Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Czym grozi nieprzestrzeganie higieny osobistej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5656 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W nauczaniu przyrody ogromne znaczenie ma stosowanie metod aktywizujących. Uczeń może wówczas w sposób czynny, w wyniku własnych poszukiwań, zdobywać wiedzę, która jest o wiele trwalsza od tej podawanej przez nauczyciela.

W zależności od tematu i czasu jakim dysponujemy możemy zastosować jedną lub kilka metod jednocześnie. Przedstawiam konsekt lekcji przyrody w klasie IV, gdzie zastosowałam między innymi metodę "paradoksalnej burzy mózgu", dzięki której uczniowie są bardzo zaangażowani otwarci i kreatywni.

Temat: Czym grozi nieprzestrzeganie higieny osobistej.

 
Cele lekcji:

 
 
Wiadomości-uczeń:

  • Wymieni choroby będące skutkiem nieprzestrzegania higieny.
  • Wymieni objawy zatruć pokarmowych.
Umiejętności-uczeń:

  • Przewidzi, do czego może doprowadzić kontakt z dzikimi zwierzętami.
  • Rozróżni przyczyny chorób pasożytniczych, odzwierzęcych i zatruć pokarmowych.
  • Dowiedzie, że istnieje związek między występowaniem chorób pasożytniczych, odzwierzęcych i zatruć pokarmowych a nieprzestrzeganiem higieny.
Postawy-uczeń:

  • Dąży do przestrzegania higieny osobistej.
  • Przejawia odpowiedzialność za zwierzęta domowe, przestrzega terminów szczepień przeciw wściekliźnie.
 
Metody nauczania:

 
Pogadanka, paradoksalna burza mózgów, obserwacja, praca z podręcznikiem, mapa mentalna.

 
Formy pracy:

Grupowa, równym frontem.

Środki dydaktyczne:

  • Podręcznik
  • Program komputerowy “Przyroda dla klasy IV”
  • Arkusze papieru
Przebieg zajęć:

I Faza wprowadzająca

  1. Czynności organizacyjno porządkowe.
  2. Nawiązanie do wcześniej omawianych zagadnień (paradoksalna burza mózgów):
    1. Co zrobić, aby zachorować na grypę?
    2. Co zrobić, aby mieć próchnicę zębów?
    3. Co zrobić, aby “nabawić się” zatrucia pokarmowego?
    4. Co zrobić, aby być zmęczonym?
Podsumowanie :

      • Co rozumiesz pod pojęciem higiena osobista?
      • Czy zaniedbanie higieny może być przyczyną chorób?
      • Podanie tematu i celów lekcji.
II Faza realizacyjna


    1. Podział klasy na trzy grupy. Grupy na podstawie tekstu z podręcznika wykonują mapy mentalne na temat zatruć pokarmowych, chorób pasożytniczych i chorób odzwierzęcych.
    2. Sprawozdawca grupy prezentuje efekty pracy.
III Faza podsumowująca


    1. Omówienie wyników i ocena pracy grup.
    2. Wspólne ustalenie odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie lekcji.
    3. Prezentacja multimedialna “Pasożyty występujące u ludzi”
    4. Zadanie pracy domowej.

Autor: mgr Zofia Różycka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie