Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Brać czy dawać

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1069 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcji dotyczy swobodnych wypowiedzi na temat: Brać czy dawać na podstawie doświadczeń i cicho czytanego tekstu pt. „Pięknie żyć” w związku z mikołajkami. Samodzielne redagowanie zdań o tym, jak należy postępować, by być lubianym przez innych. Działalność charytatywna, nazwy i symbole organizacji charytatywnych.

Scenariusz opracowała: Jolanta Żukowska

BLOK TEMATYCZNY: Pięknie żyć
TEMAT DNIA: Brać czy dawać

Zapis w dzienniku:
Zabawy i gry z piłkami koszykowymi. Podania i chwyty oburącz. Dodawanie w zakresie 1000 – rozwiązywanie zadań rozmaitych. Działalność charytatywna, nazwy i symbole organizacji charytatywnych. Swobodne wypowiedzi na temat: Brać czy dawać na podstawie doświadczeń i cicho czytanego tekstu pt. „Pięknie żyć”. Samodzielne redagowanie zdań o tym, jak należy postępować, by być lubianym przez innych.

Umiejętności kluczowe:
Uczeń:
· czyta cicho ze zrozumieniem,
· efektywnie współpracuje w grupie.
Umiejętności szczegółowe:
Uczeń:
- potrafi powiedzieć kilka zdań na temat przeczytanego tekstu,
- zna nazwę dowolnej organizacji charytatywnej,
- zna zasady pisowni nazw organizacji,
- układa kilka zdań na podany temat,
- umie wypowiadać się na podany temat,
- układa hasła zachęcające do brania udziału w akcjach charytatywnych,
- rozumie i wykonuje polecenia nauczyciela,
- potrafi współpracować w grupie,
- rozwiązuje zadania z treścią,
- wyróżnia w liczbie jedności, dziesiątki, setki,
- dodaje liczby w zakresie 1000 sposobem pisemnym z przekraczaniem progu dziesiątkowego,
- porządkuje liczby według podanego klucza,
- stosuje kolejność wykonywania działań,
- zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych.


Metody:
rozmowa, praca z tekstem, działalność praktyczna, gry dydaktyczne
Formy pracy:
zbiorowa, grupowa, grupowa zróżnicowana, indywidualna.

Środki dydaktyczne:
- dodatkowe karty pracy,
- łamigłówki matematyczno – słowne,
- podręcznik, ćwiczenia, (J. Białobrzeska „Ja, Ty – My”)
- znaczki do podziału na grupy, kulki do punktacji,
- piłki,

Przebieg zajęć:
1. Powitanie.
2. Zabawy i gry z piłkami koszykowymi. Podania i chwyty oburącz.
· Zbiórka
· Zabawa orientacyjno – porządkowa
· Zabawy z piłkami: toczenie, podrzucanie, kozłowanie
· Rzuty do kosza
· Zabawa uspokajająca
· Zbiórka, omówienie zajęć ruchowych, pożegnanie
3. Zapoznanie z celami zajęć.
4. Rozwiązywanie rozmaitych zadań matematycznych i ułożenie hasła: CZEKAJĄC NA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA…
· Podział na grupy poprzez losowanie kolorowych bucików, ustalenie zasad pracy w grupach. (po każdym prawidłowo wykonanym zadaniu n – l nagradza grupę punktami, punkty można otrzymać również za zgodną i cichą pracę).
· Rachunek pamięciowy:
Þnauczyciel podaje liczbę i prosi o wskazanie, jaka jest cyfra setek, dziesiątek, jedności; uczniowie wskazują odpowiednią cyfrę podnosząc do góry właściwy lizak matematyczny,
Þuczniowie samodzielnie obliczają przykłady z zastosowaniem kolejności wykonywania działań, porządkują wyniki rosnąco i odczytują część hasła – wyraz „czekając”, wspólnie wybierają go spośród kilku i wklejają w kontury Mikołaja.
· Obliczenia sum sposobem pisemnym: każdy uczeń wykonuje dodawanie liczb, podkreśla wyraz z odpowiadającym mu wynikiem, wspólnie z kolegami z grupy wybiera kolejną część hasła i wkleja ją w kontury Mikołaja.
· Samodzielne rozwiązanie zadania: uczniowie rozwiązują zadanie proste, podkreślają wyraz z odpowiadającym mu wynikiem, wspólnie wybierają część hasła spośród kilku i wklejają w kontury Mikołaja (uczniowie pracujący szybciej dodatkowo otrzymują karty pracy z zadaniem złożonym).
· Wspólne układanie treści zadania i rozwiązania z przygotowanych części: uczniowie czytają paski z fragmentami zadania i jego rozwiązania, wybierają i wklejają zadanie, wybierają kolejny człon hasła i umieszczają go w kontury Mikołaja.
· Odczytanie powstałego hasła, próba dokończenia zdania „Czekając na Świętego Mikołaja…”; uczniowie piszą na kartce własne propozycje na dokończenia zdania.

Przerwa śniadaniowa
5. Ciche czytanie tekstu pt. „Pięknie żyć” (Podręcznik s. 144)
6. Swobodne wypowiedzi na temat: „Brać czy dawać” na podstawie czytanego tekstu i własnych doświadczeń.
7. Samodzielne redagowanie zdań o tym, jak należy postępować, by być lubianym przez innych (Ćwiczenie część 2, ćw. 2 s. 61).
8. Poznanie organizacji charytatywnych, ich nazw i symboli oraz zasad, którymi kierują się w swojej działalności (Podręcznik s.145).
9. Samodzielne lub na podstawie rozsypanki wyrazowej układanie haseł zachęcających do udziału w akcjach charytatywnych (praca indywidualna zróżnicowana).
10. Zadanie pracy domowej.
11. Ewaluacja zajęć, pożegnanie.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie