Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konspekt zajęć dla uczniów głębiej i głęboko upośledzonych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6349 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć dla uczniów głębiej i głęboko upośledzonych przeprowadzonych w listopadzie. Scenariusz obejmuje jeden dzienny ośrodek pracy "Jesienne liście"


LISTOPAD

TYGODNIOWY OŚRODEK PRACY

I Jesień w parku
DZIENNE OŚRODKI PRACY
1. Jesienne liście (poniedziałek)
2. Kasztany (wtorek)
3. Żołędzie (środa)
4. Jarzębina (czwartek)
5. Nadchodzi zima (piątek)

DZIENNY OŚRODEK PRACY
Jesienne liście (poniedziałek)
I Etap – zajęcia wstępne
» Zajęcia organizacyjno – porządkowe tj. przywitanie się z dziećmi, sprawdzenie listy obecności, ustalenie jaki dziś jest dzień (data).
» Obserwacje przyrodnicze – obserwacja pogody i wypowiedzi dzieci. Wprowadzenie następnych symboli rysunkowych na oznaczenie pogody tj.: chmury i deszcz. Prowadzenie kalendarza pogody.
» Zabawy dzieci i ćwiczenia ruchowe – zabawy klockami, ćwiczenia w utrwalaniu pojęcia czerwony na podstawie klocków w tym kolorze. Dzieci biegają po sali w „rozsypce”, na sygnał tamburyna uderzają palcami w podłogę – naśladują spadające liście.
» Ćwiczenia logopedyczne: ćwiczenia długiego wydechu przez wymawianie pojedynczych samogłosek w sposób ciągły: aaa…, ooo…. Naśladowanie odgłosów wiatru www…, szumu liści szszsz….
II Etap – praca poznawcza
» Wycieczka do parku. Obserwacja. Zbieranie liści. Uporządkowanie przyniesionych liści. Określanie ich: wielkości, barwy (ze szczególnym zwróceniem uwagi na te koloru czerwonego).
» Czytanie przez nauczyciela opowiadania „Jesień w parku”. Badanie stopnia zrozumienia łatwego tekstu poprzez zadawanie dzieciom pytań na jego temat. Odpoznawanie litery „i” w zdaniach obrazkowych, np. duży liść (narysowany) „i” mały liść (też narysowany).
» Segregowanie liści wg następujących cech: kształt, kolor, wielkość. Dobieranie liści parami – tworzenie par.
III Etap – ekspresja
(Tu następuje indywidualizacja pracy dzieci, uczniowie będą pracowali na trzech poziomach wg swoich możliwości)
• pierwsza grupa – układa i klei dowolne kompozycje z liści, na kartce tworzy „dywan z liści”
• druga grupa – obrysowuje kontury liści i maluje je farbami
• trzecia grupa – układa całości z dwóch części tj. obrazek liścia przecięty na połowę
IV Etap – zajęcia końcowe
» Podsumowanie pracy dzieci, następuje ocena słowna pracy całej grupy jak też indywidualna ocena pracy każdego dziecka – nagradzanie i karanie.
» Wykonanie wystawki „liściastych” prac dzieci na tablicy: „Nasze prace”.
» Czynności organizacyjno – porządkowe tj. zmywanie stolików, zbieranie śmieci z podłogi, ustawianie krzesełek, mycie rąk.
Zakończenie zajęć poniedziałkowych.


Opracowała: mgr Małgorzata Prymicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie