Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test - czytanie ze zrozumieniem

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5219 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test sprawdzający umiejętnoś czytania ze zrozumieniem - do wykorzystania po omówieniu lektury "Kłamczucha" Małgorzaty Musierowicz.


 

Przeczytaj teksty i odpowiedz na pytania zaznaczając jedną odpowiedź:

Wicedyrektor Dąbkówna machinalnie przyjęła wiązankę. Była to dla niej czynność nawykowa. Wicedyrektor tak często przyjmowała wiązanki, że weszło jej to po prostu w krew, tak jak podpisywanie dokumentów, zasiadanie na naradach i władcze rozmowy przez telefon. Nie wiedziała nawet, że przy okazji przyjmowania wiązanki na twarz jej wypływa sztucznie optymistyczny, krzepiący uśmiech. Dopiero gdy odłożyła kwiaty na brzeg chromowanego zlewozmywaka, pozwoliła wreszcie swej twarzy powrócić do normalnego wyrazu. Aniela z zachwytem obserwowała tę bezwiedną grę mimiczną. Gdyby kiedyś zechciała zagrać działaczkę, wiedziałaby już, z jakiej to krynicy ma czerpać pełną garścią.


1. Czynność nawykowa to:

a) czynność wykonywana machinalnie
b) bycie w dużym nałogu c) namawianie kogoś do złego

2. Wspomniana gra mimiczna to:

a) część strategii wojennej
b) zmieniająca się mimika twarzy
c) ziewanie


3.Znaczenie wyrażenia „weszło jej to po prostu w krew” odnajdziesz w:

a) słowniku wyrazów obcych
b) słowniku frazeologicznym
c) słowniku wyrazów bliskoznacznych


4. Wyrażenie „wiedziałaby już, z jakiej to krynicy ma czerpać pełną garścią” oznacza:

a) wiedziałaby, kogo oblać wodą
b) wiedziałaby, komu przynosić wodę
c) wiedziałaby, z kogo brać przykład i kogo naśladować


Aniela nie była pięknością. Nie wyróżniała się niczym szczególnym, jeśli chodzi o powierzchowność. Miała wszakże dużo tego, co się nazywa urokiem osobistym. Czarne żywe oczy, iskrzące się wesoło zza grubych szkieł, patrzyły z lekka rozbieżnie i z lekka ironicznie. Czarne włosy otaczały jej głowę jak puszysta czapeczka i kończyły się krótkim, grubym warkoczem, ściągniętym gumką. Policzki miała Aniela różowe, nos spory i zawadiacki, a wyraz jej ust wskazywał na temperament wybuchowy i daleki od łagodności.


1. Przytoczony fragment jest:

a) opisem
b) opowiadaniem
c) dialogiem


2. Do którego z elementów charakterystyki przytoczony fragment można najlepiej wykorzystać?

a) przedstawienie postaci
b) wygląd zewnętrzny
c) ocena postaci


3. Wspomniane „grube szkła” to:
a) butelki
b) szyba w drzwiach
c) okulary


4. W jakiej kolejności wymienione są części twarzy:


a) oczy, uszy, policzki, usta
b) policzki, warkocz, usta, oczy
c) oczy, policzki, nos, usta



autor: Radosław Stańczak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie