Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wetter und Unwetter - Wiederholung

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2655 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Lekcję zrealizowałam metodą " Lernen an Stationen". Jest ona bardzo dobrą formą sprawdzenia wiadomości na zajęciach powtórzeniowych. Głównym założeniem jest aktywizowanie uczniów do współuczestniczenia w realizacji lekcji, poprzez wdrażanie do samodzielnego prowadzenia przez uczniów części wstępnej lekcji oraz rozwijanie zdolności organizacyjnych i zaradności w działaniu . W części głównej uczniowie dokonują samokontroli i samooceny stopnia opanowania materiału jak i pewnego zasobu wiadomości . Zadania w formie opisu rozstawione są na stacjach. Zadaniem dla uczniów jest wykonanie czynności opisanych na stacjach i dokonanie samooceny. Ćwiczenia zaczerpnęłam z rozdziału II podręcznika Alles klar 2a oraz z podręcznika Memo str. 77. Ilość stacji jest dowolna, zalezy od potrzeb. Dla uczniów szybciej pracujących przygotowuje się dodatkową tzw. Ausweichstation.
1.       W klasie znajdują się przygotowane stoły z odpowiednią ilością krzeseł.
2.       Na każdym stole leżą ponumerowane kartki z zadaniami  dla każdego ucznia, na osobnym stoliku leży kartka z rozwiązaniami.
3.       Każdy uczeń ma swoje miejsce i pracuje swoim rytmem ( indywidualnie lub w grupie)
4.       Gdy kartki z zadaniami zostaną przeczytane, a zadania zrobione i skontrolowane uczniowie zajmują miejsce przy następnej stacji.
5.       Gdy nie ma jeszcze wolnego miejsca mogą skorzystać z „ poczekalni”.
6.       Rezultaty pracy powinny zostać na końcu zaprezentowane i ocenione.
7.       Powinien zostać ustalony limit czasu, żeby wszyscy uczniowie mieli możliwość pracy przy poszczególnych stacjach.
8.       Rodzaj, liczba stacji jak i czas zależy od intencji nauczyciela ( jego wizji i celów jakie chce osiągnąć).
9.       Metodę tą jest sensownie stosować , gdy chcemy sprawdzić stan wiedzy, lub ją pogłębić.
 

 

 
Temat lekcji: Wetter und Unwetter – Wiederholung.
 
Cele lekcji:
-          ugruntowanie słownictwa związanego z pogoda i niepogodą
-          nabycie umiejętności pracy metodą” uczenia na stacjach”
-          nabycie umiejętności kontroli czasu rozwiązywania zadań
-          nabycie umiejętności samokontroli i samooceny
 
 
Pomoce do przeprowadzenia lekcji:
-          stacje z rozstawionymi na nich kartkami z poleceniami
-          dodatkowa stacja „ Ausweichstation” dla uczniów szybciej pracujących
-          stanowisko z kartą odpowiedzi i kartą samooceny
 
 Fazy lekcji:
Wyjaśnienie uczniom na czym polega praca metodą „ Lernen an Stationen”. Następnie uczniowie dobierają się w grupy 5 osobowe i siadają przy stacjach. Zaczyna się rozwiązywanie zadań. Nauczyciel ustala limit czasu. Jeżeli jakiś uczeń skończy wcześniej rozwiązywać, a nie ma jeszcze wolnego miejsca przy następnej stacji może skorzystać z „ Ausweichstation”. Po przejściu poszczególnych stacji uczniowie sprawdzają swoje wyniki na karcie odpowiedzi i dokonują samooceny. Nauczyciel przez cały czas tylko nadzoruje rozwiązywanie zadań przez uczniów i czuwa by nie odpisywali od siebie. Na końcu lekcji nauczyciel dokonuje podsumowania. 
 
 
            Station I - Arbeitsblatt
Aufgabe 1:
 
Was passt nicht?
 
a)      Winter: das Eis, die Kalte, die Durre, die Eisglatte
b)      Herbst: der Regen, die Nasse, die Hitze. Der Nebel
c)       Fruhling: die Blumen, der Frost, das Gewitter, die Sonne
d)      Sommer: der Schnee, die Warme, die Trockenheit, der Sonnenbrand
 
Aufgabe 2 :
 
Bilde das Adjektiv und ubersetze!
 
a)      die Sonne, es ist .........
b)      der Sturm, es ist .........
c)       der Nebel, es ist .........
d)      der Wind, es ist ..........
e)      der Frost, es ist ..........
 
                         Station 2 – Arbeitsblatt
Aufgabe 1 :
 
Was gehort zusammen?
 
     a) die hochste Temperatur              1)  der schwache Wind
b) das Hochdruckgebiet                  2 )  die Trockenheit
c) der starke Wind                           3 ) das Tiefdruckgebiet
d) der Regen                                    4 ) die niedrigste Temperatur
 
Aufgabe 2 :
 
Ordne die Worter den angegebenen Kategorien zu! Einige passen nicht!
 
                      Feuchtigkeit          Wind               Sicht
 
sonnig, neblig, niederschlagsfrei, sturmisch, heiter, wolkenlos, frostig, trub, kalt, regnerisch, nass, trocken, schwul, wolkig, klar, eisig, ruhig, kuhl, windig, feucht, dunstig
 
 
 
 
 
                      Station 3 – Arbeitsblatt
Aufgabe 1 :
 
Wie heiBt das Gegenteil?
 
wolkig, trocken, kalt, bewolkt, windig, stark
heiB-........... , heiter- .......... , nass- .......... , ruhig- ...........
                         schwach- ............ , wolkenlos- ............
 
Aufgabe 2 :
 
Lies die Wetterprognose und erganze die Tabelle!
 
              Wetterprognose fur den 5. Juli
 Im Norden
Gemischtes Wetter: Regenschauer. Es weht ein maBiger Wind aus West. Der Himmel ist stark bewolkt, doch mit Regenschauern ist nicht zu rechnen. Am Tag 18 Grad, nachts 11 Grad.
Im Westen
Regenschauer sorgen vereinzelt fur ungemutliches Wetter. Der Wind weht maBig aus West. Wolken ziehen auf, der Himmel ist meist bedeckt. Am Tag 21 Grad, nachts 11 Grad.
 Im Osten
Mal Wolken, mal Sonne und vereinzelt Schauer. Nur maBig Wind aus Westsuden. Wolken und Sonne bestimmen das Bild. Tagsuber bis 19 Grad, nachts 9 Grad.
Im Suden
Viel Sonne und nur wenige Wolkenfelder. Ein schwacher Wind aus Nordwest. Tagsuber 26 Grad, nachts 7 Grad.
 
     Wo?

Temperaturen am Tage, in der Nacht
   Himmel
    Wind
 Niederschlag
Norden
 
 
 
 
Westen
 
 
 
 
Osten
 
 
 
 
Suden
 
 
 
 
 
 
 
                   Station 4 – Arbeitsblatt
 Aufgabe I:
                   Um welche Naturkatasrophe geht es?
 
a)      120 000 Hektar Land sind im Flammen zum Opfer gefallen.
b)      Lange Zeit hat es nicht geregnet.
c)       Der Boden hat sich bewegt.
d)      Der FluB trat uber die Ufer.
e)      Zwei Skifahrer kamen ums Leben gestern in den Alpen.
 
Aufgabe 2 :
 
Lies den Text und kreuze richtige Antwort.
 
Woran erkennt man den Fruhling?
Offiziell beginnt er am 21. Marz. Doch dann ist es noch grau, regnerisch und kalt. Im April wechselt dann das Wetter standig: „ April, April- der weiB nicht, was er will“ heiBt ein alter Spruch. Die Durchschnittstemperatur betragt 10 Grad Celsius. Normalerweise gibt es im April nur einen Tag mit Temperaturen uber 25 Grad. Langsam werden die Pflanzen grun- im Suden 2 bis 3 Wochen eher als im Norden. „ Wenn es regnet im Mai, ist der April vorbei“ . Im Mai kann man schon auf funf warme Tage hoffen. Die Durchschnittstemperatur betragt 14,5 Grad. Es regnet, wie im April an 13 Tagen. Im Juli ist es durchschnittlich 17,8 Grad warm. An 14 Tagen fallt Regen. Und wer ist fur das alles veranwortlich? Anna und Beate, Claudia und Doris. So heiBen die Tiefdruckgebiete, die vom Atlantik kommen und fur das wechselhafte Wetter sorgen. Sie alle bekommen weibliche Namen nach dem Alphabet. Hochdruckgebiete mit Sonne und Warme dagegen heiBen Erich, Franz oder Gustav. Proteste gegen diese diskriminierende Form der „ Taufe“ bleiben bisher ohne Ergebnis.
1.         Der erste Fruhling ist ...........a ) am einundzwanzigsten Dritten ,
            b ) am einundzwanzigsten Zweiten, c ) am zweiundzwanzigsten Funften
2.         Im April ist das Wetter........ a ) frostig, b) wechselhaft, c ) bestandig
3.         Durchschnittlich nur an einem Tag im April ist es a ) regnerisch und windig, b) warm und trocken, c) neblig und nass
4.         Im Mai gibt es oft ........ a ) Regen, b ) Schnee, c ) Hitze
5.         Anna, Beate, Claudia und Doris bringen..... a ) nur sonniges Wetter, b ) auch regnerisches Wetter, c ) niereschlagsfreie Tage
6.         Franz, Erich und Gustav sorgen fur ........ a ) sturmisches Wetter, b ) regnerisches Wetter, c ) sonniges Wetter
                                    Ausweichstation:
           z podręcznika Memo str. 77

Anna Lis

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie