Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęcia z dziećmi 6 - letnimi

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1615 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Opracowany przeze mnie konspekt przeznaczony jest dla dzieci 6 - letnich. Moze być wykorzystany do zaprezentowania umiejętności dzieci w zakresie nauki czytania na zajęciu otwartym lub podczas hospitacji diagnozującej.

TEMAT: CO TO JEST SKARB? – ROZRYWKI UMYSŁOWE.

CELE:
Kształcenie umiejętności przyporządkowania i odczytania odpowiednich wyrazów będących rozwiązaniem zagadek i rebusów.

Wdrażanie do czytania ze zrozumieniem, wyrabianie motywacji do samodzielnego czytania, oraz radości z wykonywanych zadań.

Rozwijanie u dzieci zdolności twórczych i swobodnej ekspresji podczas tworzenia pracy plastycznej.

POMOCE:
kolorowy worek, 4 większe worki, kartki z poleceniami w czterech kopertach, rebusy, krzyżówki, kartony z narysowanymi workami i zdaniami, daszki rozpoznawcze, plany „drogi do skarbu”, masa solna, pojemniki, koraliki, guziki, materiał przyrodniczy.

PRZEBIEG ZAJĘCIA

1.     Rozmowa z dziećmi na temat „skarby”.
- Co to są skarby?
- Gdzie można znaleźć skarb?
- Co jest skarbem dla dzieci? /itp./

2.     Ukryte skarby.
- Podział dzieci na grypy, wybór kapitana, losowanie daszków rozpoznawczych;
- Nauczycielka ukryła w Sali 4 skarby w workach, wręcza każdemu zespołowi schematyczny plan z informacją, jak dotrzeć do skarbu i go odszukać.
Na plan nanosi:
- miejsce rozpoczęcia wyprawy;
- drogę do skarbu zaznaczoną strzałkami /jedna strzałka, jeden krok/.
Dzieci posługując się planem odnajdują tajemnicze skarby /worki, w których znajdują się polecenia kierowane do dzieci/.
Nauczycielka wraz z dziećmi przystępuje do poznania znalezionych skarbów.


3.     Tajemnicze worki.
Rozwiązanie zadań znajdujących się w workach.
ZADANIE I
Chętne dziecko z grupy, która odnalazła worek nr 1 rozwiązuje go i podaje kartkę z poleceniem nauczycielce.

Nauczycielka czyta polecenie: „Rozwiążcie krzyżówki” Dzieci samodzielnie rozwiązują krzyżówki, chętne odczytują rozwiązania.

ZADANIE II
Chętne dziecko z grupy, która odnalazła worek nr 2 rozwiązuje go i podaje kartkę z poleceniem nauczycielce.

Nauczycielka czyta polecenie: w grupach rozwiążcie rebusy. Dzieci w grupach odczytują rebusy, potem wieszają na tablicy i odszukują właściwy podpis zgodny z rozwiązaniem rebusu.


ZADANIE III
Chętne dziecko z grupy, która odnalazła worek nr 3 rozwiązuje go i podaje kartkę z poleceniem nauczycielce.

Nauczycielka czyta polecenie: „Powtarzajcie słowa wiersza za mną wykonując jednocześnie polecenia, za każdym razem mówcie wiersz coraz szybciej”.

Klaśnij w dłonie, podskocz w górę;
/dzieci klaszczą w dłonie i wykonują podskok/.
Tupnij nogą prawą, lewą;
/dzieci tupią prawą, a następnie lewą/.
napisz „o” w powietrzu piórem;
/dzieci kreślą kształt litery w powietrzu//
I na końcu stań jak drzewo;
/staja prosto i podnoszą ręce do góry/.

ZADANIE IV

Chętne dziecko z grupy, która odnalazła worek nr 4 rozwiązuje go i podaje kartkę z poleceniem nauczycielce.

Nauczycielka czyta polecenie: „Usiądźcie w kręgu na dywanie, wysłuchajcie zagadki, rozwiązanie jej odszukajcie w rozłożonych napisach, odczytajcie i przywieście na tablicy.

Nauczycielka chwali dzieci za aktywność i mówi, że został jeszcze jeden worek z poleceniem.
Odczytuje poleceni, które brzmi: „Odczytaj zdanie znajdujące się pod narysowanym na kartonie workiem i narysuj to, co mówi zdanie w środku worka”.

Po skończonej pracy dzieci wkładają swoje prace w koszulki, tworzą grupowa książeczkę umieszczając koszulki w segregatorze.


4.     Ćwiczenia śródzajęciowe przy muzyce.


5.     Zajęcia plastyczne „Mój skarb”.
Nauczycielka zwraca uwagę, że wszystkie tajemnicze worki znalazły swoje rozwiązanie, został jeszcze tylko jeden kolorowy worek, w którym jest następujące polecenie: „Wypełnij masą solną pudełeczko i wykorzystując materiał przyrodniczy wykonaj pracę pt. „Mój skarb” według własnego pomysłu.



opr. mgr Marta Szotowicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie