Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Potyczki sportowo-umysłowe dla uczniów klas I - III

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3911 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Rywalizacja międzyklasowa to wspaniały sposób na udaną zabawę oraz kształtowanie pożądanych cech charakteru ucznia. Działalność ruchowa połączona z inną formą aktywności dziecka pełni rolę bodźca działającego na fizyczną, psychiczną i umysłową strone osobowości. Potyczki sportowo-umysłowe rozwijają intelekt oraz sprawność fizyczną...

SCENARIUSZ TURNIEJU MIĘDZYKLASOWEGO PT.

„POTYCZKI SPORTOWO – UMYSŁOWE

DLA UCZNIÓW KLAS III”

CELE

- wszechstronne rozwijanie zainteresowań sportem,
- wzbogacanie czynnego słownictwa związanego ze sportem,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
- współzawodnictwo zgodne z zasadami fair play,
- integrowanie klas przez współzawodnictwo,
- wyzwalanie u dzieci radości i zadowolenia płynącego ze wspólnej   
   zabawy.


UCZESTNICY

- zespoły 10-osobowe z klas
·       3 osoby wykonują zadania umysłowe,
·       7 osób bierze udział w wyścigach rzędów,
- gotowość grupy zgłasza kapitan.


SPOSÓB PUNKTOWANIA

- konkurencje umysłowe:
·       konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt,
·       konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów,
- wyścigi rzędów
·       w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów,
- zdobyte punkty sumujemy.




PRZEBIEG

1. Przedstawienie tematu potyczek i celu.
2.Prezentacja drużyn.
3. Powołanie jury.
4. Omówienie sposobu punktowania.
5. Przebieg imprezy.
6.Podsumowanie zdobytych punktów, ogłoszenie wyników
   i rozdanie dyplomów.
7. Rozwiązanie konkursu – krzyżówki.





























Konkurencje


Opis  zadania

Punktacja
1. Rozsypanka dla każdej drużyny.
Drużyny mają za zadanie prawidłowo połączyć nazwisko sportowca z uprawianą przez niego dyscypliną sportową.
Jerzy Dudek – piłka nożna
Anna Rogowska – skok o tyczce
Adam Małysz – skoki narciarskie
Tomasz Sikora – biathlon
Otylia Jędrzejczak – pływanie
Robert Korzeniowski - chód

1 pkt za każde prawidłowe połączenie.
2. Układanie wyrazów rymujących się.
Drużyny starają się ułożyć jak najwięcej wyrazów rymujących się z wyrazem „sport” w ciągu 1 minuty.

1 pkt za każdy wyraz.
3. Odgrywanie scenek.
Drużyny wybierają 1 osobę do odegrania scenki – „pokaż jak zachowałbyś się gdybyś zdobył złoty medal na olimpiadzie”.

0-2 ptk
4. Wyścigi rzędów.
Zawodnik biegnie z woreczkiem, przeskakuje przez ławeczkę, obiega pachołek, wracając znowu przeskakuje przez ławeczkę i przekazuje woreczek następnemu.

1-4 pkt
5. Wyścigi rzędów.
Zawodnik biegnąc zostawia woreczek w obręczy na ławeczce, obiega pachołek i wraca do rzędu. Następny biegnie, zabiera woreczek z obręczy, obiega pachołek i podaje woreczek następnemu zawodnikowi.

1-4 pkt
6. Wyścigi rzędów.
Zawodnik dobiega do ławeczki, wykonuje leżenie przodem i podciągając się za pomocą rąk przesuwa się na  koniec ławeczki. Następnie biegnie do pachołka , obiega go i wraca.

1-4 pkt
7. Układanie odpowiedzi na pytania.
Drużyny odpowiadają na pytania czytane kolejno przez prowadzącego, odpowiedzi zapisują na kartkach, które sprawdzi jury.
1. Ile medali zdobyli polscy sportowcy   
    na ostatniej zimowej olimpiadzie?
2. Wymień choć jednego polskiego
    medalistę  ostatnich igrzysk.
3. Ile kół jest na fladze olimpijskiej?
4. W jakim mieście odbyła się ostatnia
    zimowa olimpiada?
5. Wymień dwie konkurencje zimowych
    igrzysk.
     
0-5 pkt
8.Rozwiązywanie rebusów.
„Kto pierwszy ten lepszy”.

Na podstawie rebusów drużyny odgadują wyrazy związane ze sportem.
1 pkt za każdy wyraz.
9.Układanie puzzli.
Każda drużyna otrzymuje puzzle do ułożenia przedstawiające tę samą dyscyplinę sportową.

1-4 pkt
10. Wyścigi rzędów.
Na trasie wyścigu znajdują się dwa pachołki. Zawodnik z pałeczką dobiega do pierwszego, nakłada na niego pałeczkę i obiega drugi pachołek. Wracając zdejmuje pałeczkę i przekazuje ją  następnemu  zawodnikowi.

1-4 pkt
11. Wyścigi rzędów.
Zawodnik biegnąc do pachołka przechodzi przez szarfę (najpierw przechodzą nogi), następnie obiega pachołek i wraca do drużyny.
 
1-4 pkt
12. Wyścigi rzędów.
Cała drużyna na sygnał obiega pachołek, na linii mety ustawia się w takiej kolejności jak przed startem.

1-4 pkt
                                                                                                                    

Scenariusz opracowały:

Danuta   Jarocha
Beata Kubaczyk
Jolanta Radomska
- konkurencje umysłowe:·       konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt,·       konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów,- wyścigi rzędów·       w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów,- zdobyte punkty sumujemy.
- konkurencje umysłowe:·       konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt,·       konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów,- wyścigi rzędów·       w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów,- zdobyte punkty sumujemy.
- konkurencje umysłowe:·       konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt,·       konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów,- wyścigi rzędów·       w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów,- zdobyte punkty sumujemy.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie