Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dbamy o zdrowie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1961 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcie dla 5-6 latków rozwijające u dzieci umiejętność przekazywania własnych doświadczeń i zdobytej wiedzy, z zakresu dbania o włąsne zdrowie,poprzez animację kukiełkami i pacynkami.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA ZAWIERAJĄCY ELEMENTY EDUKACJI TEATRALNEJ

GRUPA WIEKOWA 5-6 LATKI

TEMAT : DBAMY O NASZE ZDROWIE

CELE:
- ZROZUMIENIE KONIECZNOŚCI DZIAŁAŃ NA
RZECZ OCHRONY ZDROWIA
- KSZTAŁTOWANIE POSTAW
PRO-ZDROWOTNYCH
- KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI
WYRAŻANIA SIEBIE PRZEZ EKSPRESJĘ
WERBALNĄ
- ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI PREKAZYWANIA
RÓŻNYCH TREŚCI POPRZEZ ANIMACJĘ
KUKIEŁEK I PACYNEK

POMOCE: STOLIK BĘDĄCY ZARAZEM SCENĄ
TEATRZYKU KUKIEŁKOWEGO,
KUKIEŁKI ,PACYNKI,
REKWIZYTY Z KĄCIKA TEATRALNEGO.

PRZEBIEG:

1
Nauczycielka przedstawia dzieciom dzisiejszych gości . To lalka Dominika i Skrzat. Kukiełka-Dominika wita się z dziećmi trzymając chusteczkę do nosa i przerywając swoje wypowiedzi kichaniem .Opowiada dzieciom jak to wczoraj zrobiło się ciepło ,świeciło słońce a ona z koleżankami świetnie bawiła się na podwórku .Podczas zabawy w berka to już tak było gorąco, że nawet zdjęła czapkę i rozpięła kurtkę.......W tym momencie przerywa jej Skrzat i nawiązuje z dziećmi dialog. Wspólnie dociekają przyczyn złego samopoczucia Dominiki ,a w końcowym efekcie podpowiadają co ma robić, aby jak najszybciej powrócić do zdrowia.

2
Po tym wstępie nauczycielka rozmawia z dziećmi o występujących dziś postaciach Dzieci wyciągają wniosek ,że zarówno Dominika jak i Skrzat mówili głosem nauczycielki .Dostrzegli zmianę głosu, jego różnicowanie .Wypowiadają się na temat celowości takiego operowania głosem i wymieniają sytuacje, miejsca gdzie często mówi się inaczej niż zwykle. .

3
A teraz chcę Was zaprosić na krótkie przedstawienie w którym wystąpią między innymi nasi goście .W związku z tym przygotujemy potrzebne rekwizyty i miejsce dla publiczności Wspólnie ustawiamy scenę i krzesełka dla widzów.

4
Nauczycielka chowa się za stolikiem i animując kukiełkami przedstawia przygodę Dominiki na placu zabaw. Podczas zabawy z koleżanką skaleczyła się o pozostawione w piaskownicy szkło ..Zaczęła płakać i wówczas pojawił się Skrzat i poradził co mają zrobić .Nauczycielka w imieniu Skrzata zadaje pytania dzieciom i włącza je w tworzenie scenariusza

5
Do kolejnego przedstawienia zaprasza innych aktorów. Wybrany zespół wraz z nauczycielką dokonują podziału na role. Propozycje występujących postaci przedstawiają również dzieci .Nauczycielka bardzo ogólnie opowiada o tym co zdarzyło się u Dominiki Krótko nawiązuje......nasza Dominika bardzo lubi niektóre potrawy ,ale jeszcze chętniej zjada słodycze .Pewnego dnia rozbolał ją ząb.....nawet zaczęła popłakiwać, ale na szczęście pojawia się Dobry Skrzat i zaczyna rozmowę o tym co trzeba teraz zrobić ,do jakiego lekarza się udać i co należy robić ,aby zęby były zdrowe .Prowadzenie dialogu z widzami również pozostawiamy dzieciom ,ale staramy się wpływać na możliwość wzajemnego słuchania .

6
Do następnej scenki zapraszamy nowa obsadę aktorską Następna scenka może rozpocząć się opowieścią Dominiki o tym jak bawiła się z koleżanką w festiwal piosenki( nuci znane piosenki...)a później malowały farbami. Mama w tym czasie przygotowała podwieczorek, na który zaprosiła dziewczynki Z wielką przyjemnością zasiadły do stołu ,ale ....pojawia się Skrzat i pyta- o czym zapomniały dziewczynki( o myciu rąk)

.Po każdej scence nagradzamy aktorów brawami..

Ilość przedstawionych scenek będzie uzależniona od zainteresowania dzieci. Podczas „przedstawień” dzieci proponują wykorzystanie innych rekwizytów, pacynek. Wnoszą w spektakle własne doświadczenia, zdobytą wiedzę i spojrzenie” oczami dziecka” na sprawy zdrowia.


PODSUMOWANIE
Omawiamy z dziećmi przedstawione historyjki i przypominamy właściwe zachowania. Prosimy dzieci ,aby odszukały podobieństwa występujących postaci do zachowań dziecięcych. Nauczycielka dziękuje dzieciom za przedstawienia i podkreśla udział każdego występującego jak i tych, którzy byli widzami .Docenia pomoc w wybieraniu rekwizytów, pacynek ,lalek, a także właściwe zachowanie.


Opracowała i przeprowadziła: Ewa Grzegorzak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie