Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zabawy w scenki z bajek

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3637 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcie wyrabiające u dzieci prawidłowe postawy społeczno - emocjonalne w oparciu o inscenizacje znanych bajek i właściwą ocenę postaw bohaterów poprzez wybór odpowiedniego zakończenia.

Scenariusz sytuacji edukacyjnej przeprowadzonej

w P.M. nr 77 w Łodzi w grupie dz. 6-5 letnich


Temat: Zabawy w scenki z bajek-odtwarzanie krótkich scenek.

Cele: wyrabianie prawidłowych postaw społecznych, emocjonalnych,
uczuć w oparciu o znaną literaturę

Metody: słowne, stawiania zadań, pedagogiki zabawy


L.P

Sytuacje edukacyjne

Zadania dla dzieci

Zakładane efekty

Środki dydaktyczne

1

Zabawa integracyjna „Powitanie”

Powitanie śpiewem przez nauczycielkę oraz kolejno przez troje dzieci

Wskazane dziecko potrafi przejąć rolę prowadzącego

Zab. integracyjna ”wszyscy są- witam was”

2

Rozmowa w oparciu o ilustracje

Odkrywanie kolejno obrazków z ilustracjami do poszczególnych bajek

Opowiadają treść obrazka i odgadują tytuł bajki, nazywają głównych bohaterów

Ilustracje z bajek ”Kopciuszek” „Czerwony Kapturek”, „Dziewczynka z zapałkami”

3

Umieszczenie cyfr 1, 2 pod każdą ilustracją bajki

Wyjaśnienie , że cyfra 1 oznacza pierwsze –znane zakończenie bajki, cyfra 2oznacza inne przedstawione zakończenie tej samej bajki

Umieszczenie cyfr pod każdą ilustracją bajki

Cyfry 1, 2 do każdego obrazka

4

Inscenizowanie scenki z bajki „Kopciuszek”

Wybór chętnych dz. Do odegrania scenki z bajki. Podanie przez n-la treści scenki(życzliwe przyjęcie przez Kopciuszka swoich sióstr .Wybaczenie im wszystkich krzyw jakie wyrządziły Kopciuszkowi)

Potrafią wcielić się w role. Prawidłowo przedstawiają podaną treść

Treść urywka z bajki podana przez n-la, drobne rekwizyty

5

Inscenizowanie 2 wersji bajki

Ten sam zespół inscenizuje 2 wersje zakończenia bajki „Kopciuszek”

Potrafią przedstawić nowe treści

2 wersja bajki podana przez n-la(Kopciuszek nie wybacza siostrom i macosze ich postępowania, jest arogancki, nie zaprasza sióstr do pałacu)



6

Rozmowa na temat dwóch wersji bajek

Umieszczają koło pod cyfrą 1 lub 2 w zależności od tego jakie zakończenie bardziej im się podoba i uznają je za właściwsze pod względem reprezentowania postaw, emocji, uczuć

Potrafią ocenić dwie wersje zakończenia, uzasadnić wybór,

Ilustracja z bajki o Kopciuszku pod nią cyfry 1,2. Koła papieru dla każdego dziecka

7

Inscenizowanie bajki „Czerwony Kapturek” wersja pierwsza

Inscenizowanie treści zgodnej z zakończeniem bajki czyli ,Czerwony Kapturek rozmawia z wilkiem i naprowadza go na trop chatki babci.

Potrafią inscenizować bajkę

Fragment bajki podany przez nauczycielkę, drobne rekwizyty

8

Inscenizują bajkę „Czerwony Kapturek” w drugiej wersji

Inscenizowanie drugiej wersji bajki

Potrafią przedstawić inną wersję

2 wersja podana przez n-la( Czerwony Kapturek nie chce rozmawiać z wilkiem, nie jest ciekawy co ten ma mu do powiedzenia, stosuje się do rad mamy , pamięta o nich) drobne rekwizyty

9

Ocena dwóch wersji bajki ”Czerwony Kapturek”

Rozmowa na temat dwóch wersji bajki i ocena ich. Umieszczenie koła pod cyfra 1lub 2 w zależności od własnej oceny dotyczącej stosowania się do nakazów dorosłych i zachowania właściwych postaw

Potrafią właściwie ocenić zachowanie się bohaterki bajki

Ilustracja z bajki „Czerwony Kapturek”, koła z papieru dla każdego dziecka

10

Inscenizowanie bajki ”Dziewczynka z zapałkami”- wersja pierwsza

Chętne dzieci odgrywają scenkę o zmarzniętej dziewczynce , od której nikt nie chce kupować zapałek. Dziewczynka zasypia na zawsze

Potrafią inscenizować wybrany fragment bajki

Treść fragmentu bajki podana przez n-la

11

Inscenizowanie drugiej wersji bajki

Inscenizowanie drugiej wersji podanej przez n-la

Potrafią przedstawić nową wersję

2 wersja podana przez nauczyciela(ludzie zatrzymują się przed dziewczynką kupują zapałki , ktoś daje jej prezent gwiazdkowy a wujek przypomina sobie o biednych krewnych i zaprasza ich i na kolacje świąteczną). Charakterystyczne rekwizyty

12

Ocena dwóch wersji bajki „Dziewczynka z zapałkami”

Rozmowa na temat dwóch wersji bajki, ocena postępowania , wskazanie negatywnych i pozytywnych postaw społecznych

Potrafią właściwie ocenić postawy społeczne. Określić emocje, uczucia

Ilustracja do bajki „Dziewczynka z zapałkami”, cyfry 1,2; koła z papieru dla każdego dziecka

13

Informacja zwrotna

Określenie , które wersje bajek maja więcej kół( czy te, które wyrażają prawidłowe postawy , uczucia emocje czy te, które są chłodne uczuciowo i mają negatywne postawy. Wybór kwiata w jasnym lub ciemnym kolorze i umieszczenie go w koszu na tablicy(jasny kolor kwiata –wiem znam prawidłowe postawy; ciemny – nie znam)

Potrafią określić czy wiedzą jakie należy przyjmować postawy wobec innych w sytuacji pomocy słabszym; znajomości własnej pozycji w społeczeństwie; wyrabiania właściwych uczuć

Kosz papierowy na tablicy



Opracowała i przeprowadziła

Elżbieta Chwiałkowska-Nowicka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie