Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dzień dziecka - festyn dla dzieci

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 15082 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiony przeze mnie scenariusz prezentuje pomysł na zorganizowanie festynu dla dzieci w wieku przedszkolnym z okazji ważnego dla każdego dziecka święta , czyli Dnia Dziecka. Festyn ten zorganizowany został z mojej inicjatywy w roku 2005 w naszym przedszkolu .

 
SCENARIUSZ FESTYNU DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM ORGANIZOWANYM NA SZCZEBLU GMINNYM



Miejsce : plac przedszkolny Przedszkola Publicznego w Strzyżowicach

Uczestnicy: uczniowie kl.”0” Szkoły Podstawowej w Dąbiu , SP w Gródkowie,
grupa młodsza Przedszkola Publicznego w Sarnowie, grupy „0” oraz grupy
młodsze Przedszkola Publicznego w Strzyżowicach ( razem:180 dzieci)
Zaproszeni goście: wójt Gminy Psary;dyrektor Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli, ; dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Gródkowie; radna Gminy Psary, ; kierownik Biblioteki Publicznej w Strzyżowicach ;przedstawicielka Rady
Rodziców,; nauczyciele w/w placówek

Prowadząca (pomysłodawczyni festynu): Małgorzata Bebel

Temat festynu: „Bajkowy Dzień Dziecka”

Cele ogólne:
-integrowanie środowiska rówieśniczego dzieci z różnych placówek oświatowych
z terenu Gminy Psary
-współudział dzieci w przygotowywaniu i przebiegu spotkania z zaproszonymi grupami dzieci z różnych placówek
-przejawianie oznak : życzliwości, dobroci i koleżeństwa wobec innych dzieci
-kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie
-wdrażanie do zdrowej rywalizacji
-aktywne włączenie się do ogólnopolskiej kampanii społecznej pn.: ”Cała Polska czyta dzieciom”

Cele operacyjne:
dziecko:
-uczestniczy w obchodach swojego święta
-bierze udział w zabawach z rówieśnikami
-nawiązuje kontakty społeczne z rówieśnikami z innych placówek
-uświadamia sobie radość z niespodzianek przygotowywanych innym
-zapoznało się z treścią 6 baśni H.Ch.Andersena
-rozpoznaje tytuł bajki po przedstawionych fragmentach lub rekwizytach-poznaje wytwory plastyczne swoich kolegów

Pomoce:

Scenka do występów: drewniane podium, dekoracje do teatrzyku; nagłośnienie, wieża stereofoniczna, płyty CD, kaseta magnetofonowa, książka z baśniami H.Ch.Andersena, elementy scenografii i rekwizyty do bajki :”Kopciuszek”, czapki z napisami nazw placówek dla kapitanów drużyn do konkursu wiedzy o baśniach, ilustracje z 6 baśni wraz z tytułami umieszczone na laskach plastikowych – dla każdej drużyny, pojemniki na punkty (cukierki), dyplomy , nagrody rzeczowe umieszczone w ozdobnych woreczkach, napisy dla grup na krzesła, prawa dziecka zapisane na ozdobnych rulonach, dekoracje placu zabaw ( obręcze z kolorowymi wstążkami z krepiny, kolorowe chorągiewki zawieszone na taśmach, prace dzieci z konkursu plastycznego), upominki dla wszystkich dzieci.

Metody: czynne , słowne , percepcyjne

Przebieg festynu:

(dzieci siedzą w rzędach – każda placówka w osobnym, naprzeciwko sceny)

1.Powitanie dzieci , zaproszonych gości przez dyrektora PP w Strzyżowicach ,
p.Krystynę Kluszczyk. Złożenie życzeń dzieciom.
2.Złożenie życzeń przez wójta Gminy Psary oraz dyrektora ZOSiP. Wręczenie upominków dla dzieci na ręce wychowawców.
3.Słuchanie wiersza w wykonaniu prowadzącej ::
„Niechaj radość w Was zagości,
Witam Was i wszystkich gości.
Słońce wszystkim dzisiaj świeci
Przeciez jest to święto (czyje?) - dzieci!

Określenie okoliczności spotkania. Przywitanie każdej placówki osobno – podnoszenie się wymienionych dzieci z miejsc, „przywitanie się ze słoneczkiem” (rączkami uniesionymi w górę ), brawa pozostałych dzieci.
Uroczyste otwarcie Dnia Dziecka.
4.Korowód przedszkolaków przebranych za postacie z bajek ( w tym baśni H.Ch.Andersena) , przy muzyce.
Zabawy integracyjne , muzyczno - ruchowe wg pedagogiki zabawy , w kręgu , później w małych kołach ( „Epoi-tai-tai”, „Balowanie na polanie”, „Parada zwierzątek”).
5.Przedstawienie bajki :”Kopciuszek” w wykonaniu grupy „0” , prowadzonej przez M.Bebel.
6.”Country - Dance”: zabawa muzyczno - ruchowa wg B.Strauss.
7.Przeczytanie baśni H.Ch.Andersena :”Księżniczka na ziarnku grochu” przez wójta Gminy Psary, p.Mariana Kozieła ( w ramach „Tygodnia Czytania” ogłoszonego przez Ogólnopolską Kampanię Społeczną :”Cała Polska czyta dzieciom”).
8.”Pieczenie ciasta”- zabawa wg pedagogiki zabawy.
9.Konkurs wiedzy o bajkach dla młodszych grup wiekowych : rozpoznawanie tytułów bajek po rekwizytach .
10.Konkurs wiedzy o baśniach H.Ch.Andersena pn.: ”Znawca bajek” , pomiędzy grupami starszymi. Odczytanie przez zaproszonych gości fragmentów 6 baśni („Calineczka” , „Świniopas”, „Nowe szaty cesarza” , „Mała Syrenka”, „Brzydkie kaczątko”, „Słowik”) . Odgadywanie tytułów przez uczestników poprzez podnoszenie ilustracji z nazwami.
Z każdej grupy wyłoniono 3 reprezentantów . Wcześniej zapoznano dzieci z tekstami 6 baśni Andersena.
Zawodnicy : rozpoznawali tytuły baśni po odczytaniu ich fragmentów , rozpoznawali rekwizyty z każdej z nich, dokańczali rozpoczęte zdanie odnośnie każdej z bajek.

FRAGMENT I
Żyła raz pewna kobieta, która nie miała dzieci. Marzyła o maleńkiej córeczce , ale lata mijały , a jej marzenie się nie spełniło. Poszła wreszcie ze swym zmartwieniem do czarownicy , która dała jej magiczne ziarenko jęczmienia. Kobieta zasadziła je w doniczce. Już nazajutrz z ziarenka wyrósł piękny tulipan .Kobieta ucałowała delikatnie jego płatki , a kwiat jak pod dotknięciem czarodziejskiej różdżki rozchylił się. Wewnątrz siedziała mała dziewczynka. Miała nie więcej niż cal wzrostu.

FRAGMENT II
-Podobno jest tu jakiś niezwykły ptak , który nazywa się słowik – powiedział cesarz . – Podobno jest on najpiękniejszą rzeczą z całego mego wielkiego państwa! Dlaczego nikt mi nigdy o nim nic nie mówił? -Chcę , żeby przyszedł dziś wieczorem i śpiewał przede mną!

FRAGMENT III
Jaki niegrzeczny! - powiedziała księżniczka i szybko odeszła, ale gdy przeszła kawałek drogi , dzwoneczki zadzwoniły cudnie :
„Ach , kochany Augustynie ; wszystko minie , minie, minie”.
-Poczekaj- powiedziała księżniczka. - Spytaj go , czy nie wystarczy mu 10 pocałunków dam dworu.

FRAGMENT IV
Matka króla mórz kochała swoje wnuczki . Było ich 6 , wszystkie były ładnymi dziewczynkami , ale najmłodsza była najładniejsza ze wszystkich. Cerę miała tak przezroczystą i delikatną jak płatek róży , oczy tak błękitne jak najgłębsze morze. Ale tak samo jak inne nie miała nóg , jej ciało kończyło się rybim ogonem.

FRAGMENT V
Przed wielu laty żył sobie cesarz , który tak lubił nowe , wspaniałe szaty , że wszystkie pieniądze wydawał na stroje. Nie dbał o swoich żołnierzy , nie zależało mu na teatrze ani na łowach , szło mu tylko o to , by obnosić przed ludźmi coraz to nowe stroje .
Pewnego dnia przybyło do miasta dwóch oszustów, którzy podali się za tkaczy, którzy powiedzieli , że potrafią tkać najpiękniejsze materie , jakie sobie tylko można wymarzyć.

FRAGMENT VI
W tym gąszczu siedziała w swym gnieździe kaczka , wysiadywała pisklęta, nudziła się , bo trwało to bardzo długo , a rzadko kto ją odwiedzał ; inne kaczki wolały pływać po kanałach niż wchodzić pod liście łopianu , aby z nią pogadać.
Z wszystkich jajek wykluły się pisklęta , oprócz jednego._
-Pokaż mi to jajko – powiedziała stara kaczka.. Możesz mi wierzyć , że to jest jajko indycze .Porzuć je i ucz inne dzieci pływać.

Wręczenie dyplomów oraz nagród rzeczowych .
11.Ogłoszenie wyników konkursu plastycznego na szczeblu gminnym pn.: ”Moja ulubiona postać bajkowa”, nagradzanie dzieci dyplomami i nagrodami rzeczowymi.
12..Wręczenie upominków wszystkim dzieciom: książeczki z bajkami ; zakładki „motylki” do książek ( projekt : M.Bebel ) wykonane przez nauczycieli PP w Strzyżowicach, z umieszczonym hasłem kampanii :”Cała Polska czyta dzieciom” oraz hasłem zaproponowanym przez lidera kampanii w PP w Strzyżowicach , p.M.Bebel:„Czytaj z motylkiem”; „rulony” z zapisanymi prawami dziecka; słodycze i baloniki.
13.Podziękowanie dzieciom i wychowawcom, przybyłym gościom za uczestnictwo w festynie. Podziękowania dla p.wójta oraz p.dyrektor ZOSiP za objęcie festynu honorowym patronatem.
14.Słodki poczęstunek.
15.Zaproszenie dzieci do zabaw : „suchy basen”, dmuchany zamek, przejażdżka na konikach, korzystanie z urządzeń terenowych ( ufundowane przez pozyskanych sponsorów).



Autor : mgr Małgorzata Bebel

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie