Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Poznajmy się

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 975 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz przeznaczony dla uczniów klasy I, którzy poznają w pierwszym dniu swoich kolegów i koleżanki. Zajęcia obejmują 3 jednostki lekcyjne.


KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

Imię i nazwisko: Iwona Świątkowska
Czas: 2-3 godziny lekcyjne

Klasa: I

Temat: Poznajmy się

Cele:

Uczeń:
  • poznaje grupę,
  • doskonali swobodne wypowiadanie się na swój temat,
  • umie wyróżniać głoski w nagłosie,
  • umie wykonać z kartonu ramkę do zdjęcia, ciąć papier po wyznaczonych liniach,
  • rozpoznaje płaskie figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt.
Typ lekcji: zajęcia zintegrowane

Metody: słowna, oglądowa, czynna

Pomoce: figury geometryczne wycięte z kartonu, klej, nożyczki, papier kolorowy, kredki, zdjęcia dzieci, patyczki.

TOK ZAJĘĆ:

Przygotowanie: Dzieci wyciągają na ławki przyniesione pomoce. Następnie siadają w kręgu.

Właściwy tok zajęć:

  1. Witamy się: tworzymy krąg w pozycji siedzącej. N. Mówi swoje imię, dziecko siedzące po prawej stronie mówi imię N. I swoje. Następne dziecko powtarza imię N., kolegi z lewej strony i swoje. Itd.
  2. Zabawa: Imię i głoska. N. Wymawia głoski. Wstają tylko te dzieci, których imiona rozpoczynają się na podaną przez N. głoskę i podają głośno swoje imię. ( na tę samą głoskę mogą rozpoczynać się różne imiona: np.: k- Karol, Kasia, Kamil itp.)
  3. Każdy z was przyniósł dzisiaj swoje zdjęcie. N. pokazuje swoje zdjęcie i opowiada o nim. (dzieci mogą zadawać pytania). Następnie dzieci pokazują swoje zdjęcia i wypowiadają się na ich temat.
  4. N. mówi: Popatrzcie teraz na tablicę po naszej prawej stronie. Jest pusta. Znajduje się na niej tylko napis . Może ktoś spróbuje go przeczytać? ( Nasza klasa )
    Chciałabym żeby na tej tablicy znalazły się pięknie ozdobione, w kolorowych ramkach, nasze zdjęcia. Nasze ramki będą troszeczkę inne. Będą miały kształty figur geometrycznych.
  5. N. pokazuje wycięte z kartonu figury geometryczne. Dzieci nazywają poszczegól- ne figury ( koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt ).
  6. Badanie właściwości koła i trójkąta:
    • Co wam przypomina koło , co możecie nim powiedzieć?
    • Co wam przypomina trójkąt, ile ma boków?
  7. Badanie właściwości kwadratu i prostokąta:
    Każde dziecko bierze 1 kwadrat i 1 prostokąt. Porównajcie długości boków w tym samym kwadracie. Czy są równe? Jaka jest różnica między kwadratem, a prostokątem?
  8. Teraz każdy z was wybierze sobie 1 figurę, która będzie ramką do waszego zdjęcia. Usiądźcie do stolików:
    • dzieci odrysowują figurę na kartonie i wycinają,
    • przyklejają zdjęcie do kartonu,
    • ozdabiają ramkę papierem kolorowym, kredkami itp.
  9. Oglądanie wykonanych prac i ich wspólna ocena.
  10. Utrwalenie omawianych pojęć matematycznych:

    N. zadaje zagadki. Zadaniem dzieci jest podniesienie swojej pracy (zdjęcie w ramce z koła, kwadratu, prostokąta, trójkąta), jeżeli o tej jest ta zagadka. Po sprawdzeniu dzieci podchodzą do nauczycielki, która wiesza prace na tablicy.

    Zagadki:
    KOŁO- A tutaj koło przy kole;
    Wagon, semafor-to kolej.
    A kiedy kół jest tak dużo;
    To pachnie podróżą.

    KWADRAT- To jest dziwna figura, bo nie wiadomo gdzie dół, gdzie góra.
    Do góry głową czy na dół głową, zawsze wygląda jednakowo.
    Tak samo długi jest i szeroki;
    A kto nie wierzy, to niech sam zmierzy.

    PROSTOKĄT- Mamy różne .......................: bywają niskie jak ten mur,
    albo wysokie jak drapacz chmur.
    Duży to jest ściana, cała na żółto pomalowana.
    Mały to jest zeszyt i już rozumiecie? To mnie cieszy!

    TRÓJKĄT- Może być wąski albo szeroki.
    Do góry głową czy na dół głową;
    Czasem wygląda jednakowo.
  11. Dzieci siedzą w ławkach. Z patyczków układają następujące figury geometryczne:
    Ułóżcie trójkąt. Ile potrzeba patyczków?
    Ułóżcie 2 jednakowe trójkąty z 5 patyczków.
    Ułóżcie figurę z 4 patyczków.
    Ułóżcie prostokąt. Itp.
  12. Wyszukiwanie w klasie przedmiotów mających kształt omawianych figur.
  13. Pożegnanie. Żegnam wszystkich tych, którzy
    • zrobili ramkę w kształcie koła,
    • zrobili ramkę w kształcie trójkąta,
    • zrobili ramkę w kształcie kwadratu,
    • zrobili ramkę w kształcie prostokąta,
    • lubią lody.
Opracowała: Iwona Świątkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie