Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Propozycje oceny opisowej ucznia klasy II Szkoły Podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 258858 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam propozycję oceny opisowej ucznia klasy II, którą mozna wykorzystać przy wypełnianiu świadectwa szkolnego.


mgr Renata Woronowicz


PROPOZYCJE OCENY OPISOWEJ UCZNIA KLASY II SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA KONIEC ROKU SZKOLNEGO



       Przedstawiam propozycje ocen opisowych dla uczniów II klasy Szkoły Podstawowej. Można je wykorzystać przy pisaniu świadectw szkolnych, informacji dla rodziców. Obejmują one poziom opanowania podstawowych wiadomości i umiejętności przewidzianych podstawą programową klasy drugiej oraz opis oceny z zachowania.
     
        Oto moje propozycje:
        Ada jest uczennicą  pracowitą, obowiązkową i samodzielną. Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Jest koleżeńska, życzliwa i lubiana w klasie. Chętnie pomaga innym dzieciom i potrafi docenić ich sukcesy. Na zajęciach jest aktywna, żywa i pomysłowa; nie zawsze panuje nad głośnym wyrażaniem swoich emocji. Lubi dominować w grupie.
      Wypowiada się chętnie, pełnymi i poprawnie zbudowanymi zdaniami. posiada bogate słownictwo. Czyta płynnie i wyraziście, z odpowiednią intonacją. Rozumie czytany tekst. Pisze starannie, stosuje poznane zasady ortograficzne. Potrafi zredagować krótkie opowiadanie i opis. Opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne. Sprawnie wykonuje poznane działania matematyczne w zakresie 100. Samodzielnie rozwiązuje  złożone zadania tekstowe. Posiada rozległą wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawna fizycznie. Chętnie śpiewa. Pomysłowo i estetycznie wykonuje prace plastyczno- techniczne.
       
         Sebastian jest uczniem  koleżeńskim, życzliwym i sympatycznym. Chętnie pomaga innym dzieciom. Jednak jest mało obowiązkowy. Nie zawsze odrabia prace domowe. Wymaga ciągłego zachęcania do podejmowania obowiązków szkolnych. Jest mało samodzielny .  Jednak potrafi cieszyć się ze swoich postępów w nauce.
      Wypowiada się pojedynczymi zdaniami, nie zawsze poprawnymi. Zrobił duże postępy w umiejętności czytania. Czyta dosyć płynnie, nie zawsze przestrzega znaków przestankowych. Ma problemy ze  zrozumieniem czytanego tekstu. Pisze niestarannie, nie przestrzega poznanych zasad ortograficznych. Nie w pełni opanował podstawowe wiadomości gramatyczne. Ma problemy z wykonywaniem poznanych działań matematycznych w zakresie 100.  Zadania tekstowe wykonuje z pomocą nauczyciela. Posiada małą wiedzę o otaczającym środowisku. Jego prace plastyczne są mało pomysłowe i nieestetyczne.  Chętnie uczestniczy w zajęciach muzycznych. Jest dosyć sprawny fizycznie.
        
        Ola jest uczennicą  miłą, sympatyczną i koleżeńską. Chętnie pomaga innym dzieciom. Jest niezwykle wrażliwa. Niekiedy bywa jednak konfliktowa. Nie zawsze obowiązkowa i mało samodzielna. Chętnie bierze udział w zajęciach. Potrafi cieszyć się z sukcesów swoich i innych dzieci. Jest niezwykle ambitna.
      Wypowiada się pojedynczymi zdaniami, często niepoprawnie  zbudowanymi.  Posiada ubogie słownictwo i niewielki zakres wiedzy o otaczającym środowisku. Czyta w dobrym tempie , nie zawsze rozumie czytany tekst. Pisze niestarannie, popełnia dużo błędów ortograficznych. Słabo opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne, nie rozróżnia przymiotników. Ma problemy z wykonywaniem poznanych działań matematycznych w zakresie 100, zwłaszcza z odejmowaniem i dzieleniem. Zadania tekstowe wykonuje z pomocą nauczyciela.  Jej prace plastyczne są nieestetyczne i mało pomysłowe. Niechętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych.

        Ania jest uczennicą  pracowitą, chociaż nie zawsze obowiązkową. Bierze aktywny udział w zajęciach. Jest opiekuńcza i koleżeńska. Chętnie pomaga innym dzieciom. Potrafi zgodnie współdziałać w zespole. Jest szczera i otwarta.
       Wypowiada się chętnie, prostymi i poprawnie zbudowanymi zdaniami. Czyta poprawnie i dość płynnie, z odpowiednią intonacją. Rozumie czytany tekst. Pisze niezbyt starannie, nie zawsze  przestrzega poznanych zasad ortograficznych. Potrafi zredagować krótkie opowiadanie i opis. Opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne. Ma problemy z kolejnością alfabetyczną wyrazów. Sprawnie wykonuje poznane działania matematyczne w zakresie 100. Samodzielnie rozwiązuje zadania tekstowe. Posiada rozległą wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawna fizycznie. Chętnie śpiewa i estetycznie wykonuje prace plastyczno- techniczne.
       

       Damian jest uczniem koleżeńskim, uczynnym i wrażliwym. Chętnie pomaga innym dzieciom. Jest lubiany w klasie. Wyróżnia się pracowitością i obowiązkowością. Zawsze przygotowuje się do zajęć. Odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania. Jest niezbyt aktywny na zajęciach. Nerwowo reaguje na nowe sytuacje.
        Wypowiada się pełnymi i poprawnie zbudowanymi zdaniami. Ma bogaty zasób słownictwa. Czyta płynnie i wyraziście, z odpowiednią intonacją. Rozumie czytany tekst. Pisze niezbyt starannie, ale stara się stosować poznane  zasady ortograficzne. Potrafi zredagować krótkie opowiadanie i opis. Opanował podstawowe wiadomości gramatyczne. Sprawnie wykonuje poznane działania matematyczne w zakresie100. Samodzielnie rozwiązuje  złożone zadania tekstowe. Posiada rozległą wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawny fizycznie. Chętnie śpiewa. Pomysłowo i estetycznie wykonuje prace plastyczno- techniczne.
        
          Marta jest uczennicą spokojną, uczynną i życzliwą. Chętnie pomaga innym dzieciom. Potrafi współdziałać w zespole. Panuje nad swoimi emocjami i umie zachować się w sytuacjach konfliktowych. Jest jednak mało ambitna i pracowita,
 nie zawsze systematyczna i obowiązkowa.
         Wypowiada się chętnie, pełnymi, poprawnymi zdaniami. Czyta wolno, wyrazami, nie zawsze przestrzega znaków przestankowych. Nie w pełni rozumie cicho czytany tekst. Pisze niestarannie, popełnia bardzo dużo błędów ortograficznych. Potrafi ułożyć krótkie opowiadanie i opis. Nie w pełni opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne. Dobrze liczy w zakresie 100. Ma problemy z rozwiązywaniem zadań tekstowych. Posiada ogólną wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawna fizycznie. Chętnie uczestniczy w zajęciach muzycznych. Ładnie wykonuje prace plastyczno- techniczne.

                                           Opracowała: mgr Renata Woronowicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie