Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Tort urodzinowy - zabawa dydaktyczna

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1911 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Celem zajęcia było uczenie nawiązywania bliskigo, serdecznego kontaktu z innymi osobami. Tworzenie okazji do wykorzystywania przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych. Utrwalenie i usystematyzowanie zdobytych wiadomości(znajomość daty urodzenia i związanej z nią porą roku). Zajęcie przeprowadzone było w grupie dzieci 6-letnich-obserwowane,jako hospitacja diagnozująca.
Cele operacyjne:
-dziecko przedstawia się imieniem,wyróżnia pierwszą głoskę swojego imienia,dzieli je na sylaby.
-potrafi odnależć swoje imię spośród innych.
-rozróżnia i nazywa kierunki:lewa, prawa strona
-pełni rolę "aktora" i "widza"
-przelicza w zakresie 10, klasyfikuje według wartości wzrastającej.
-wie, w jakiej porze roku i miesiącu się urodziło.

Metody :czynna, słowna, percepcyjna.

Pomoce: serduszka z imionami dzieci,frotki na ręce:czarne i różowe dla każdego dziecka,rekwizyty do inscenizacji,ilustracja tortu urodzinowego,domek urodzininowy,sylwety tortów czterech pór roku z charakterystycznymi do danej pory roku emblematami,nagranie piosenki"najłatwiejsze ciasto w świecie".

Literatura:D.Gellner"sześć kucharek,E.Czerwińska"Słoneczna biblioteka". Przebieg zajęcia
  1. Przywitanie gości
  2. Dzieci siadaja w półkolu, po krótkiej rozmowie z nauczycielką przedstawiaja się imieniem wyznaczajac w nim pierwsza głoskę.
- wszyscy razem wyklaskują sylaby w imieniu przedstawiajacego się dziecka, tymczasem ono podchodzi do tablicy i wyszukuje wśród innych napisów na serduszkach swoje imię i przypina je po lewej stronie ciała.
  1. Zabawa integrująca grupę „Ludzie do ludzi”.
Dzieci stojąc w parach witają się wymienionymi przez nauczycielkę częściami ciała, np. „noga do nogi”, „głowa do głowy”. Itp. Na hasło „Ludzie do ludzi” biegają po sali aż do usłyszenia sygnału i znów łączą się w pary i zabawa zostaje powtórzona. 4.Inscenizacja „Sześc kucharek” Doroty Gellner. - krótka analiza treści ( przeliczanie kucharek, która z kolei wrzuciła szalik, która książkę). - objaśnienie przysłowia :Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść!”. - wypowiedzi dzieci na temat przyczyn niepowodzeń w kuchni i konieczności korzystamnia z książki kucharskiej
  1. Recytacja wierszyka „Tort urodzinowy” – nawiązaniem do zabawy obrazkowej przedstawiającej tort.
- omówienie wyglądu tortu(ile ma warstw,jakie nadzienie,jaki może mieć smak) - przeliczenie świeczek, przeliczenie i porównanie owoców w warstwach kremowych (tyle samo, o ile wiecej?)
  1. Zabawa naśladowczo-ortofoniczna „Pieczemy tort”.
- dobieranie składników potrzebnych do pieczenia tortu: jajka, cukier, mleko, mąka. a) wybijanie jajek – „Stuk-puk” (klaśnięcie w ręce –stuk, w podłogę jedną ręką – puk). b) wsypujemy cukier – pocieranie otwartą dłonią o dywan. c) wlewanie mleka – naśladowanie odgłosu gul, gul, gul. d) wsypywanie mąki – zakręciło w nosie „a psik” (kichnięcie). e) miksowanie skladników –obrót wokół swojego ciała- w czasie pracy miksera. f) ciasto wkładamy do piekarnika g) siadamy – zamykamy oczy i czekamy, aż z piekarnika wydobędzie się zapach ( wdech nosem, wydech ustami) h) chcemy wyjać ciesto lecz jest bardzo gorące, dmuchamy by szybciej ostygło. i) ciasto kroimy na kawałki, częstujemy gości używając zwrotu „proszę” j) chwalimy, że ciasto jest pyszne (głaszczemy się po brzuchu), po zjedzeniu dokładnie oblizujemy usta.
  1. Pokazanie dzieciom czterech blatów, które zostały po upieczeniu, objaśnienie dlaczego nie są udekorowane i na jaką uroczystość mogłyby być przeznaczone.
- wywnioskowanie, iż na urodziny dla dzieci w czterech porach roku: na wiosnę, lato, jesień, zimę - dobranie tortów do odpowiednich obręczy z napisami:wiosna, lato, jesień, zima
  1. „Domek urodzinowy” – podział dzieci na cztery grupy urodzone w odpowiednich porach roku.
- podchodzenie grupkami do „Domku urodzinowego”, wyszukiwanie okienka z datą urodzin przez każde dziecko, sprawdzanie przez nauczycielkę poprawności odpowiedzi. - Podejście do odpowiedniej obręczy dzieci podzielonych na :wiosenne, letnie, jesienne i zimowe. - Ozdabianie tortów elementami pasującymi do pory roku, w której dziecko się urodziło i ozdabianie nimi tortu przy melodii piosenki „Najłatwiejsze ciasto w świecie”. - Dzieci, które wcześniej ozdobiły prace bawią się w rytmie piosenki.  

Autor: Brygida Kondraciuk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie