Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nauka i doskonalenie obrotów w koszykówce

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5804 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Nazywam się Ewelina Gutkowska i jestem nauczycielką w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 w Siedlcach. Uwielbiam koszykówkę. To jest przykładowy konspekt z zakresu tej gry dla młodziezy szkoły ponadgimnazjalnej.

Prowadzący: nauczyciel wychowania fizycznego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4

w Siedlcach

mgr Ewelina Gutkowska

 
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 
Temat lekcji: Nauka i doskonalenie obrotów w koszykówce.                               
 
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania : 45’

Klasa: I LO

Cele:

  • Motoryczność: doskonalenie siły NN i RR oraz koordynacji ruchowej .
  • Umiejętności: uczeń potrafi zastosować obroty we fragmentach gry.
  • Wiadomości: uczeń zna przepisy gry w koszykówkę
  • Postawy: współdziałanie w drużynie, współodpowiedzialność za wynik
 
 
Metody real.zadań ruch, przekaz.wiedzy, wychowawcze: wysuwanie sugestii, instruowanie, m.zabawowo- klasyczna, m. naśladowcza- ścisła, pokaz, opis, działanie przykładem osobistym, m. zadaniowa- ścisła, nagradzanie, wyrażanie aprobaty i dezaprobaty.

 
 
I.                   Część wstępna: 15 minut
1.      zdyscyplinowanie i przygotowanie grupy do zajęć: zbiórka, raport, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

2.      motywacja do zajęć: podanie tematu i zadań lekcji.

3.      rozgrzewka: przygotowanie organizmu do realizacji zadania głównego.


· Zabawa ożywiająca „Linijka”
·  bieg dookoła sali:
- krążenia naprzemianstronne RR w przód,
- krążenia naprzemianstronne RR w tył,
- krążenia obustronne RR w przód, w tył
- krążenia obustronne RR w tył co trzeci krok skłon T z dotknięciem podłoża na przemian PR i LR,
-krok odstawno – dostawny twarzą do środka koła i na zewnątrz
-przekładanka bokiem j.w
ćwiczące w rozsypce: każda ćwicząca ma piłkę
- krążenia T z piłkami
-rozkrok, RR w górze: skłony T w przód z pogłębianiem
-siad prosty – toczenie piłki wokół NN i za sobą
-j.w  w siadzie rozkrocznym
-post. rozkroczna – przechwyty piłki trzymanej między nogami 
- przekładanie piłki pod PN, LN
- przekładanie piłki po „ósemce”
-podskoki nad piłką – w przód, w tył, w bok
- zabawa z kozłowaniem: uczennice poruszają się kozłując piłkę w ograniczonym liniami polu 9x9m, starając się jednocześnie wybić piłkę koleżankom, osoba, której piłka wyjdzie poza pole, wykonuje 15 przysiadów następnie wraca do zabawy)
 
 
II.                Część główna-26 minut 
1.      Pokaz i objaśnienie obrotów. ( ćwiczące obserwują pokaz N)
2.      Ćwiczące ustawione na obwodzie koła, na sygnał N wykonują zatrzymanie na jedno tempo a następnie 2 obroty w miejscu na PN.
3.      j.w zmiana nogi
4.      Ćwiczące maszerują po obwodzie koła, na sygnał N zatrzymują się na dwa tempa i na PN w wykroku wykonują obrót o 180 przez przeniesienie nogi wykrocznej w tył.( LN to nogą wykroczna)
5.       Ćwiczące biegają po obwodzie koła, na jeden gwizdek prowadzącego zatrzymują się na jedno tempo i wykonują obrót o 180 po czym wznawiają bieg w drugą stronę, na dwa gwizdki wykonują dwa obroty o 180 po czym wznawiają bieg.
6.      j.w tylko po zatrzymaniu na dwa tempa.
7.      Ust. w 4 pięcioosobowych grupach w kształcie pięciokątu, odległość między ćwiczącymi min 4m, uczennica z piłką wykonuje prawidłowy obrót i podaje piłkę do partnerki po prawej stronie, piłka wędruje po obwodzie.
8.      j.w  zmiana kierunku podań.
9.      Ust. w 4 rzędach, odległość między ćwiczącymi 3m, pierwsza w rzędzie ma piłkę. Na sygnał N pierwsza w rzędzie wykonuje obrót o 180 na PN  następnie podaje piłkę do współćwiczącej,  ostatnia w rzędzie po otrzymaniu piłki kozłuje ją na początek rządu.
10.  to samo z obrotem na LN
11.  Ust. w 4 rzędach, na przeciwko każdego rzędu w odległości 5m ustawiony pachołek, pierwsza w rzędzie ma piłkę, kozłuje do pachołka po czym zatrzymuje się (na zmianę raz PN raz LN w wykroku) i wykonuje obrót i podaje piłkę następnej w rzędzie i  wraca na koniec rzędu.
12.  Ćwiczące ustawione w 4 rzędach przodem do pachołka, który znajduje się w odległości 5m od każdego rzędu. Piłki mają pierwsze ćwiczące z dwóch rzędów znajdujących się naprzeciwko siebie, kozłują one równocześnie piłkę do pachołka, zatrzymują się obok niego na jedno tempo i wykonują obrót tak by znaleźć się twarzą do rzędu po prawej stronie, wykonują podanie do pierwszego rzędu po czym udają się na koniec tego rzędu.
13.  j.w obrót w lewą stronę.
14.  Gra szkolna
Uwagi: W czasie wykonania obrotu jedna kończyna utrzymuje stały kontakt z podłożem i przez nią przebiega oś obrotu, druga kończyna dolna jest przenoszona w dowolnym kierunku nieograniczoną przepisami liczbę razy.

 
III.             Część końcowa- 4minut
.

1.      Marsz korekcyjny: plecy proste, łopatki ściągnięte, wzrok skierowany na wprost, brzuch wciągnięty, RR wzdłuż T; zbiórka w półkolu

2.      czynności organozacyjno- porządkowe: zbiórka, omówienie przebiegu zajęć, wyróżnienie najlepiej ćwiczących 

3.      pożegnanie sportowe

 
uwagi: Technika wykonania obrotów: Obrotem nazywamy ruch w płaszczyźnie poprzecznej, mający na celu zmianę ustawienia tułowia. W czasie wykonania obrotu jedna kończyna utrzymuje stały kontakt z podłożem i przez nią przebiega oś obrotu, druga kończyna dolna jest przenoszona w dowolnym kierunku nieograniczoną przepisami liczbę razy. Obrót może być wykorzystywany przez zawodnika nie posiadającego piłki lub zawodnika który ją otrzymał, lub zatrzymał się po kozłowaniu.
 
 
Opracowała: mgr Ewelina Gutkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie