Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nauka pokonywania przeszkód na torze

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3192 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć rekreacyjno- sportowych dla dzieci z kształcenia zintegrowanego. Jego tematem jest nauka pokonywania przszkód na torze. Celem zajęć jest kształtowanie motoryki w zakresie szybkości, zwinności i wytrzymałości oraz wprowadzenie współzawodnictwa. Scenariusz wykorzystałam na dodatkowych pozalekcyjnych zajęciach dla dzieci z kształcenia zintegrowanego w ramach realizowanego przeze mnie programu zdrowotno-motorycznego.

SCENARIUSZ

ZAJĘĆ REKREACYJNO-SPORTOWYCH DLA DZIECI Z KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO




TEMAT:NAUKA POKONYWANIA PRZESZKÓD NA TORZE

CELE:
-Kształtowanie motoryki w zakresie szybkości,zwinności i wytrzymałości.
-Wprowadzenie współzawodnictwa

MIEJSCE ĆWICZEŃ:hala sportowa

CZAS TRWANIA ZAJĘĆ:45 min.

PRZYRZĄDY I PRZYBORY: duże piłki, materace, płotki, bębenek


Część zajęć,
rodzaj zabaw
i ćwiczeń

Treść oraz sposób realizacji zadań

Uwagi
I.Czynności organizacyjno-porządkowe.
Zabawa „Rybacy
na jezioro”.
1.Zbiórka w dwuszeregu,powitanie, podanie zadań zajęć.
2.Dwójka dzieci podaje sobie ręce tworząc sieć, a pozostałe dzieci stają po jednej stronie sali.Na sygnał przebiegają one na drugą stronę sali, a rybacy starają się „złowić ryby”.Schwytane dzieci stają się rybakami i powiększają lub tworzą nową sieć.Wygrywa dziecko, które nie pozwoli się schwytać.
3.W siadzie skrzyżnym-luźne,swobodne potakujące ruchy głową (tak...tak...tak..), a następnie ruchy przeczenia(nie...nie...nie....).
4.W rozkroku-skrętoskłony tułowia do lewej i prawej nogi z dotknięciem podłoża palcami rąk.
5.W staniu-zginanie i prostowanie nógw kolanach z jednoczesnym wymachem ramion w przód i w tył.6.W leżeniu przodem-wystukiwanie podanego rytmu palcami rąk o podłoże w skłonie w tył.
7.Podskoki obunóż w miejscu i w różnych kierunkach w rytmie podanym przez prowadzącego na instrumencie perkusyjnym.



Sieć składa się
z umownej liczby dzieci-dwojga,trojga , najwyżej pięciorga.









Sprężynowy ruch kolan.



Łokcie uniesione
w bok.
Podskoki lekkie,ciche, na palcach.
II.Rozwijanie cech motorycznych.
Zabawa na czworakach.
Wyścig kozłów (zwinność).







Zabawa rzutna.
Wybijanka w kole
(zwinność,zręczność).





Tor przeszkód.
Kształtowanie cech motorycznych:zwinności,
szybkości,wytrzymałości.
8.Ćwiczący ustawieni w czterech rzędach przed wyznaczoną linią.Przed każdym rzędem leży jedna duża piłka.Na sygnał pierwszy z każdego rzędu rozpoczyna czworakowanie popychając piłkę głową tak dlugo,aż przejdzie ona linię mety.Następnie chwyta pilkę,biegnie do swegorzędu,kładzie ją przed zawodnikiem czekającym w przysiadzie podpartym i staje na końcu.Wyścig kończy się ,kiedy wszyscy wykonają czworakowanie,a zwycięża rząd, który pierwszy wykona zadanie.
9.Dzieci podzielone na dwie grupy:jedna z nich tworzy duże koło,druga znajduje się wewnątrz.Ćwiczący z obwodu koła starają się rzutem piłki zbić znajdujących się w środku,którzy bronią się ucieczką lub unikami.Zbity uczestnik zabawy powiększa koło.Wygrywają te dzieci,które najdłużej pozostały w środki koła nie zbite piłką.Zabawę powtarzamy zmieniając role w grupach.
10.Ustawić dwa identyczne tory przeszkód
równoległe do siebie,zaznaczyć linię startu
i linii mety.Dwa zespoły o takiej samej liczbie uczestników pokonują następujące
przeszkody:
-na sygnał bieg pierwszych do chorągiewki i okrążenie jej nie dotykając,
-bieg do płotka i przejście pod nim w dowolny sposób ,
-czworakowanie do materaca,
-przewrót w przód na materacu po
czworakowaniu ,
-bieg tyłem do linii mety
Uwaga: Każde następne dziecko z rzędu rozpoczyna bieg,kiedy jego poprzednik przechodzi pod płotkiem.Wygrywa rząd ,który
pierwszy ukończy pokonywanie przeszkód .

Należy zwrócić uwagę na prawidłowe czworakowanie.









W zabawie stosujemy 1,2,a nawet więcej piłek.











Wyścig powtarzamy 2-3 razy.
III.Ćwiczenia muzyczno-ruchowe.



Ćwiczenia uspokajające
i korekcyjne.


Ćwiczenia porządkowe.
11.Marsz po obwodzie koła w rytmie muzyki z klaskaniem na akcentowaną część taktu.
12.Cwał zmienny w przód co 2 i co 4 kroki.Cwał bokiem,przodem i tyłem do środka koła (zmiana kierunku co 4 cwały).
13.Swobodny marsz w dowolnych kierunkach, a na umówiony sygnał (gwizdkiem) przyjmowanie pozycji,np.poprawne stanie,siad
skrzyżny,leżenie przodem-ręce pod brodą.
14.Zbiórka,omówienie zajęć,ocena aktywności uczestników ,pożegnanie.


Opracowała: Katarzyna Chudzik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie