Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dwunastu braci

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 817 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Klasa 2


Zbiorowe redagowanie notatki z przebiegu inscenizacji „Dwunastu braci”. Rodzaje kalendarzy i posługiwanie się nimi w życiu codziennym. Pisanie dat. Samodzielne uzupełnianie zdań na temat pór roku.

Cele operacyjne:
Uczeń:
  • czyta z podziałem na role, wygłasza na pamięć przydzielone role
  • bierze udział w inscenizacji, wykazuje aktywność w jej przygotowaniu
  • potrafi korzystać z kalendarza,
  • wskazuje miesiące najdłuższe i najkrótsze,
  • układa zdania na temat przebiegu inscenizacji,
  • umie komunikować się w grupie,
  • pisze daty
  • wykonuje proste obliczenia kalendarzowe
  • wypowiada się na temat zmian przyrody w poszczególnych porach roku,
  • potrafi uzupełniać zdania podanymi wyrazami,
  • właściwie dobiera przymiotniki do opisu.
Metody: pogadanka, dyskusja, praca z tekstem, inscenizacja,
Formy pracy: zbiorowa, praca w grupie, indywidualna.
Środki dydaktyczne: rekwizyty do inscenizacji, nazwy miesięcy, różne rodzaje kalendarzy

Przebieg zajęć:
  1. Czytanie z podziałem na role tekstu pt. „Dwunastu braci”.
  2. Inscenizacja utworu z wykorzystaniem rekwizytów( w dwóch grupach, tak, żeby wszystkie dzieci wzięły udział w przedstawieniu) .Dzieci nauczyły się w domu przydzielonej zwrotki na pamięć.
  3. Zbiorowe redagowanie notatki dotyczącej przedstawianej inscenizacji- wykorzystanie zgromadzonego słownictwa.( inscenizacja, rekwizyty, pomysłowe, występy teatralne)
  4. Analiza ortograficzna i przepisanie tekstu do zeszytu.
  5. Utrwalenie nazw kolejnych miesięcy, poprawność ich zapisu- ćwiczenia.
  6. Pisanie dat różnymi sposobami(słowami, znakami rzymskimi, cyframi arabskimi.)
  7. Zabawa w odgadywanie miesięcy:                                                                               Jak nazywa się trzeci, szósty itd. miesiąc?                                                                  Jaki miesiąc jest po lutym, wrześniu, grudniu?                                                            Jaki miesiąc jest pomiędzy październikiem a grudniem?                                                 Który z kolei jest luty, maj, sierpień?
  8. Rozmowa na temat pór roku
    • -Jakie miesiące należą do poszczególnych pór roku?
    • -Dlaczego zmieniają się pory roku?
  9. Podsumowanie zajęć. Ocena swojej pracy i aktywności na zajęciach. Pokolorowanie odpowiedniej minki i umieszczenie jej na tablicy.
Załącznik:


Opracowała: Miśkiewicz Grażyna


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie