Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju n-la kontraktowego na stopień n-la mianowanego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1888 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu sprawozdanie z realizacji planu rozwoju n-la kontraktowego ubegającego się o stopień n-la mianowanego.Mam nadzieję, że będzie dla kogoś pomocne.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO


Reforma oświaty umieściła mnie w grupie nauczycieli kontraktowych, stwarzając szansę awansu i uzyskania statusu nauczyciela mianowanego. Opisany plan rozwoju zawodowego przedstawia moje działania w obszarze czterech sfer: organizacyjnej, dydaktycznej, osobistej i wychowawczej. W przedstawionym planie uwzględniłam również sześć zakresów wymagań zgodnie z rozporządzeniem MEN z dni03.08.2000r.,w których ujęłam cele i zadania do realizacji w okresie stażu.

SFERA ORGANIZACYJNA

Jednym z pierwszych zadań w drodze do awansu było zapoznanie się z przepisami dotyczącymi oświaty : Karta Nauczyciela, przepisy dotyczące awansu zawodowego. ( § 4 ust.2 pkt 6, zał. 7.5 )Po zapoznaniu się z procedurą awansu zawodowego nawiązałam współpracę z opiekunem stażu panią mgr Zofią Sasin. ( zał. 2.1 ) Wspólnie ustaliłyśmy zasady współpracy oraz harmonogram hospitacji. ( zał. 2.6 ) Opiekun stażu aktywnie wspierał moje działanie. Po zwarciu kontraktu z opiekunem stażu opracowałam plan rozwoju zawodowego zawierający cele i zadania do realizacji na okres od 01.09.2000 do30.05.2003(zał.1.4) W następnej fazie zapoznałam się z aktami prawnymi oraz przepisami dotyczącymi funkcjonowania szkoły( Wewnątrzszolny System Oceniania, Szkolny Program Wychowania, Plan Pracy Szkoły ), w której odbywałam staż .( § 4 ust.2 pkt 6; załączniki: 7.2,7.3, 7.4, 7.5 )
Przez cały okres stażu gromadziłam dokumentację dotyczącą moich poczynań i osiągnięć w okresie stażu. Wraz z koleżankami z zespołu humanistycznego ustaliłyśmy wymagania edukacyjne wspólne dla wszystkich nauczycieli języków obcych w naszej szkole oraz formy kontroli z języka niemieckiego ( § 4 ust.2 pkt 1; załączniki: 2.2, 2.3 )
W ramach realizacji planu rozwoju brałam czynny udział w radach pedagogicznych oraz radach szkoleniowych organizowanych w naszej szkole ( § 4 ust.2 pkt 3; zał.4.1) W ramach rad pedagogicznych aktywnie uczestniczyłam w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli, których tematem było m.in.: projektowanie scenariuszy zajęć wychowawczych, cele reformy edukacyjnej, mierzenie jakości pracy szkoły (zał. 4.1), projektowanie planów pracy zespołów przedmiotowych (zał. 4.7), szkolenie BHP i p. poż. (zał.6.1), analiza ankiety dla uczniów „ Ja i moja szkoła”dot.

zadawania prac domowych w kl. VI SP i III Gimnazjum, zapobieganie niepowodzeniom szkolnym , przypominanie i omawianie poszczególnych rozporządzeń MEN i ich zmian.
W ramach spotkań na wywiadówkach szkolnych (zał. 4.13) współpracowałam z rodzicami ( § 4 ust.2 pkt 3). Uczestniczyłam również w pracach komisji egzaminacyjnej podczas egzaminów klas III gimnazjum ( § 4 ust.2 pkt.3; zał. 4.3,4.4, 4.5 )
Realizowałam zadania zawarte w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania ( wymagania edukacyjne oraz formy kontroli z języka niemieckiego )( zał.2.2, 2.3) Na bieżąco dbałam o estetykę pracowni języka niemieckiego (§ 4 ust.2 pkt 3; zał.4.9) W celu ułatwienia i uatrakcyjnienia procesu uczenia, samodzielnie lub z pomocą uczniów przygotowywałam pomoce dydaktyczne ( plansze, ilustracje itp.) oraz gazetki dotyczące omawianego materiału oraz kultury krajów niemieckojęzycznych.
Brałam również czynny udział w imprezach organizowanych na terenie szkoły. Pomagałam przy organizacji Święta Szkoły odbywającego się każdego roku w maju, Dnia Sportu oraz „ Kiermaszu rzeczy różnych”, organizowanego przez Radę Rodziców. ( § 4 ust.2 pkt 3; zał.: 4.19, 4.20, 4.21, 4.22 )
Na bieżąco śledziłam aktualne wiadomości na temat dokształcania oraz doskonalenia języka. Uczestniczyłam w konferencjach na temat możliwości doskonalenia umiejętności językowych.

SFERA DYDAKTYCZNA

Zapoznałam się z dokumentacją szkoły: plan pracy szkoły, szkolny program wychowania, plan mierzenia jakości pracy, itp. I ujęłam w swoich planach pracy. Na bieżąco prowadziłam obowiązującą dokumentację. Opracowywałam scenariusze lekcji ( zał. 2.8 ) oraz rozkłady materiału w oparciu o program nauczania języka niemieckiego. ( § 4 ust.2 pkt 1; zał.2.5 )W okresie stażu współpracowałam z innymi nauczycielami języka niemieckiego: panią Joanną Jeką, p. Ksenią Mańską i p. Bożeną Maciejewską. Wymieniałyśmy się doświadczeniami związanymi z pracą. Współpracowałyśmy w opracowywaniu testów konkursowych, w przygotowywaniu przedstawień w języku niemieckim oraz wystaw prac uczniów naszej szkoły.
Podczas stażu obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu , nauczycieli języka niemieckiego oraz innych nauczycieli. ( § 4 ust.2 pkt 1; zał. 2.10 )
Na obserwowanych lekcjach mogłam zobaczyć w jaki sposób nauczyciel motywuje uczniów do pracy, jakie stosuje kryteria oceniania, jakich pomocy dydaktycznych używa oraz jak przebiega praca z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze.
Ponadto przeprowadziłam dwie lekcje w obecności nauczyciela kontraktowego pani Joanny Jeki. ( zał. 2.10 ) Poza tym opiekun stażu hospitował zajęcia prowadzone przeze mnie. ( § 4 ust.2 pkt 1; zał. 2.7 ) Po wypełnieniu arkusza hospitacyjnego opiekun stażu omawiał ze mną słabe i mocne strony zajęć z uwzględnieniem pracy ucznia, jego udziału w lekcji i oceny jego pracy. Wspólnie z opiekunem stażu omawiałyśmy trudności występujące w naszej pracy i wspólnie szukałyśmy środków zaradczych.
W miarę potrzeb dokonywałam pomiaru osiągnięć uczniów w procesie kształcenia. W tym celu samodzielnie opracowywałam testy sprawdzające, które uczniowie piszą na koniec każdego rozdziału w podręczniku. W klasach o zróżnicowanym poziomie nauczenia przygotowuję dwa testy. ( § 4 ust.2 pkt 1; zał. 2.11 )
Głównym celem mojej pracy jest propagowanie języka niemieckiego wśród młodzieży. W związku z tym brałam czynny udział w organizacji konkursów języka niemieckiego w naszej szkole. Wspólnie z innymi nauczycielami języka niemieckiego opracowywałam testy konkursowe. Kilkoro z moich uczniów brało udział w konkursach na etapie szkolnym i rejonowym. ( § 4 ust.2 pkt 3 )



Iwona Skrzypkowska

20 maja 2002r. wraz z panią Ksenią Mańską i panią Joanną Jeką zorganizowałyśmy konkurs języka niemieckiego „ Deutsch macht Spass” dla klas czwartych szkoły podstawowej. Wspónie opracowałyśmy test konkursowy.Konkurs miał na celu sprawdzenie wiadomości i umiejętności opanowanych po pierwszym roku nauki.
( zał. 4.41 )

6 grudnia 2002r. wspólnie z panią Joaną Jeką zorganizowałyśmy szkolne eliminacje konkursu języka niemieckiego dla klas szóstych szkoły podstawowej oraz opracowałyśmy test konkursowy. ( zał.4.42 )

23 stycznia 2002r.wspólnie z nauczycielami języka niemieckiego zorganizowałyśmy elimlinacje szkolne konkursu języka niemieckiego dla uczniów gimnazjów. Moja uczennica Sara Wróblewska zajęła I miejsce i zakwalifikowała się do etapu rejonowego, w którym otrzymała wyróżnienie. Jako opiekun otrzymałam dyplom z podziękowaniem za wkład włożony w przygotowanie ucznia do konkursu. ( zał.4.43)

6 grudnia 2002r. wraz z panią Joanną Jeką zorganizowałyśmy szkolne eliminacje konkursu języka niemieckiego dla uczniów gimnazjów. Wspólnie opracowałyśmy
test konkursowy. Moje uczennice zajęły 3,4 i 5 miejsce i tym samym zakwalifikowały się do etapu rejonowego. ( zał. 4.45 )

14 grudnia 2001r.wspólnie z panią Joanną Jeką i panią Bożeną Maciejewską zorganizowałyśmy szkolne eliminacje konkursu języka niemieckiego dla uczniów gimnazjów.Moja podopieczna Sara Wróblewska zajęła 4 miejsce i zakwalifikowała się do etapu rejonowego. ( zał. 4.46)

24 marca 2001r. odbył się „ Miejski Konkurs Języka Niemieckiego”dla klas szóstych organizowany przez SP nr 3 w Lęborku, a w którym byłam członkiem komisji konkursowej. W konkursie uczestniczyły dwie moje uczennice, z których jedna Sara Wróblewska zajęła III miejsce. ( zał. 4.44)


SFERA OSOBISTA

W czasie trwania stażu systematycznie uczestniczyłam w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. Brałam czynny udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach metodycznych. ( § 4 ust.2 pkt 1 )
Aby poszerzyć swoje umiejętności dydaktyczne uczestniczyłam w dniu 19.04.2000r.
w seminarium zorganizowanym przez Wydawnictwo Langenscheidt, a prowadzonym przez Jana Kruza na temat „ Praca z podręcznikami zgodnymi z opisami kompetencji językowych Rady Europy na przykładzie podręcznika Geni@l”( zał. 2.15 )
5 kwietnia 2002r. brałam udział w konferencji metodycznej „ Entwicklung der Sprachfertigkeit mit Delfin prowadzonej przez panią Alinę Dorotę Jarząbek i zorganizowanej przez Wydawnictwo Max Hueber Verlag. ( zał. 2.16 )
W marcu 2003roku uczestniczyłam w prezentacji dla nauczycieli języka niemieckiego na temat „ Projektunterricht, Lernstationen – na lekcji języka niemieckiego” zorganizowanej przez Wydawnictwo Szkolne PWN, a prowadzonej przez panią Annę Zgórską, konsultanta języka niemieckiego. ( zał. 2.17 )
Ponadto, ażeby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności jako pedagoga, w dniu 23.10.2000r. brałam udział w doskonaleniu nauczycieli, organizowanym przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku. ( zał. 2.14 ) Tematem trwających
3 godziny zajęć był : awans zawodowy w świetle nowych przepisów ; plan rozwoju zawodowego; informacje o nowinkach wydawniczych. Zajęcia prowadziła pani Anna Zgórska. ( zał. 2.14 )
Ukończyłam kurs „ Awans zawodowy nauczyciela” zorganizowany przez Ośrodek doskonalenia Nauczycieli w Słupsku w wymiarze 20 godzin dydaktycznych.
24 czerwca 2002 uczestniczyłam w szkoleniu zorganizowanym przez ODN w Słupsku na temat: „ Mierzenie jakości pracy w placówce oświatowej.”Zajęcia były prowadzone przez panią mgr Łucję Knop. ( zał. 2.13 )
8listopada brałam udział w warsztatach szkoleniowych prowadzonych przez panią mgr Zofię Sasin na temat: „ Ocenianie w szkole.” ( zał. 4.1 )
W okresie stażu pogłębiałam własne umiejętności dydaktyczno-wychowawcze poprzez lekturę literatury fachowej: słowniki, zbiory ćwiczeń itp.( § 4 ust.2 pkt 1 )
Podczas konferencji miały miejsce niejednokrotnie kiermasze podręczników, które pozwoliły mi wzbogacić ofertę pozycji ksążkowych używanych przeze mnie w nauczaniu. W miarę potrzeb dokonywałam zakupów, niezbędnych w nauczaniu języka niemieckiego, pozycji książkowych: zbiory ćwiczeń, poradniki metodyczne do nauczania języka niemieckiego w kl. IV, V, VI, SP i I, II gimnazjum.( zał. 2.18)
Samodzielnie sudiowałam literaturę pedagogiczną ( zał. 6.3 ) oraz orientowałam się w zakresie podręczników Na bieżąco korzystałamZ zasobów biblioteki szkolnej
( zał. 3.6 ) oraz z Internetu aby zaznajomić się z nowinkami. Poprzez pracę rozwijałam i doskonaliłam swoje umiejętności interpersonalne zw. z przedmiotem.
Swoje doświadczenia związane z pracą wymieniałam z innymi nauczycielami języka niemieckiego. Poprzez swobodną konwersację rowijałam umiejętności interpersonalne zarówno uczniów jak i swoje.
W roku szkolnym 2001/2002 ukończyła kurs „ Podstawy komputera IBM PC z elementami Internetu” zorganizowany przez ODN w Słupsku w wymiarze 40 godzin dydaktycznych, a prowadzony przez panią mgr Ferdynandę Byczuk - nauczyciela informatyki w naszej szkole. (zał. 5.2)
W swojej pracy często korzystam z komputera jako jednego z środków dydaktycznych.Wykorzystuję komputer jako narzędzie do tworzenia pomocy dydaktycznych oraz przy pisaniu testów sprawdzających, rozkładów materiału, wykazów ocen itp. ( zał. 5.3 )


SFERA WYCHOWAWCZA
Podczas siedmioletniej pracy jako nauczyciel języka niemieckiego pełniłam również funkcję wychowawcy. Zadanie to wymagało ode mnie wiele pracy i wysiłku. We wrześniu 2001r. objęłam wychowawsto w klasie IV a. Zapoznałam się ze szkolnym programem wychowawczym, na podstawie którego określiłam zadania wychowawcy – plan pracy wychowawcy (§ 4 ust.2 pkt 3; zał. 4.12 ) oraz tematykę lekcji wychowawczych. ( zał. 4.11 )

Dzięki wpółpracy z pedagogiem szkolnym , z pielęgniarką szkolną ( zał. 3.1, 3.9 ) oraz dzięki rozmową z rodzicami mogłam zapoznać się z sytuacją rodzinną i zdrowotną uczniów.

Będąc wychowawcą organizowałam spotkania z rodzicami. ( zał. 4.13 ) W roku szkolnym 2001/2002 odbyły się cztery spotkania, a w roku szkolnym 2002/2003 trzy spotkania. ( zał. 4.18 ) Podczas spotkań informowalam rodziców o postępach w nauce orz zachowaniu uczniów. ( zał. 4.14, 4.15, 4.16 ) Na jednym ze spotkań przeprowadziłam ankietę, która dotyczyła znajomości przez rodziców koleżanek/kolegów swoich dzieci. ( zał. 4.17 ) W miarę potrzeb prowadziłam indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów sprawiających problemy wychowawcze lub mających problemy w nauce. W trudnych sprawach wychowawczych kontaktowałam się z pedagogiem szkolnym. ( zał.3.1 )

Jako wychowawca udzielałam rad swoim wychowanką, słuchałam ich problemów i pomagałam w ich rozwiązywaniu, łagodziłam sytuacje konfliktowe a także przekazywałam im pewne pozytywne wzorce.
W ramach godzin wychowawczych omawiałam tematy związane z zagadnieniami społecznymi i cywilizacyjnymi. Niezbędnych informacji i materiałów pomocniczych dostarczył mi pedagog szkolny , pani W. Rekowska. ( § 4 ust.2 pkt 2 )
6 marca 2002 przeprowadziłam warsztaty na temat „żebractwa” – dlaczego dochodzi do takich sytuacji na terenie szkoły i miasta.Celem zajęcia było zwrócenie uwagi uczniów na możliwość pomocy innym dzieciom, które w ten właśnie sposób zarabiają pieniądze. ( zał.3.3 )
5 grudnia 2001 przeprowadzilam zajęcia wychowawcze n temat: „Aids – choroba XX wieku”. Celem lekcji była nauka tolerancji wobec osób dotkniętych chorobą. Wtym celu posłużyłam się broszurką dotyczącą tej choroby dla odpowiedniej grupy wiekowej oraz książeczkę opowiadającą historię dziewczynki chorej na AIDS. ( zał. 3.5 )

17 kwietnia przeprowadziłam zajęcia wychowawcze metodą warsztatową na temat: „Co robisz dla środowiska?”. Niezbędnych materiałów dostarczyła mi pani
Teresa Szczepańska, organizatorka akcji zw. z ochroną środowiska. Celem lekcji było zwrócenie uwagi uczniów na charakter globalny problemu zanieczyszczenia środowiska , jego skutki i wpływ na nasze życie.
W ramach realizacji zadań wychowawczo – opiekuńczych nauczyciela wychowawcy organizowałam imprezy klasowe ( zał.4.23-33 ) oraz wycieczki ( zał.4.35,36,37 ) wynikające z planu pracy wychowawcy, których głównym celem była integracja ze środowiskiem lokalnym.( § 4 ust.2 pkt 3 )

Imprezy klasowe:
29 listopada 2001r.klasa IV a wspólnie z wychowawcą i rodzicami zorganizowała
„Andrzejki”. Konkursy przygotowane przez dzieci przeplatane były zabawą przy muzyce. Rodzice przygotowali natomiast słodki poczęstunek. ( zał.4.24 )

19 grundnia 2001r. w ramach lekcji wychowawczej uczniowie z pomocą wychowawcy przygotowali Wigilię klasową. Uczniowie przedstawili szopkę bożonarodzeniową w języku niemieckim po czym zasiedli przy symbolicznym świątecznym stole. ( zał. 4.25 )


18 stycznia 2002r. uczniowie klasy IVa uczestniczyli w szkolnej zabawie karnawałowej. ( zał. 4.26 )

13 lutego 2002r. klasa IV a zorganizowała z pomocą wychowawcy i rodziców
„Walentynki”. Konkursy przygotowane przez uczniów przeplatane były zabawą przy muzyce. ( zał. 4.27 )

8 marca 2002r. chłopcy z klasy IVa przy współpracy z wychowawcą przygotowali uroczystość z okazji „Dnia Kobiet” i wręczyli dziewczynkom drobne upominki.
( zał.4.28 )

31 pażdziernika 2002r. wspólnie z klasą zorganizowaliś zabawę związaną z obchodami „Halloween Uczniowie ozdobili klasę samodzielnie przygotowanymi lampionami z dyni oraz przygotowali „czarodziejski poczęstunek”. ( zał.4.29 )

29 listopada 2002r. klasa V a zorganizowała wspólnie z wychowawcą i rodzicami zabawę andrzejkową z konkursami , wróżbami i tańcami przy muzyce. ( zał. 4.30 )

20 grudnia 2002r.uczniowie klasy V a przygotowali z pomocą wychowawcy i rodziców Wigilię klasową”. Dzieci z wychowawcą udekorowały świątecznie stoły.
Rodzice natomiast przygotowali świąteczny poczęstunek. ( zał. 4.31 )

7 marca w ramach godziny wychowawczej chłopcy z klasy V a przygotowali dla dziewcząt małą uroczystość z okazji Dnia Kobiet oraz drobne upominki. ( zał. 4.32 )
21 marca 2003r. z okazji pierwszego dnia wiosny zorganizowałam wspólnie z rodzicami wypad do parku połączony z topieniem marzanny oraz z pieczeniem kiełbasek przy ognisku. Uczniowie przygotowali dodatkowo różne konkursy. Następnie uczniowie z wychowawcą i rodzicami wybrali się na lody. ( zał.4.33 )

Wycieczki klasowe:

6 grudnia 2001r. klasa uczestniczyła w wycieczce do kina, do Gdyni. ( zał. 4.35 )


23 i 24 maja 2002 klasa IV a uczestniczyła w biwaku, w Łebie, którego byłam współorganizatorem. Dzieci uczesniczyły w wyprawie na wydmy, w grach sportowych, ognisku oraz bawiły się na dyskotece klasowej.( zał. 4.36 )

3 grudnia 2002r. klasa V a uczestniczyła w wycieczce do teatru, do Słupska, zorganizowanej z okazji zbliżających się Mikołajek . ( zał. 4.37 )
Uczestniczyłam również w charakterze opiekuna w wycieczkach i biwakach organizowanych przez innych nauczycieli. ( zał. 4.38 ,39, 40 )
Dnia 26 maja 2001r. odbyła się w naszej szkole uroczystość „ Święta Szkoły” pod hasłem: „Świat jest jeden choć różny dla wszystkich” mająca na celu ukazanie społeczności lokalnej osiągnięć uczniów i nauczycieli ostatnich kilku lat.

Uczestniczyłam w przygotowaniu wystawy prac uczniów, dekoracji gabinetu języka niemieckiego oraz pomagałam w przygotowaniu kramiku o Niemczech. ( zał. 4.19 )

Dzień 11 maja 2002r.był dniem otwartym szkoły – „Święto Szkoły”. Uczniowie przedstawiali program artystyczny oraz wykonali kramiki ukazujące nasz region i nasze iasto. Klasa IV a wraz z wychowawcą przygotowała stoisko Poczty Polskiej pod hasłem „ Poczta wczoraj i dziś”. ( zał. 4.20 )


17 maja 2003r. odbyła się w naszej szkole uroczystość „ Święta Szkoły”.Z tej okazji została przygotowana uroczysta akademia, na której przedstawiony został dorobek naszej szkoły. Uczestniczyłam w przygotowaniu przedstawienia w języku niemieckim. Uczniowie klasy Va i Vb wystawili teatrzyk pt. „ Wo liegt das Schlarafenland?“(Gdzie leży kraina Pieczonych Gołąbków?) Klasa Va zaprezentowała piosenkę „Mein Tag”( Mój dzień) i przy pomocy rekwizytów zilustrowała jak wygląda zwykły dzień ucznia.


1czerwca 2001r. w ramach „Dnia Dziecka „zorganizowano w naszej szkole „Dzień Sportu”. W imprezie czynnie uczestniczyli wszyscy nauczyciele i byli odpowiedzialni za przeprowadzenie poszczególnych rozgrywek sportowych . Wraz z panią Anitą Krawczyk byłam odpowiedzialna za przeprowadzenie rozgrywek wieloskoku obunóż. ( zał. 4.21 )

30 kwietnia 2002r. reprezentowałam naszą szkołę na spotkaniu z delegacją niemiecką z miejscowości Lauenburg. Na spotkaniu byli obecni również nauczyciele języka niemieckiego większości szkół z Lęborka. Nauczyciele obu krajów dyskutowali na temat reformy szkolnictwa oraz systemu nauczania. ( zał.4.50 )


W okresie stażu zapoznałam się również z przepisami dotyczącymi spraw nieletnich. Wzięłam udział w prelekcji na temat „ Agresja wśród młodzieży” oraz odbyłam wraz z wychowankami spotkanie z panen Pawłem Podolakiem, policjantem z komendy miejskiej, zajmującym się sprawami nieletnich. ( zał. 6.1,2 )


Praca nad uzyskaniem statusu nauczyciela mianowanego stała się dla mnie okazją do samooceny orz pozwoliła zweryfikować opinie, jakim jestem nauczycielem języka niemieckiego i pedagogiem.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie