Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan pracy koła języka angielskiego w szkole podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5825 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zamieszczam plan pracy koła języka angielskiego w szkole podstawowej w klasach IV-VI, aby podzielić się swoim doświadczeniem w jego prowadzeniu.
PLAN PRACY KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 
Lp.

Zagadnienia

programowe

Osiągnięcia uczniów

Metody i formy pracy

Środki dydaktyczne

Termin realizacji

1.

 
Zakładamy klub językowy

-nazwa klubu, wykonanie kart uczestnictwa, ustalenie regulaminu.

Uczniowie potrafią:

- omówić nazwę i regulamin klubu.

 
- pogadanka

- regulamin

wrzesień

2.

Przygotowujemy

spektakl teatralny Three Little Pigs (lub inny według potrzeb i zainteresowań uczniów)-wybór aktorów, próby, wykonanie strojów, dekoracji.

Uczniowie potrafią:

-pracować z tekstem,

- znają na pamięć swoje role,

- recytują swoje role,

- projektują stroje i dekorację.

- praca z tekstem,

- pogadanka,

- działania praktyczne,

- praca w grupach.

- książka z bajkami

wrzesień

3.

Przygotowania uczniów do konkursu języka angielskiego- edycja jesienna-praca z uczniem zdolnym.

Uczniowie potrafią:

- zastosować posiadaną wiedzę i umiejętności w praktyce

- praca z tekstem,

- praca indywidualna,

-wyjaśnienie

- test wyboru,

- ćwiczenia utrwalające

październik

4.

Halloween- skąd się wzięło święto, wykonanie dyni

Uczniowie potrafią:

- podać podstawowe informacje dotyczące tego święta,

- znają symbole Halloween.

- praca z tekstem,

- działania praktyczne,

- gry i zabawy.

-historyjka obrazkowa,

- dynia.

październik

5.

Parts of the body- czyli części ciała.

Uczniowie potrafią:

-nazwać części ciała

-działania praktyczne,

- gry i zabawy,

- praca w grupach

- gry dydaktyczne: „Draw a monster”, łączenie wyrazów,

piosenka „Head and shoulders”
- listopad
6.
Memory game
Uczniowie potrafią:

- wykonać pomoc na lekcje języka angielskiego utrwalając słownictwo

- działania praktyczne,

- gry i zabawy,

- praca w grupach.

- różne rodzaje gier Memory

- listopad

7.

Podróż po Londynie

Uczniowie potrafią:

- określić położenie Londynu,

- znają charakterystyczne miejsca Londynu,

- wymienić i opisać najważniejsze zabytki stolicy Wielkiej Brytanii,

- skonstruować krótką wypowiedź na temat ciekawych miejsc w Londynie.

- projekcja filmu „London”,

- praca z tekstem,

- praca indywidualna i grupowa.

- kaseta video,

- płyta DVD „Madeline w Londynie”,

- ksero- tekst o Londynie,

- przewodnik

po Londynie,

- mapa.

listopad

8.

Christmas- Boże Narodzenie w Wielkiej Brytanii.

Uczniowie potrafią:

- zaśpiewać kilka kolęd i piosenek związanych z Bożym Narodzeniem,

- wykazać się słownictwem związanym ze świętami- krzyżówka świąteczna,

- napisać list do św. Mikołaja,

- porównać Boże Narodzenie w Polsce i krajach anglojęzycznych,

- zredagować życzenia świąteczne do kolegi w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych,

- wykonać dekorację na gazetkę.


- działania praktyczne,

- pogadanka,

- słuchanie muzyki,

- opowiadanie nauczyciela,

- praca indywidualna, grupowa i zespołowa.

- film wideo o świętach w Wielkiej Brytanii,

- artykuły z czasopism,

- krzyżówka świąteczna,

- kartki z życzeniami świątecznymi.

- grudzień

9.

Przygotowujemy się do konkursu na Mistrza słówek

Uczniowie potrafią:

- przyswoić i użyć w konkretnej sytuacji słownictwo podane do konkursu.

- praca z tekstem,

- praca indywidualna,

- wyjaśnienie.

- krzyżówki,

- tekst z lukami.

- styczeń

10.

Podróż po Wielkiej Brytanii

Uczniowie potrafią:

- określić położenie geograficzne Wielkiej Brytanii,

- wymienić nazwy największych miast, gór, rzek w Wielkiej Brytanii,

- opisać warunki klimatyczne,

- wymienić symbole narodowe związane z Anglią, Szkocją, Walią i Irlandią Północną,

- podać przybliżoną liczbę ludności zamieszkującej Wielką Brytanię,

- wymienić ważne postacie, związane z wybranym wydarzeniem historycznym. 

- praca z mapą,

- praca z tekstem,

- pogadanka,

- projekcja filmu.

- mapa Wielkiej Brytanii,

- ksero- symbole narodowe,

- ksero- artykuły,

- kaseta wideo, DVD

- styczeń

11.

Fruit and vegetables- owoce i warzywa.

Uczniowie potrafią:

- nazywać nazwy owoców znanych i poznanych,

- formułować wypowiedzi o tym, co się lubi, a czego nie stosując zwroty: I like/I don’t like,

- tworzyć pytania o upodobaniach: Do you like...? i udzielanie krótkich odpowiedzi twierdzących i przeczących.

- gry i zabawy- Memory game,

- praca grupowa.

- gra- Memory,

- okazy warzyw i owoców.

- styczeń
12.
St. Valentine’s Day- Walentynki
Uczniowie potrafią:

- wykonać kartkę z życzeniami walentynkowymi,

- znają wierszyki walentynkowe,

- znają piosenki walentynkowe,

-wykonać dekorację na gazetkę.

- działania praktyczne,

- gry i zabawy,

- praca indywidualna i zespołowa.

-wierszyki i piosenki walentynkowe,

-krzyżówki walentynkowe.

luty

13.

Konkurs na Mistrza słówek

Uczniowie potrafią:

- właściwie użyć poznane słownictwo w zdaniach.

- konkurs,

- praca indywidualna.

 
- test

luty

14.

Przygotowania do Festiwalu Piosenki Angielskiej – The Beatles.(lub inny zespół albo wykonawca)

Uczniowie potrafią:

- ocenić swoje możliwości wokalne i językowe,

- wybrać odpowiadający im repertuar.

- słuchanie muzyki,

- praca indywidualna i grupowa.

- piosenki The Beatles
marzec

15.

Konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii- Let’s visit Great Britain.

Uczniowie potrafią:

- napisać podstawowe wiadomości na temat geografii i historii Wielkiej Brytanii.

- konkurs,

- praca indywidualna.

- test

marzec

16.

My ideal house- Mój wymarzony dom.

Uczniowie potrafią:

- zaprojektować wymarzony dom,

- nazwać pomieszczenia,

- napisać, co ten dom ma stosując konstrukcję: It’s got ... .

- projekt,

- działania praktyczne,

- praca w grupach.

- przykładowe projekty.

marzec

17.

Easter- Wielkanoc w Wielkiej Brytanii.

Uczniowie potrafią:

- omówić święta wielkanocne w Wielkiej Brytanii,

- bawić się w zabawę Egg hunting,

- zaśpiewać piosenkę wiosenną,

- wykonać gazetkę na tablicy.

- działania praktyczne,

- gry i zabawy,

- słuchanie piosenek,

- praca indywidualna i zespołowa.

 
- ksero- artykuł o świętach,

- piosenka wiosenna.

kwiecień

18.

Przygotowanie do konkursu języka angielskiego- edycja wiosenna- praca z uczniem zdolnym.

Uczniowie potrafią:

- zastosować posiadaną wiedzę i umiejętności w praktyce.

-praca z testem,

- objaśnienie,

- praca indywidualna.

-przykładowe

testy,

- zestawy ćwiczeń.

kwiecień

19.

My pet- moje domowe zwierzątko.

Uczniowie potrafią:

- opisać zwierzątko na podstawie znanego oraz podanego słownictwa,

- wykonać pracę projektową- plakat zwierzątka z opisem.

- działania praktyczne,

- projekt,

- praca w grupach.

- ilustracje i fotografie zwierzątek,

- przykłady innych projektów.

kwiecień

20.

What is his/her job?- nazwy zawodów.
Uczniowie potrafią:

- wymienić kilka zawodów,

- spytać o zawód: What is his/her job? I odpowiedzieć: She?he is a ... .

- działania praktyczne,

- gry i zabawy,

- praca w grupach.

- krzyżówka utrwalająca nazwy zawodów,

- gry i zabawy: Run and draw, Zostań aktorem, Głuchy telefon, Pomieszane literki, Podpisywanie obrazków.

maj

21.

Oglądamy film w angielskiej wersji językowej- Alicja w krainie czarów, Książę i żebrak, Rugratsy szaleją lub inny według zainteresowań uczniów.

Uczniowie potrafią:

- zrozumieć sens filmu,

- skupić uwagę,

- zwrócić uwagę na nowe słówka.

- projekcja filmu,

- dyskusja.

- film DVD

maj

22.

Czytamy angielskie czasopisma.

Uczniowie potrafią:

- czytać ze zrozumieniem teksty, wierszyki,

- zrozumieć nowe słownictwo z kontekstu lub sprawdzić w słowniku.

- praca z tekstem,

- praca ze słownikiem,

- praca indywidualna.

- czasopisma: Team, Click, Kids Only,
- słownik angielsko-polski.

maj

23.

How to do shopping?- zabawa w sklep.

Uczniowie potrafią:

- zgromadzić potrzebne słownictwo,

- nazwać produkty i różne towary,

- zapytać się-ile to kosztuje? –How much is it? Oraz udzielić odpowiedzi That’s .... .

- działania praktyczne,

- gry i zabawy,

- praca w grupach.

- towary do „sprzedaży”, pieniądze, napisy.

czerwiec

24.

Podsumowanie pracy koła.

Uczniowie potrafią:

- dokonać oceny pracy własnej i pracy koła.

- dyskusja

- arkusz ewaluacji

czerwiec



Autorka : Maria Waleczek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie