Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jednomiany

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3057 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ponieważ lekcje z działu ,,Wyrażenia algebraiczne" są trochę nudne, opracowałam temat o jednomianach w oparciu o domino matematyczne. Uczniowie bardzo chętnie układają kostki domina.

Temat : Jednomiany ( klasa I Gim.)
Cele lekcji:

Uczeń pozna pojęcia:

  • Jednomian
  • Współczynnik liczbowy jednomianu
  • Jednomian uporządkowany
  • Jednomiany podobne
Uczeń doskonali umiejętność

  • Działań na potęgach
  • Porządkowania jednomianu
  • Wyszukiwania jednomianów podobnych
  • Współpracy w grupie
Sposób pracy:
    1. praca z całą klasą
    2. praca w grupach
    3. praca indywidualna
Środki dydaktyczne
  • kartoniki do gry w ,,Domino’’
Przebieg zajęć
1.Przed lekcją przygotowanie izby lekcyjnej do pracy w grupach (ustawienie ławek i umieszczenie oznaczeń grup)

  1. Zanim uczniowie wejdą do klasy przydział do grup (losowanie).
  2. Podanie tematu nowej lekcji.
  3. Zapisanie notatki, która obejmuje nowe pojęcia: jednomian, współczynnik liczbowy jednomianu, jednomian uporządkowany, jednomiany podobne oraz podanie przykładów.
  4. Rozdanie kopert grupom - ,,Domino matematyczne’’.
  5. Praca w grupach
a) porządkowanie jednomianów i zapisanie uporządkowanego jednomianu na kartonikach domina

b) wyszukiwanie jednomianów podobnych

c) układanie kostek domina, które łączą się wyrazami podobnymi-

(w tym czasie nauczyciel obserwuje pracę grup)

7. Podsumowanie

8. Dyskusja, które jednomiany sprawiły największą trudność.

9. Samoocena i ocena pracy grup.

10. Praca domowa

a) zadanie 1,2 ,3 ze strony 131 (podręcznik)

b) chętni uczniowie mogą opracować domino matematyczne z wyrazami podobnymi


Początek
5a10
a32a2a5 =
5xy2
yyx ∙ 8 =
x2y5
x2y2y3 =
a4∙0 =
y ∙ 0 =
x∙6y3 =
xy3 ∙ 4 =
5x∙2y =
xy ∙ 6 =
1a2x∙2yx2 =
x3a ∙ 2ay =
y43ya =
y2 ∙ 3a ∙ 4 =
xa3∙3x∙42a2 =
2a4x2a =
4x2ayz3 =
xx ∙ 1za ∙ 3yz2 =
6y4az2a =
33 ∙ 4a2y3zyz =
x∙52x3zyx =
3xyx ∙ 5x2xz =
(-x)∙(-x)∙4y =
9x2y
z∙5xx(-a)∙7 =
-x2az =
xz∙4x3 =
x ∙ 6x ∙ 7x2z =
x2y∙65y2 =
12yx2yy1 =
2(-z)3a2 =
-32az2az =
a2(-z)∙2 =
-aa ∙ 6z ∙ 4 =
y∙7x2z4y =
x∙6x zz3yy =
Koniec


Opracowała: mgr Ewa Chojwa - nauczyciel matematyki w Gimnazjum nr 26 w Łodzi

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie