Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz wycieczki do rezarwatu przyrody

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2351 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wycieczka niesie dla ucznia ogromne korzyści m.in.:szybciej zapamiętują materiał programowy,poznają konkretne przedmioty i autentyczne zjawiska, o których uczyli się na lekjach, konfrontują wiedzę podręcznikową z rzeczywistością.

Scenariusz wycieczki do rezerwatu przyrody „Kuźnik
 
Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Pile
Klasa V- wychowawca Marlena Dojlida, koło turystyczne- opiekun Renata Sierhej
 
Cel ogólny:
Poznanie dwóch pozagospodarczych funkcji lasu: ochrona przyrody i rekreacja;
Formowanie postaw proekologicznych.
 
Cele operacyjne:
Uczeń:
1.     Rozpoznaje i nazywa rośliny (drzewa, krzewy, kwiaty, grzyby).
2.     Podejmuje próby rozpoznawania po kształcie liści i szyszek niektórych gatunków drzew.
3.     Wyjaśnia pojęcie „roślina chroniona”, „pomnik przyrody”, „rezerwat przyrody”.
4.     Przewiduje skutki niszczenia drzew.
5.     Zachowuje się w lesie zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami poruszania się po jego terenie oraz z zasadami zachowania się w rezerwacie przyrody.
 
Metody: objaśniająca, instrukcja, pokaz, obserwacja, przykład nauczyciela, samodzielnych doświadczeń.
 
Forma pracy: grupowa.
 
Pomoce: atlas drzew, aparat fotograficzny.
 
Etapy wycieczki:
 
1.     Zbiórka w szkole. Przejazd autobusem. Przejście do rezerwatu.
2.     Podziwianie jesiennego krajobrazu nad Zalewem Koszyckim. Oglądanie pomników przyrody- kasztanowców.
3.     Przypomnienie zasad zachowania się w rezerwacie. Odczytanie informacji z tablicy na temat „Kuźnika”. Omówienie szlaku turystycznego, którym będzie odbywać się wycieczka. Zwrócenie uwagi na konieczność wnikliwej obserwacji przyrody.
4.     Przejście szlakiem. Zwracanie uwagi na gatunki drzew i krzewów, rozpoznawanie na podstawie atlasu. Wykonanie zdjęć.
5.     Omówienie problemu: Po co jest las i dlaczego należy go chronić? (fabryka tlenu, miejsce odpoczynku, środowisko życia organizmów, źródło drewna, źródło doznań estetycznych).
6.     Podsumowanie wycieczki. Powrót do szkoły.
 
 

 
Wnioski: 
 

1.     Zastosowanie takiej metody pracy, jaką jest wycieczka, zapewnia uczniom różnorodność przeżyć i doznań estetycznych.
 
2.    Wycieczka to zachęcenie wychowanków do rekreacji i aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu.
3. W dalszej nauce uczniowie będą mogli odwoływać się do zdobytych doświadczeń.

                                                                  Renata Sierhej

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie