Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Grupowe tworzenie tekstów o zwierzętach. Utrwalenie wiadomości o ptakach i ssaka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1248 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Poniższy konspekt opracowałam dla klasy II szkoły podstawowej. Zajęcia zintegrowane zawierają treści polonistyczne i społeczno-przyrodnicze. Uczniowie muszą wykazać się wcześniej zdobytą wiedzą. Zajęcia trwają 50 minut.

Scenariusz zajęć dla klasy II


Temat zajęć: Grupowe tworzenie tekstów o zwierzętach. Utrwalenie wiadomości o ptakach i ssakach.

Edukacje: polonistyczna, przyrodniczo-społeczna, plastyczno-techniczna.

Cel główny lekcji czyli cel diagnozy:
przedmiotowy-budowanie wypowiedzi ustnych i pisemmnych.
ponadprzedmiotowy-efektywne współdziałanie w zespole.

Cele szczegółowe przedmiotowe:
Wiedza
-zna rozmaite formy wypowiedzi
-posiada elementarną wiedzę o ptakach i ssakach
Umiejętności
-sprawnie buduje wypowiedzi pisemne i ustne
-potrafi korzystać ze zbiorów klasowej biblioteczki
Postawy
-jest otwary i poszukujący
-wytrwale i świadomie zmierza do wyznaczonego celu

Cele szczegółowe ponadprzedmiotowe
Wiedza:
-zna zasady pracy i współpracy w grupie
-rozumie sens pracy grupowej
Umiejętności:
-efektywnie komunikuje się z innymi członkami grupy
-potrafi wywiązać się z wielorakich zadań
Postawy:
-jest zaangazowany w pracę w grupie
-jest odpowiedzialny za pracę w zespole
-porafi ocenić swoją pracę i innych

Metody:
Słowne-inscenizacja, rozmowa, praca z tekstem.
Oglądowa-obserwacja.
Praktyczne-pisanie tekstów, wykonywanie pracy plastycznej.

Przebieg zajęć


Cele operacyjne Warunki pobudzające do aktywności Zadania i czynności uczniów
Uczeń obejrzy,wysłucha oraz zagra w inscenizacji pt. "Azorku, gdzie jesteś?". Inscenizacja pt. "Azorku, gdzie jesteś?", pieski "maskotki". Uczniowie "aktorzy" przedstawiają inscenizację. Pozostali obserwują i słuchają dialogów.
Uczeń zbuduje kilkuzdaniową wypowiedź. jw. Uczniowie wypowiadają się na temat inscenizacji, w jaki sposób mogą pomóc dziewczynce.
Uczeń uwaznie odczyta i wysłucha polecenia z karty pracy. Karty pracy-polecenia dla zespołów. Uczniowie czytają polecenia z kart prac cicho ze zrozumieniem a następnie odczytują je głośno.
Uczeń ułozy i napisze kilkuzdaniową wypowiedź o zwierzętach, oraz wyszuka brakujących materiałów. jw.
Kartka do pisania, zwierzęta-maskotki, klasowa biblioteczka, słowniczki ortograficzne.
Uczniowie pracują w 4 zespołach. Wspólnie układają i zapisują tekst. W słowniczkach sprawdzają pisownię trudnych wrazów. Z pośród zgromadzonych zwierząt-maskotek oraz w biblioteczce klasowej wyszukują brakujących materiałów.
Uczeń zaprezentuje swoją pracę. Teksty zapisane przez uczniów, magnesy, tablica zbiorcza "Zwierzęta". Uczniowie prezentują swoje prace, odczytują teksty. Nauczyciel przyczepia je za pomocą magnesów do tablicy. Prace o ptakach i ssakach nakleja na tabelę zbiorczą "Zwierzęta".
Uczeń wykona pracę plastyczną. Rysunki "Ptaka pokoju", kredki. Uczniowie relaksują się przed kolejnym zadaniem. Kolorują "Ptaka pokoju" z gałązką oliwną według własnego pomysłu.
Uczeń uzupełnia zdania brakującymi wyrazami oraz połączy wyrazy strzałkami. Karta pracy indywidualnej. Uczniowie cicho ze zrozumieniem odczytują polecenia z kart pracy. Samodzielnie uzupełniają zdania brakującymi wyrazami oraz łączą za pomocą strzałek nazwy zwierząt matek i dzieci. Pracują indywidualnie na dwóch poziomach.
Uczeń sprawdzi poprawność swojej pracy. jw. Uczniowie samodzielnie sprawdzają poprawność swojej pracy porównując jej zapis z odczytywanym wzorem wybranego ucznia.
Uczeń uwaznie wysłucha rozmowy nauczyciela z dziewczynką. Piesek-maskotka. Nauczyciel odnajduje zaginionego pieska. Rozmawia z dziewczynką o opiece nad nim. Dziewczynka słowami wyraza swą radość. Uczniowie z uwagą przysłuchują się rozmowie.
Uczeń uwaznie wysłucha wypowiedzi nauczyciela oceniającej jego pracę. Znaczki "buźki". Uczniowie uwaznie wysłuchują wypowiedzi nauczyciela oceniającej ich osiągnięcia i podsumowującej pracę na zajęciach. nauczyciel rozdaje znaczki "buźki". Jako pracę domową poleca wkleic je do zeszytu razem z ptakiem "Pokoju".


Inscenizacja pt. "Azorku, gdzie jesteś?".
Uczniowie chodzą z pieskami-maskotkami , śpiewają piosenkę pt. "A ja mam psa".

Dziewczynka: Azorku! Azorku! Gdzie jesteś?
Uczeń 1: Kogo szukasz?
Dziewczynka: Szukam mojego psa Azorka.
Uczeń 1: Jaki on jest?
Dziewczynka: Jest jeszcze malutki. To brązowy buldog w białe łatki. Na szyi ma serduszko z napisem "I love you". Miałam kiedyś kotka i papugę. One tez gdzieś zniknęły.
Uczeń 2: A czy dobrze się nimi opiekowałaś?
Dziewczynka: Nie wiem.
Uczeń 2 : Moze je zaniedbywałaś?
Uczeń 3 : My tez mamy swoje zwierzęta, ale dbamy o nie. Często wychodzimy z nimi na spacery, karmimy je. Zawsze o nich pamiętamy.
Uczeń 4: Mnie się wydaje, ze ty po prostu za mało wiesz o zwierzętach. Dlatego nie umiesz się nimi opiekować.
Dziewczynka: Moze macie rację.
Uczeń 5: Mam pomysł! My ci pomozemy. Właśnie uczymy się o zwierzętach. Chodź z nami na lekcję to na pewno się o nich duzo dowiesz. Potem wspólnie poszukamy twojego pieska. Zgadzasz się?
Dziewczynka: Zgadzam się.
Uczniowie razem: Chodźmy! (siadają na swoje miejsca)
(Pod koniec zajęć nauczyciel odnajduje pieska.)
Nauczyciel: Kto tak piszczy? (wyjmuje pieska-zabawkę)
Dziewczynka: To mój Azorek! Odnalazł się! wróciół!


Karty pracy-polecenia dla zespołów.

Zespół 1
Napiszcie ogłoszenie o zaginionym psie, korzystając z planu.
1. Gdzie i kto zaginął?
2. Jak się wabi?
3. Jak wygląda?
4. Gdzie nalezy go przyprowadzić?
Wśród zgromadzonych materiałów wyszukajcie podobiznę zaginionego pieska.

Zespół 2
Napiszcie w jaki sposób nalezy opiekować się swoim zwierzątkiem?
Wśród zgromadzonych materiałów i w naszym zwierzyńcu odszukaj zwierzęta, które mozna trzymać w domu.

Zespół 3
Napiszce co dowiedzieliście się o ptakach, korzystając ze zgromadzoenych materiałów oraz pomocniczych wyrazów. Wyszukajcie ilustracje z ptakami.
Wyrazy pomocnicze: jajorodne, pióra,dwie nogi, skrzydła, wykluwają się.

Zespół 4
Napisz co dowiedzieliście się o ssakach. Korzystając ze zgromadzonych materiałów oraz pomocniczych wyrazów. Wyszukaj ilustracje z ssakami.
Wyrazy pomocnicze: zyworodne, sierść, cztery nogi, matki wylizują, ssą mleko.

Zespół 5
Ułózcie hasła o zwierzętach-jak człowiek powinien wobec nich postępować,a czego nie powienien robić.
W naszym zwierzyńcu odszukajcie te, które mozna spotkać na wiejskim podwórku.


Karty pracy indywidualnej.

I poziom

1. Połącz strzałkami odpowiednie nazwy zwierząt: matek i dzieci.
krowa kurczątko
owca źrebiątko
kura cielątko
kobyła jagniątko
maciora kaczątko
kaczka prosiątko

2. Wpisz odpowiednie nazwy ptaków.
Ptaki grzebiące: ..............................,..............................,
Ptaki pływające: ..............................,...............................,
(kaczka, kura, gęś, indyk)

II poziom

1. Dopisz wyrazy oznaczające odgłosy zwierząt.
Krowa mówi: mu,.....,......,....,.....,.....,.....,
Owca mówi: me,.....,.....,.....,....,....,....,
Świnia mówi: kwik,.....,.....,.....,.....,.....,
Kura mówi: ko,.....,.....,.....,.....,....,....,
Kaczka mówi: kwa,.....,.....,.....,.....,.....,
Gęś mówi: gę,.....,.....,.....,....,....,....,

Opracowała: Iwona Nowicka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie