wyraża pragnienie osobistego spotkania z Jezusem Zmartwychwstałym w czasie Mszy św.
Metody i formy pracy
  1. Rozmowa kierowana
  2. Uroczyste czytanie Pisma św.
  3. Zabawa ruchowa
  4. Uzupełnianie kodu
Środki dydaktyczne: Pismo św. kartki dla ucznia (kontur jajka z zaszyfrowaną wiadomością).

WPROWADZENIE
Modlitwa: pieśń „Oto jest dzień”

K. pyta:
  • Do jakiej uroczystości przygotowywał nas Wielki Post?
  • O czym przypomina Wielkanoc?
  • Jak wasz rodzina przeżywała to święto?
K. uzupełnia:
      Przed świętami w naszych domach były wielkie przygotowania. Mama szła po zakupy, robiła wielkie porządki. Było mycie, sprzątani, gotowanie. Wszyscy przygotowywali się do świąt.
      Ale najbardziej uroczyście było w samą niedzielę. Na drogach był duży ruch. Prawie w każdym domu starsi i dzieci ubierali się odświętnie, wychodzili z domu i szli w jednym kierunku – do kościoła, by przeżywać radość ze zmartwychwstania Pana Jezusa.

PODANIE PRAWDY
K. uroczyście czyta tekst Łk 24,1-10 dzieci słuchają w postawie stojącej.
  • Kto pierwszy przybył do grobu Pana Jezusa?
  • Co kobiety zobaczyły przy grobie?
  • Co anioł powiedział niewiastom?
  • Komu kobiety oznajmiły wiadomość o zmartwychwstaniu Pana Jezusa?
K. zachęca dzieci do wspólnej zabawy, nauczyciel wypowiada pierwszą frazę i wykonuje towarzyszące temu gesty. Dzieci powtarzają po nim słowa i gesty.

Wielkanocna zabawa[1]:
Wczesnym rankiem, ( przeciągamy się)
Kobiety przyszły do grobu ( idziemy w miejscu)
Zobaczyły wielki kamień ( wskazujemy palcem)
Odsunięty od wejścia do grobu. ( naśladujemy pchanie)
Popatrzyły jedna na drugą, (spoglądamy na siebie)
Bo bardzo się zdziwiły. (wzruszamy ramionami)
Weszły do grobu (idziemy w miejscu)
I szukały Jezusa, (rozglądamy się na boki)
Ale Go nie znalazły. (poruszamy przecząco głową)
Pojawił się anioł (rozkładamy ramiona)
I powiedział im, że Jezus zmartwychwstał. (dłoń zwijamy wokół ust)
Wybiegły z grobu (biegniemy w miejscu)
I powiedziały o wszystkim Piotrowi. (wskazujemy jakby coś w oddali)
Piotr pobiegł do grobu (biegniemy w miejscu)
I zajrzał do środka. (rozglądamy się na boki)
Grób był pusty. (kiwamy potakująco głową)
Potem ukazał im się Jezus (rozkładamy ramiona)
I ogłosił dobrą nowinę. (dłoń zwijamy wokół ust)

POGŁĘBIENIE

K. mówi:
      Pan Jezus wstał z grobu w nocy z soboty na niedzielę. Apostołowie od początku rozumieli, że dzień ten jest dla wszystkich wierzących dniem największej radości, że jest największym świętem. Dlatego też w każdą niedzielę schodzili się razem aby spotykać się z Jezusem Zmartwychwstałym na Mszy świętej.
      I my również niedzielę przeżywamy inaczej niż wszystkie inne dni tygodnia. Wy nie idziecie do szkoły, wasi rodzice do pracy. Rano budzicie się, wstajecie, ubieracie odświętnie i wychodzicie z domu. Spotykacie kolegów i znajomych. Wszyscy są zadowoleni. Wszędzie zauważa się spokój i jakąś cichą radość. Ludzie wierzący idą w jednym kierunku – w stronę domu Bożego.

ZASTOSOWANIE
K. pyta:
  • Jaki dzień jest szczególnym dniem spotkania z Jezusem?
  • Dlaczego tym dniem jest niedziela?
  • Jak nazywamy to spotkanie z Jezusem?(Msza św.)
  • Co zrobimy w najbliższą niedzielę?
K. uzupełnia:
      Każdy wierzący wie, że Msza św. jest radosnym spotkaniem z Jezusem Zmartwychwstałym i dlatego chętnie spieszymy do domu Bożego w każdą niedzielę. Zdarza się, że w niedzielę wyjeżdżamy na wycieczkę, odwiedzamy ciocię lub babcię. Jest nam dobrze i radośnie, bo spotkaliśmy się z Jezusem i On nas przygotował do tej niedzielnej radości.

K. zadaje pytania do refleksji:
  • Kiedy ostatnio byłeś na Mszy świętej?
  • Jak słuchałeś tego, co mówi Jezus?
  • Gdzie jeszcze możesz spotkać Pana Jezusa?
ZAKOŃCZENIE
      K. daje uczniom do wycięcia kontur jajka, gdzie mają rozszyfrować wiadomość( załącznik nr 1).

Zapis do zeszytu:
Temat: Jezus zmartwychwstały gromadzi nas w każdą niedzielę.
      Niedziela jest dniem zmartwychwstania Pana Jezusa. Z radością idziemy na Mszę świętą.

Praca domowa: Z całą rodziną pójdę w niedzielę na Mszę świętą.

Modlitwa na zakończenie: pieśń wielkanocna.

Załącznik nr 1
      Pod każdą kreską zapisz cyfrę, która odpowiada kolejnej literze kodu.

A oto kod:
a = 1, ą = 2, b = 3, c = 4, ć = 5, d = 6, e = 7, ę = 8, f = 9, g = 10, h = 11, i = 12,
j = 13, k = 14, l = 15, ł = 16, m = 17, n = 18, ń = 19, o = 20, ó = 21, p = 22, r = 23,
s = 24, ś = 25, t = 26, u = 27, w = 28, y = 29, z = 30, ź = 31, ż = 32.


__ __
__ __ __
13 7
30 27 24

__ __
__ __ __
__
30 17
1 23 26
28
__ __ __ __ __
29 4 11 28 24
__ __ __
26 1 16


[1] P. Mathson, Co dziś na katechezie? Katecheza dla dzieci, gry i zabawy dydaktyczne, Poznań 1999, s.85.

Autor: Małgorzata Chyb nauczyciel religii w Zespole Szkół w Mniowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie