Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak powstaje głos ?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2375 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz lekcji muzyki dla klasy V " Jak powstaje głos" jest przedstawieniem prozpozycji zajęć lekcyjnych dla uczniów szkoły podstawowej z wykorzystaniem podręcznika U.Smoczyńskiej i K. Jakóbaczak- Drążek " Muzyka i my" klasa 5.

KONSPEKT LEKCJI MUZYKI DLA KLASY V
Temat: JAK POWSTAJE GŁOS ?

I. Temat kompleksowy:
Głos to też instrument.

II. Cele operacyjne:
Uczeń wie:
- Jak powstaje głos ludzki.
 - Jak należy dbać o swój głos.
 - Jak głos rozwija się podczas prawidłowego śpiewu.
 - Jak prawidłowo oddychać podczas śpiewu.

Uczeń potrafi:
 - Zaśpiewać piosenkę „Familijny blues”.
 - Naśladować głosem dźwięki rzadko używane w mowie potocznej.
 - Określić różnice pomiędzy głosami kobiet, mężczyzn, dzieci, ludzi starszych.
 - Wyrazić głosem przeciwstawne emocje.


III. Metody:
 Praca z tekstem.
 Praktyczna – ćwiczenia twórcze.
 Pogadanka.

IV. Formy pracy:

 Zbiorowa.
 Indywidualna.

V. Środki dydaktyczne:
 Magnetofon.
 Odtwarzacz CD.

VI. Pomoce dydaktyczne:
 Podręcznik.
 Ćwiczenia.
 Zeszyt.

VII. Materiały:
 Kaseta magnetofonowa.
 Płyta CD

VIII. Czas : 45 min.

IX. Przebieg lekcji:

1. Przypomnienie i utrwalenie wiadomości poznanych na ostatniej lekcji:
1.1. Prezentacja fragmentu utworu F. Schuberta – kwintet fortepianowy „Pstrąg”
1.2. Zadanie dla uczniów: Jakie instrumenty wykonują dany fragment utworu?
(Fortepian – instrument strunowy, uderzany)
.3. Przypomnienie wiadomości o instrumentach strunowych uderzanych.
1.4. Przypomnienie tekstu piosenki p.t.: ”Familijny blues”
1.5. Wspólny śpiew piosenki.
1.6. Śpiew piosenki w grupie czteroosobowej (ocena wykonania).
2. Zapisanie tematu lekcji
3. Głos jako podstawowy sposób porozumiewania się ludzi.
4. Głos jako pierwszy instrument w dziejach ludzkości.
5. Możliwości głosu ludzkiego
5.1. Ćwiczenie: Kto potrafi naśladować „dziwne dźwięki i odgłosy” ?
6. Mowa ludzka elementem wyrażania emocji:
6.1. Ćwiczenie: Wykorzystując zwrot „O, jesteś ...” przedstawiamy uczucia:
Radość
 Smutek
 Gniew
 Strach
 Nudę
 Zachwyt
7. Różnice brzmienia głosu kobiecego, męskiego, dziecięcego oraz osób starszych.
7.1. Ćwiczenie: Czy znasz głosy innych uczniów z klasy?
8. Jak powstaje głos ludzki?
8.1. Etapy tworzenia się głosu w ciele ludzkim.
8.2. Jak należy dbać o swój głos?
8.3. Rozwój głosu.
8.4. Prawidłowy oddech podczas śpiewu.

X. Rekapitulacja

1. Zebranie najważniejszych wiadomości – podsumowanie zajęć.
2. Zadanie domowe: Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze str.26, 27 i 29 - ćwiczenia utrwalające poznane wiadomości.

Opracowała: Mariola Czyczyło

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie