Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan pracy dla dziecka z zespołem ADHD

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3738 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Osobowość ucznia z ADHD poznałam dogłębnie, gdyż z dzieckiem takim pracowałam w swojej klasie. Wszyscy tzn.: ja, moi uczniowie i oczywiście David uczeń z ADHD przeszliśmy długą i bardzo trudną drogę zanim nauczyliśmy się ze sobą współpracować i szanować wzajemnie. Efektem tych działań był plan pracy przeznaczony dla dziecka z zespołem ADHD, który napisałam korzystając z literatury fachowej i pomocy specjalistów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej wspomagający rozwój dziecka z ADHD.

Główne założenia programu
1. Zmniejszenie objawów nadpobudliwości i impulsywności
2. Zwiększenie koncentracji uwagi
3. Podniesienie sprawności manualnej i grafomotorycznej
    Zmniejszenie nadpobudliwości i impulsywności
  • Właściwe usadowienie dziecka podczas zajęć, blisko nauczyciela (plecami do kolegów)
  • Odsunięcie go od łatwo rozpraszających elementów (okno, drzwi)
  • Czytelne i jasne wyznaczanie reguł zachowania w konkretnych sytuacjach (dzień po dniu przypominać o zasadach)
  • Polecenia wydawane przez nauczyciela muszą być konkretne, rzeczowe i konsekwentne (dziecko powinno je powtórzyć, a nauczyciel dopilnować jego wykonania)
  • Prosić ucznia o wykonanie prostych czynności: zbieranie zeszytów, przyniesienie kredy, zmoczenie gąbki, zmycie tablicy, podlanie kwiatków
  • Pokazywać mu, co robi dobrze, z czego się cieszymy
  • Gdy biega, zatrzymać i utrzymać kontakt wzrokowy, odciągnąć uwagę „Chodź, pomóż mi” Zwiększenie koncentracji uwagi i czasu uwagi
  • Zabawy i gry dydaktyczne w grupie
  • Rozwiązywanie zagadek
  • Układanki typu: Pomyśl Ułóż Sprawdź
  • Utrzymywać kontakt wzrokowy z dzieckiem
  • Dawać krótkie komunikaty: Teraz otwórz zeszyt! Kopiesz w ławkę!
  • Zabawy przy komputerze – program edukacyjny: „Matematyczne Przygody”, „Bob Budowniczy”
  • Zapisać polecenie
  • Sprawdzić czy uczeń wykonał polecenie, teraz dopiero *rzechodzimy do następnego polecenia …A teraz otwórz książkę na str. 25, następnie: Zrób to zadanie!
  • Zwracać uwagę hasłowo Spójrz na mnie! Halo! Zobacz! Uwaga! – i zatrzymać wzrok na dziecku. Podniesienie sprawności grafomotorycznej manualnej
  • Usprawnienie manipulacji przedmiotami: klocki LEGO, Dines`a, drobnych elementów
  • Wycinanie nożyczkami gotowych elementów narysowanych samodzielnie
  • Wykonywanie prac plastycznych metodą orgiami
  • Rysowanie po śladzie: metoda Bogdanowicz
Opracowała: Ewa Blokesz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie