Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z PRZ

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4397 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Sprawozdanie z realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego, ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w Szkole Podstawowej w Podzamczu. Jestem nauczycielem mianowanym wychowania fizycznego z 7-letnim stażem pracy. W dniu 03 sierpnia 2000r. ukazało się rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, dlatego postanowiłem podnieść jakość pracy własnej i pracy szkoły. W dniu 31.08.2003r. złożyłem wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Opracowałem plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony do realizacji przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Podzamczu.

Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

W ramach realizacji założeń punktu I planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

1

  • Zapoznałem się z podstawowymi dokumentami prawa oświatowego, a przede wszystkim ustaw dotyczących rozwoju zawodowego nauczyciela. Na bieżąco obserwuje istotne zmiany zachodzące na tym polu. Korzystałem z informacji zamieszczonych na strona internetowych (www.men.waw.pl/prawo, www.womkat.edu.pl, www.literka.pl ). Napisałem plan rozwoju zawodowego nauczyciela, który został przyjęty do realizacji przez dyrektora szkoły, następnie realizowałem na bieżąco i zgodnie z planem jego założenia.
2

  • Prowadzę i gromadzę domową biblioteczkę nauczyciela dotyczącą wychowania fizycznego, rekreacji, sportu, a także w dużej mierze turystyki. Zgromadziłem i na bieżąco uzupełniam poradniki metodyczne dla nauczycieli, skrypty, literaturę specjalistyczną, potrzebne podręczniki, a także czasopisma fachowe typu; LIDER, WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE, miesięcznik SIATKÓWKA i wiele innych pozycji (zał. 1)
  • Na bieżąco brałem udział w szkoleniach i spotkaniach dotyczących awansu zawodowego nauczycieli przeprowadzanych na terenie Szkoły Podstawowej w Podzamczu.
3.

  • Przeanalizowałem zapisy w Statucie szkoły ze szczególnym uwzględnieniem WSO , programu wychowawczego szkoły oraz przeanalizowałem regulaminy obowiązujące w szkole. Brałem udział w pracach nad powstawaniem , lub wprowadzaniem zmian do podstawowych programów, regulaminów, harmonogramów a także innych dokumentów szkolnych, m.in.: programu profilaktyki, wewnętrzny system oceniania, kryteria oceniania zachowania, regulamin prowadzenia wycieczek szkolnych, itd.
  • Z początkiem roku szkolnego opracowuję, ewentualnie koryguję kryteria i sposoby oceniania na poszczególne oceny z przedmiotu w klasach IV-VI. Następnie rodzice, uczniowie oraz wychowawcy zapoznają się z tymi kryteriami. Kryteria oceniania, a także regulamin sali gimnastycznej zawsze na początku roku szkolnego uczniowie przepisują do swoich zeszytów, a rodzice swoim podpisem oznajmiają, że zapoznali się z ich treścią.
4

  • Po zakupieniu komputera oraz podłączeniu stałego łącza internetowego wykorzystuję możliwości z niego płynące - opracowuje dokumenty osobiste, przygotowuję pomoce dydaktyczne, prowadzę dokumentację szkolną itd. Przykładem wykorzystania przeze mnie komputera mogą być dokumenty pisane przeze mnie, czy teczka awansu zawodowego. Również wiele razy wykorzystywałem w pracy dydaktycznej ciekawe konspekty, czy osnowy pobrane ze stron internetowych.
  • Ukończyłem organizowany w szkole kurs doskonalący dotyczący obsługi komputera i korzystania z Internetu. Kurs ten - prowadzony przez nauczyciela informatyki – pozwolił mi usystematyzować wiedzę i umiejętności posługiwania się komputerem, a w szczególności obsługi „Microsoft Word” oraz „Power point” i „Excel”
5

  • Zadaję nieobowiązkowe pracę pisemne związane z wychowaniem fizycznym i sportem, a następnie motywuję uczniów do ich wykonania na komputerze. W zależności od zainteresowań uczniów, w ramach podniesienia ocen z aktywności uczniowie piszą różnego rodzaju sprawozdania sportowe, komentarze z imprez sportowych, ważnych meczy, lub inne prace związane ze sportem i wychowaniem fizycznym (zał. 2)
  • W ramach zajęć świetlicowych oraz zajęć szkolnego koła sportowego prowadziłem dla uczniów klas V-VI projekcje video ciekawych filmów dotyczących sportu lub aktywności fizycznej np.: ”Granice wytrzymałości”, ”Tin cup” i inne. Projekcje te mają na celu pokazanie uczniom różnych oblicz świata wielkiego sportu, zachęcenia do jego uprawiania
  • Prowadzę zajęcia z uczniami z wykorzystaniem komputerowych gier sportowo-strategicznych. Na komputerach w szkolnej pracowni informatycznej prowadzę wirtualne konkursy i zawody sportowe mające na celu rozwijanie wyobraźni strategicznej i taktyki. Wykorzystuje tu gry: skoki narciarskie, wyścigi samochodowe, piłkę nożną itd.
6

  • Korzystając z internetu dotarłem i wykorzystałem w działaniu praktycznym na lekcjach wychowania fizycznego różnego rodzaju testy sprawności fizycznej oraz ciekawe konspekty i osnowy lekcji. Wykorzystane na lekcjach materiały to między innymi: Europejski Test Sprawności: EUROFIT, Index Sprawności Denysiuka, pytania do konkursu wiedzy o sporcie, konspekty itd.
7

  • Dwa razy w roku moje lekcje hospitowała Pani dyrektor. Po odbytach hospitacjach odbywały się omówienia lekcji i uzupełnienie arkusza hospitacyjnego.
     W ramach założeń punktu II planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

1.

  • Byłem kierownikiem zespołu podczas prac nad wewnętrznym mierzeniem jakości pracy szkoły oraz opracowałem z niego raport. W szkole co rok odbywa się wewnętrzne mierzenie jakości jej pracy, w którym zawsze biorę udział jako kierownik zespołu. Mierzenie odbywa się w różnych obszarach i ma na celu określenie słabych i mocnych stron organizacji i funkcjonowania szkoły. Zawsze opracowuję raport, natomiast wyniki z mierzenia są przedstawiane na posiedzeniach rady pedagogicznej
  • Jestem kierownikiem samokształceniowego zespołu między-przedmiotowego (matematyka, przyroda, informatyka, w-f). Od początku pracy w szkole w Podzamczu kieruję pracą zespołu samokształceniowego, którego celem jest współpraca i dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami zespołu, realizacja wspólnych treści programowych, a także wymiana doświadczeń.
2.

  • Przeprowadziłem kilka lekcji otwartych dla nauczycieli rady pedagogicznej i dyrektora szkoły. W ramach dzielenia się wiedzą z innymi nauczycielami w trakcie trwania stażu przeprowadziłem lekcje otwarte dla nauczycieli Rady Pedagogicznej i Dyrektora szkoły. Były to lekcje z gimnastyki, gier zespołowych, oraz lekkoatletyki.
  • W trakcie trwania stażu przeprowadziłem kilka szkoleń rady pedagogicznej w ramach wewnętrznego doskonalenia nauczycieli. Na podstawie swojej wiedzy ze studiów oraz zdobytej na różnego rodzaju kursach i szkoleniach w ramach WDN przeprowadziłem kilka szkoleń rady pedagogicznej. Dotyczyły one między innymi: „Udzielanie pierwszej pomocy przed medycznej”, „Pisanie i realizacja programów autorskich”, ”Organizacja i przeprowadzanie wycieczek i imprez turystycznych i rekreacyjnych”
  • W trakcie realizacji akcji „Szkoła z klasą” w ramach jednego z zagadnień przeprowadziłem wśród uczniów klas IV-VI ankietę dotyczącą atrakcyjności zajęć wychowania fizycznego. Przeprowadzona ankieta wykorzystana była podczas analizy i opracowania jednego z punktów internetowej akcji Szkoła z klasą, ale także utwierdziła mnie w przekonaniu o atrakcyjności zajęć jakie do tej pory prowadziłem. Jednocześnie uzyskałem od uczniów kilka sugestii odnośnie zajęć dodatkowych.
  • W pierwszym i drugim roku stażu wygłaszałem dla rodziców i nauczycieli referaty na tematy:
    ”Formy rekreacji ruchowej ucznia poza szkołą”
    „Kary i nagrody w wychowaniu. Wychowanie bez kar i nagród.”

    Dla nauczycieli: „Uczeń trudny – czyli co lub kto przeszkadza na lekcji.”
    W ramach realizacji założeń punktu III planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

    1.

    • Przed rozpoczęciem roku szkolnego 2005/2006 napisałem i zgłosiłem do wdrożenia „Autorski program wychowania fizycznego dla II-go cyklu edukacyjnego (klas IV-VI)”. Program został przyjęty do realizacji przez Dyrektora szkoły i z dniem pierwszym września 2005 rozpocząłem jego wdrażanie. Uwzględniając podstawę programową nauczania wychowania fizycznego w drugim etapie edukacyjnym biorąc pod uwagę możliwości szkoły oraz potrzeby i oczekiwania dzieci postanowiłem napisać program autorski. Program zawiera elementy turystyki i rekreacji, a także kładzie większy nacisk na zespołowe gry sportowe, a w szczególności piłkę siatkową – zgodnie z zainteresowaniami uczniów.
    • Na podstawie własnego programu autorskiego z wychowania fizycznego napisałem całoroczny, szczegółowy „Program imprez sportowo - rekreacyjnych oraz turystyki szkolnej dla klas IV-VI. Dodatkowo do tego programu stworzyłem „Harmonogram organizacji wycieczek szkolnych oraz zasad bezpieczeństwa w trakcie ich trwania” Program autorski wychowania fizycznego oraz program imprez sportowo rekreacyjnych i turystyki korelują ze sobą i są ze sobą ściśle związane.
    • Z początkiem roku szkolnego 2004/2005 na podstawie orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej napisałem program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia klasy V Grzegorza Marczyka (orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim). Zajęcia odbywały się 2x45 minut i były realizowane od września 2004 do lutego 2006. Po feriach zimowych uczeń został przeniesiony do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego nr 1 w Częstochowie.
    • Z początkiem roku szkolnego 2005/2006 napisałem autorski program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia klasy IV Roberta Marczyka (orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim). Wdrożenie i realizacje programu (2 x 45 min.) rozpocząłem od października 2005 roku. Program został tworzony we współpracy z poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Zawierciu
    • Napisałem program do realizacji w trakcie lekcji „Gier i zabaw” z których korzystałem w klasach I, II i III. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu po jednej godzinie lekcyjnej w każdej z klas młodszych.
    • Napisałem program do realizacji w trakcie lekcji gimnastyki korekcyjnej z którego korzystam w klasach I, II i III. W roku szkolnym 2005/2006 prowadzę lekcję gimnastyki korekcyjnej. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po jednej godzinie lekcyjnej w każdej z klas młodszych
    2

    • Z początkiem roku szkolnego 2003/2004 w ramach zajęć świetlicowych opracowałem plan zajęć oraz zgodnie z nim prowadziłem zajęcia Szkolnego Koła Sportowego dla dziewcząt i chłopców (2x90 minut). Po każdym roku realizacji , program poddawałem ewaluacji dostosowywałem do aktualnych potrzeb i zainteresowań uczniów.
    • W roku szkolnym zorganizowałem i byłem opiekunem kilku wycieczek dla uczniów Szkoły Podstawowej w Podzamczu do Aqua-Parku w Krakowie, aqua-parku w Tarnowskich Górach, na lotnisko w Pyrzowicach, oraz multikina w Katowicach. Również w kilku z takich wycieczek szkolnych pełniłem funkcje kierownika
    • Jeden raz w semestrze organizuję w szkole dla uczniów otwarty Turniej Tenisa Stołowego z nagrodami o mistrzostwo szkoły. Widząc ciągłe zainteresowanie uczniów – zarówno chłopców, jak i dziewczynek – tenisem stołowym organizować rozgrywki i turnieje, w których biorą udział praktycznie wszyscy uczniowie szkoły. Dodatkowym bodźcem do uczestnictwa są nagrody wręczane na koniec roku szkolnego.
    • Corocznie podczas ferii zimowych prowadzę zajęcia rekreacyjno-sportowe dla uczniów szkoły. Tradycyjnie co rok w szkole organizowane są dla uczniów zajęcia rekreacyjno – sportowe oraz na komputerach. Wówczas pod opieką nauczyciela uczniowie mogą realizować swoje pomysły do aktywności fizycznej i sportu
    • Raz w roku przygotowuję i prowadzę szkolny (klasy IV-VI) Konkurs Wiedzy o Sporcie z przewidzianymi nagrodami. Konkurs osobno przeprowadzam w klasach IV i V i osobno w klasie VI. Biorą w nim udział wszyscy uczniowie, natomiast pytania powstają na bazie wiedzy, która uczniowie posiądą na lekcjach wychowania fizycznego, a także na podstawie obserwacji zainteresowań sportowych dzieci.
    W ramach realizacji założeń punktu IV planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

    • Byłem kierownikiem jednego zespołu, a także członkiem drugiego do opracowania zadań internetowej akcji „Szkoła z klasą”. Akcja odbywała się pod patronatem Centrum Edukacji Obywatelskiej, Gazety Wyborczej i Prezydenta RP , natomiast materiały, komentarze i wyniki zostały opublikowane na stronach internetowych w portalu Gazety Wyborczej
    • W roku szkolnym 2003/2004 wraz z nauczycielem wychowania fizycznego zespołu szkół im. Stanisława Staszica w Zawierciu napisałem rozdział monografii tej szkoły dotyczący „kultury fizycznej i sportu”. Monografia została opublikowana i wydana nakładem Wydawnictwa-Druk-Reklama Progres Sosnowiec ul. Kresowa 1 (zał. 3)
    • Na stronach portalu internetowego www.literka.pl opublikowałem własny plan rozwoju zawodowego. Dodatkowo, wygłoszone na zebraniach z rodzicami i na konferencjach z nauczycielami referaty są dostępne oraz materiały z prowadzonych przeze mnie szkoleń są dostępne w filii gminnej biblioteki publicznej w Podzamczu.
    W ramach realizacji założeń punktu V planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

    1.

    • Uczestniczyłem we wszystkich przeprowadzonych na terenie Szkoły Podstawowej w Podzamczu szkoleniach w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Szkolenia, które były prowadzone w trakcie WDN to między innymi: „Nadpobudliwość psychoruchowa”. „Wykorzystanie w pracy szkolnej z uczniem metody P. Denisona”, „Efektywna współpraca z rodzicami” i wiele innych.
    • Jako kierownik zespołu między przedmiotowego kierowałem jego pracami oraz współpracowałem z nauczycielami realizując ścieżki przedmiotowe. Od kilku lat jestem przewodniczącym zespołu między przedmiotowego, w ramach którego organizowane są spotkania nauczycieli, opracowywany plan współpracy oraz sprawozdania z jego działalności. Dodatkowo w ramach działalności tego zespołu realizowane są ścieżki między przedmiotowe w klasach IV-VI.
    2.

    • Jako opiekun stażu prowadziłem lekcje które były hospitowane przez nauczyciela stażystę. W trakcie pierwszego roku mojego stażu na nauczyciela dyplomowanego byłem opiekunem nauczycielki matematyki ubiegającej się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego. W trakcie trwania tego stażu przeprowadziłem kilka lekcji, które były hospitowane przez nauczycielkę.
    • Od początku stażu na nauczyciela dyplomowanego jako opiekun stażu nauczycielki stażystki hospitowałem 10 lekcji. Wszystkie prowadzone lekcje były następnie przez nas omawiane Zarówno moje lekcje obserwowane przez stażystkę, jak również lekcje hospitowane przeze mnie, poparte były konspektami a po ich realizacji - arkuszami hospitacji zajęć.
    W ramach realizacji założeń punktu VI planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

    1.

    • Staram się jak najczęściej w miarę możliwości szkoły uzupełniać bazę sportową szkoły oraz jej dydaktyczne zaplecze. W trakcie stażu dwukrotnie zakupiłem niezbędny sprzęt sportowy. Współpracuje w tym względzie z Dyrektorem szkoły, Radą Rodziców. Zakupów dokonuje w hurtowni sprzętu sportowego „OLIMP” w Mysłowicach.
    2.

    • Jestem w kontakcie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Zawierciu odnośnie zajęć indywidualnych, orzeczeń oraz wskazań do pracy. W całym okresie edukacyjnym stale i ściśle współpracuję z pedagogiem szkolnym. Kontakt z pracownikami poradni pomaga mi w tworzeniu planów pracy do zajęć rewalidacyjnych, ich realizacji, a także ewaluacji (zał. 4)
    3.

    • Corocznie prowadzę przygotowania do egzaminu na kartę rowerową uczniów Szkoły Podstawowej w Podzamczu oraz organizuję i przeprowadzam egzamin wraz z policjantem wydziału ruchu drogowego w Zawierciu.
    • Byłem opiekunem reprezentacji szkoły podczas II-go Gwieździstego Zlotu Rowerowego. Zlot zorganizowany został przez Komendę Powiatową Policji oraz Starostwo Powiatowe w Zawierciu na terenie Ośrodka Wypoczynkowo-Sportowego w Morsku.
    • W miesiącu kwietniu przeprowadziłem szkolne eliminacje a następnie przygotowanie uczniów do konkursu „wiedzy o ruchu drogowym”. Przygotowania do tego konkursu prowadzę we współpracy z Komendą Policji w Zawierciu. W konkursie gminnym Szkoła Podstawowa z Podzamcza zajęła I miejsce, a następnie na szczeblu powiatu IV miejsce
    4.

    • Na bieżąco w miarę potrzeb i możliwości wspieram działania samorządu szkolnego. Współpracując z uczniami, rodzicami i innymi nauczycielami pomagam w organizacji i przygotowaniu akademii, konkursów lub innych imprez szkolnych.
    5.

    • W porozumieniu z zaprzyjaźnioną szkołą podstawową w Gieble w 2003 i 2004 roku organizowałem wspólne wyjazdy na krytą pływalnie do Jaroszowca i do Klucz. Wyjazdy odbywały się raz w tygodniu (2x45 minut)jako zajęcia dodatkowe po lekcjach w szkole. W trakcie tych zajęć uczniowie mieli dwugodzinną naukę pływania z instruktorem i ratownikiem WOPR.
    • W miesiącu maju 2005 roku wspólnie z nauczycielem wychowania fizycznego szkoły podstawowej w Gieble zorganizowałem w ramach dnia sportu dwumecz piłki nożnej reprezentacji szkół Giebło – Podzamcze. Reprezentacja szkoły z Podzamcza wygrała te rozgrywki
    W ramach realizacji założeń punktu VII planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

    1.

    • Brałem udział w kursie doskonalącym organizowanym przez WOM Katowice dotyczącym „Pisania autorskich programów z wychowania fizycznego”. Kurs ten pomógł mi w napisaniu autorskiego programu z wychowania fizycznego dla drugiego cyklu edukacyjnego.
    • Brałem udział w konferencji szkoleniowo-warsztatowej z wizytatorem kuratorium oświaty dotyczącej awansu zawodowego nauczycieli. Konferencja odbyła się w marcu 2005 roku Pilicy.
    • Brałem udział we wszystkich szkoleniach rady pedagogicznej w ramach wewnętrznego doskonalenia nauczycieli na terenie szkoły. Szkolenia prowadzone były przez różnych nauczycieli i dotyczyły różnych tematów i zagadnień.
    • Brałem udział w kursie doskonalącym organizowanym przez WOM Katowice dotyczącym: „Opracowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych z uwzględnieniem dostosowania realizacji programów nauczania, programu wychowawczego i programu profilaktyki dla każdego ucznia niepełnosprawnego. Październik 2005. Kurs ten pomaga mi w opracowaniu i realizacji programu zajęć rewalidacyjnych prowadzonych przeze mnie z uczniem z upośledzeniem lekkim.
    • Brałem udział w wojewódzkiej konferencji zorganizowanej przez WOM Katowice nt. ”Wychowanie fizyczne, sport i turystyka formą skutecznej profilaktyki”. Wiadomości z konferencji wykorzystałem w trakcie pisania programu autorskiego, a także w pisaniu harmonogramu imprez sportowo – rekreacyjnych i turystyki szkolnej
    • Brałem udział w wojewódzkich warsztatach zorganizowanych prze WOM Katowice nt. ”Rola zajęć pozalekcyjnych stymulująca działania w zakresie aktywności fizycznej”. Informacje i umiejętności z warsztatów wykorzystuję w trakcie realizacji zajęć kółka sportowego, zajęć pozalekcyjnych na hali w Cementowni, wspinaczce skałkowej itp.
    • W roku szkolnym 2005/2006 w prywatnej szkole językowej ukończyłem kurs języka angielskiego zakończony egzaminem na stopień „pre-FCE” (średniozaawansowany). Dalszym etapem samodoskonalenia i podnoszenia własnych wiadomości z języka angielskiego będzie uczestnictwo od września 2006 w kursie na poziomie „FCE” w prywatnej szkole językowej „PROGRES” (zał. 5)
    2.

    • Brałem udział w pracach Rady Pedagogicznej dotyczących ewaluacji Programu Wychowawczego Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Kryteriów oceniania zachowania oraz Szkolnego Programu Profilaktyki.
    • Od 2001 roku jestem zawodnikiem klubu piłki siatkowej mężczyzn „Stal Poręba”, z którym w 2003 roku wywalczyłem awans do rozgrywek III ligi Polskiej Ligi Siatkówki. Uczestniczę w treningach klubu (2-3 x tydzień), biorę udział w systematycznych rozgrywkach, a także współpracuję z trenerem klubu odnośnie metodyki zajęć z piłki siatkowej (zał. 6)
    W ramach realizacji założeń punktu VIII planu rozwoju zawodowego zrealizowałem następujące zadania:

    1.

    • Systematycznie kontynuuje nawiązaną współpracę z wykwalifikowanym instruktorem wspinaczki skałkowej, z którym prowadzę zajęcia dla uczniów na pobliskich skałkach. Zajęcia odbywają się na skałkach przynajmniej 2-3 razy w roku, są przeznaczone dla uczniów klas V i VI, natomiast prowadzący jest wykwalifikowanym instruktorem wspinaczki sportowej.
    2.

    • Co roku z okazji Dnia Dziecka przygotowuję i organizuję tzw. Dzień Sportu podczas którego cała szkoła przez cały dzień czynnie uczestniczy w rozmaitych konkurencjach sprawnościowych. Odbywają się również mecze z udziałem nauczycieli, przedstawicieli rodziców, a także rozgrywki dla uczniów.
    • We współpracy z całą społecznością szkolną, tzn: nauczycielami, rodzicami i uczniami byłem współorganizatorem dwóch festynów bożonarodzeniowych i wielkanocnego. Występy artystyczne uczniów były połączone z kiermaszem i loterią nagród. W festynach uczestniczyli uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz zaproszeni goście – burmistrz, radni gminy, dyrektorzy innych szkół
    • Byłem współorganizatorem festynu majowego z udziałem uczniów, rodziców i nauczycieli. Odbywały się rozgrywki sportowe: uczniowie kontra rodzice, a także kiermasz, sprzedaż cegiełek i inne atrakcje.
    • Brałem udział w przygotowaniach do szkolnego „Festiwalu nauki”. W trakcie trwania festiwalu odbyła się lekcja dla rodziców i zaproszonych gości w kawiarni „czarny Rycerz” w ruinach zamku na temat: „Czy na pewno wiesz już wszystko?”. Następnie odbyło się przedstawienie o tematyce ekologicznej, konkurs plastyczny – „Szkoła moich marzeń”, po czym przeprowadziłem zaplanowane konkurencje sportowo – rekreacyjne z udziałem rodziców, uczniów i nauczycieli.
    3.

    • W ostatnim semestrze stażu organizuje raz w tygodniu dla uczniów szkoły wyjazdy na nowo powstałą hale sportową do gimnazjum w Cementowni. Celem są zajęcia rekreacyjno – sportowe, które cieszą się dużym powodzeniem i zainteresowaniem wśród uczniów. Zajęcia współorganizuje na zmianę ze szkołą podstawową w Gieble i szkołą podstawową w Ryczowie.
    4.

    • Zaprojektowałem i wykonałem lekkoatletyczną pełnowymiarową skocznie do skoku w dal. W ramach poszerzenia bazy dydaktycznej szkoły z pomocą dyrektora oraz nie małym udziale uczniów, wykonałem skocznie do skoku w dal. Jest ona wykorzystywana do nauki dla klas starszych oraz jako piaskownica dla dzieci z oddziału zerowego.
    • Zaprojektowałem i wykonałem na sali gimnastycznej skocznie wraz z skalą do pomiaru skoku dosiężnego. Skocznia ta powstała w porozumieniu z dyrektorem szkoły. Jest wykonana w taki sposób, że uczniowie mogą z niej korzystać sami i sami mogą kontrolować swoje postępy w skoczności.
         Podczas podsumowania swojej pracy zawodowej po ukończeniu stażu oceniam, że starałem się w miarę możliwości dobrze i sumiennie realizować założenia planu rozwoju zawodowego. Jestem zdania, że z powodzeniem udało mi się zrealizować założony plan rozwoju zawodowego. Jednakże okazało się, że chociaż niewielkie, to jednak pojawiły się wyjątki, to znaczy zadania nie zrealizowane w trakcie trwania stażu. Przedstawiam te założenia, których nie udało mi się zrealizować.

    • W punkcie VIII.4 zaplanowałem sobie poszerzenie zaplecza szkoły przez odnowę, a później wykonanie na dworze placu zabaw dla najmłodszych uczniów szkoły. Niestety usytuowanie szkoły powoduje zbieranie się młodzieży wieczorami i w wakacje na szkolnym placu zabaw, gdzie systematycznie są dewastowane istniejące już urządzenia. W związku z czym w porozumieniu z dyrektorem szkoły i innymi nauczycielami, odstąpiłem od realizacji tego zadania.
            Jednakże w 2005 roku wykonałem pełnowymiarową skocznie do skoku w dal, a także został zaplanowany na okres wakacji remont sali gimnastycznej wraz z wymianą parkietu.
    • W punkcie VIII. 1 założyłem sobie kontynuowanie wcześniejszej kilkuletniej współpracy z sekcją siatkówki uczniowskiego klubu sportowego „UKS Łazy”, gdzie byłem zawodnikiem. Niestety zadanie to nie zostało zrealizowane z uwagi na to, że sekcja ta została rozwiązana, natomiast drużyna nie zgłoszona do systematycznych rozgrywek.
    Krzysztof Orszański
    nauczyciel mianowany
    Szkoła Podstawowa w Podzamczu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie