Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dachfenster I - zestaw testów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9858 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zestaw testów sprawdzających znajomośc języka niemieckiego po każdym rozdziale podręcznika DACHfenster I do wykorzystania na lekcjach powtórzeniowych lub na sprawdzianie.

DACHfenster I/1
I. Opisz siebie w 10 zdaniach.
.............................................
.............................................
.............................................
....................................................................10 pkt


II. Zadaj koledze pytania:
1. .................. - Aus Deutschland
2. .................. - In Berlin
3. ................... - Kino und Sport.
4. ............. ..... - Ja, ich spiele Fußball.
5. .................. - Nein, ich bin 11 Jahre alt.
5 pkt

III. Uzupełnij czasowniki w odpowiedniej formie:
1. .... du Comics?
2. Ich ...... das Gymnasium.
3. Meine Mutter .... Lehrerin.
4. Er ..... Gitarre.
5. Meine Großeltern ..... Rentner.
6. Meine Cousine ............... im Büro.
6 pkt

IV. Uzupełnij pary rzeczowników:
1. ....... – die Mutter
2. der Hund - .......
3. der Bruder - ...........
4. ................. - die Tante
5. der Mann - ........................
6. der Opa - ..........................
6 pkt

V. Uzupełnij przymiotnik przeciwstawny:
1. mollig - ................. 4. lustig - .....................
2. klein - .................... 5. phlegmatisch - ..................
3. laut .......................
5 pkt

VI. Odpowiedz przecząco:
1. Bist du romantisch? ...................................................
2. Mag er gern Pizza? ....................................................
3. Fotografierst du? ....................................................
3 pkt

VII. Rozpisz działania:
1. 5 x 4 = 20 ............................................................
2. 12 : 6 = 2 ............................................................
3. 11 + 8 = 19 ..........................................................
9 pkt

VIII. Wstaw mein/-e, lub dein/-e:
1. Was macht ..... Tante? ... Tante studiert Informatik.
2. Was trainiert ............ Bruder? ............ Bruder trainiert Judo.
4 pkt

IX. Uzupełnij zaimek osobowy:
1. Der Bruder ist niedlich . ... ist auch lustig.
2. Das Kaninchen ist grau. .... ist auch weich.
2 pkt
Razem : 50 pkt

Opracowała: mgr Agata Giczala - Naróg


...................................................................


DACHfenster I 3

I. Uzupełnij zdania czasownikiem w odpowiedniej formie:
1. Monika ..... Sport. (treiben)
2. .....du gern Musik? (hören)
3. ............... ihr gern? (reiten)
4. Peter ....... gern (laufen)
5. Jutta ..... Zeitungen. (lesen)
6. Wir .... Fußball.(spielen)
7. Mario .... gerne Rad. (fahren)
8. ........... du gern Eis? (essen)
9. Der Hund ................ Knochen (fressen)
10. Der Hamburger ............ 2 Euro. (kosten) 10 pkt

II. Uzupełnij czasowniki:
1. Ski........
2. Schach ......
3. ins Theater ......
4. Bücher .......
5. Fernsehen......
6. Freunde .......................... 6 pkt.


III. Szukasz przyjaciół korespondencyjnych. Napisz ogłoszenie do gazety. Opisz swoje
hobby
................................................................................ ................................................................
................................................................................ ..............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
8 pkt
Razem: 24 pkt

Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg


.............................................................................


DACHfenster I/3-4

I. Wstaw rodzajnik nieokreślony lub przeczenie w mianowniku.
1. Ist das .......... Bleistift? Nein, das ist ............. Bleistift. Das ist ........ Patrone.
2. Ist das ............ Lineal. Nein, das ist ........... Lineal. Das ist .......... Schere.
6 pkt

II. Wstaw rodzajnik nieokreślony lub określony w mianowniku i bierniku:
1. Das ist ......... Sportzeug. ............ Sportzeug ist bunt. Ich brauche ........ Sportzeug.
2. Das ist ........ Taschenrechner. ........... Taschenrechner ist neu. Ich brauche ..........
Taschenrechner.
3. Das sind ............. Bücher. .............. Bücher sind interessant.
8 pkt

III. Uzupełnij rodzajnik określony i liczbę mnogą.
............ Mäppchen - ....... ........................
............ Tasche - .......... ............................
........... Radiergummi - ............ ..........................
........... Block - .......... .................................
8 pkt

IV. Wstaw rodzajnik nieokreślony lub przeczenie w bierniku:
1. Hast du ........... Spitzer? Nein, ich habe .......... Spitzer.
2. Hast du ........... Filzstifte? Nein, ich habe ........... Filzstifte.
4 pkt

V. Przetłumacz:
1. Historia jest nudna. .................................................................
2. WOS sprawia przyjemność. ..........................................................
3. Uważam, że fizyka jest głupia. .......................................................
4. Nasz nauczyciel mówi wolno i wyraźnie.
.....................................................................................
5. Czy wasz nauczycielka jest sprawiedliwa? .................................
6. Mój korektor jest zgubiony. .........................................................
7. Na trzeciej lekcji ma on język polski. ........................................
8. Nie jestem przygotowany. ......................................................
20 pkt


VI. Odpowiedz na pytania:
1. Was machst du in Mathe? ..........................................................
...............................................................
2. Was machst du in Musik? ....................................................
.....................................................................
3. Wie ist dein Lieblingslehrer? ...............................................
..................................................................................
3 pkt


VII. Wstaw czasownik w odpowiedniej formie:
1. ................ du das Heft? (brać)
2. Peter ............. mir gern. (pomagać)
3. Warum ................ ihr? (śmia się)
3 pkt


VIII. Przetłumacz:
zmęczony - ................ biegać - ......................... rozumieć - .........................
3 pkt

Razem 55 pkt

Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg


......................................................


DACHfenster I 5

I. Która jest godzina?
1. 16.15 ....................................................................
2. 12.30 .....................................................................
3. 10.07 .........................................................................
4. 18.52 .................................................................. 8 pkt

II. Ułóż zdania z rozsypanek.
1. aufstehen, ich, um, täglich, 7 Uhr ................................
2. anfangen, die Schule, um 8 Uhr ........................
3. er, zurückkommen, am Nachmittag ......................................... 3 pkt.


III. Uzupełnij przedrostki czasowników złożonych rozdzielnie
1. Ich sehe gern ....
2. Ich rufe dich gleich ...........
3. Um 8 Uhr geht sie ...............
4. Der Bus fährt um 18 Uhr .........
5. Wann räumst du dein Zimmer ... ? 5 pkt


IV. Utwórz pytania.
1. Um 17 Uhr habe ich Tanzschule. .....................................................
2. Der Film dauert 2 Stunden. ...................................................... 2 pkt


V. Jakie plany ma Andrea?
Mi 16.00 – 19.00 lernen, 20.15. Musikklub 22.00 ein Buch
.....................................................................................
..................................................................................

Fr 17.15.Tennis 19.00 Hund 19.30.Disko
............................................................
..................... .............................................................. 6 pkt


VI. Kolega zaprasza Cię do kina. Napisz dialog.
.......................................................................................

....................................................................................... .......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
................................................................................. 6 pkt
Razem 30 pkt


Opracowała: Agata Giczala- Naróg


..................................................................



DACHfenster I 6


I. Chcesz zaprosic kolegę lub koleżankę na urodziny. Przyjęcie jest w sobotę
od 17.00 do 22.00. Napisz zaproszenie. .......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
....................................................................................... 4 pkt


II. Napisz, jak wyglądałaby ta rozmowa telefoniczna.

Jan Kowalski
Hans. Stefan?
(+), Moment
................................................................................
Stefan
Hans. Danke, Einladung
Samstag?
(-) Oma besuchen
Schade!
8 pkt

III. Wstaw odpowiednie formy czasownika einladen:
1. Wen ................ du .....?
2. Mutti, er ............ 20 Personen .......! 2 pkt

IV. Zamień rzeczownik na zaimek osobowy:
1. Ich kaufe das Poster. Ich kaufe ........
2. Der Anhänger ist für Axel. Er ist für ...........
3. Das Geschenk ist für Dagmar. Das ist für ......... 3 pkt

V. Dopisz opakowanie do produktu:
1. eine ............ Cola
2. eine .............. Mais
3. eine .................. Eis
4. eine ................. Chips
5. ein .................... Rosinen 5 pkt

VI. Dopisz odpowiedni czasownik:
1. in Würfel ............................
2. nach Geschmack ........................
3. Majonäse .............................
4. kurz ............................. 4 pkt

VII. Wymień po 4 produkty:
1. Obst: .....................................................................
2. Gemüse: .................................................................. 8 pkt

VIII. Przetłumacz:
1. Zapraszam mojego przyjaciela. .......................................................
2. Moja mama piecze tort orzechowy. ..................................................
3. Chciałbym zrobić sałatkę owocową ............................................... 6 pkt
Razem: 40 pkt


Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg


............................................................................


DACHfenster I 7

I. Napisz 2 zalety i 2 wady mieszkania w centrum miasta.
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
....................................................................................... 4 pkt

II. Wstaw odpowiedni rodzajnik nieokreślony.
1. Er wohnt in .............. Einfamilienhaus.
2. Mein Haus steht in ............. Garten.
3. Wir wohnen uns in ............. Siedlung
4. Sie spielt gern mit ............. Hunden. 4 pkt

III. Wstaw rodzajnik określony.
1. In ........ Dorf gibt es kein Kino.
2. Die Katze schläft auf ........ Terrasse.
3. Der Sessel steht in ........ Flur.
4. Ich helfe ............ Eltern. 4 pkt

IV. Zum czy zur?
1. Ist es weit ........ Sportzentrum und .......... Schwimmhalle? 2 pkt

V. Podaj wyrazy o znaczeniu przeciwnym:
1. laut- .............. 2. modern- ..................
3. breit - ................... 4. niedrig- ................... 4 pkt

VI. Ułóż pytanie:
1. Er hilft der Freundin. ....................................................
2. Wir treffen uns mit Eva. ..................................................... 2 pkt

VII. Przetłumacz:
1. Łazienka jest na parterze i na pierwszym piętrze. ...................................
2. Sypialnia jest mała ale przytulna. .....................................
3. Obraz wisi na ścianie obok drzwi.
..............................................................
4. Biurko stoi obok regału. ...........................
5. Lampa wisi nad fotelem. ........................
6. Książka leży pod łóżkiem .............................................
7. Komoda stoi między szafą a oknem.
...................................................................
8. Pies śpi na dywanie. ...............................................................
20 pkt

Razem: 40 pkt

Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg

....................................................................................

DACHfenster I 8

I. Odpowiedz: (miesiące na dwa sposoby)
1. Der Wievielte ist heute? ........................
2. Wann ist der Heilige Abend? ......................
3. Wann hast du Geburtstag? ...................... 3 pkt


II. Przetłumacz:
1. Ferie trwają od 19.06. do 31.08. ..................... ..................
2. Dzień Matki jest w maju. .....................................
3. We wrześniu zbiera się grzyby. ................................................ 10 pkt

III. Odpowiedz w pięciu zdaniach na każde pytanie.
1.Wie ist das Wetter heute? ................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
2.Wie ist das Wetter im Herbst? .......................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
3.Was macht man am liebsten im Frühling?
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................15 pkt

IV. Uzupełnij formy trybu rozkazującego:
1. Hans, ............... bitte Deutsch! (sprechen)
2. Katrin und Eva, ............. der Mutter! (helfen)
3. Kinder, ............. fleißig! (lernen)
4. Vater, ........... nicht so schnell! (fahren)
5. ........................ bitte später, Frau Schmidt! (kommen)
6. Tom, ............... den Text! (lesen)
7. Herr Mayer, ................... bitte den Regenschirm. Es regnet. (nehmen) 7 pkt

V. Twoja koleżanka źle się czuje, jest słaba i ciągle śpiąca. Udziel jej pięciu rad.
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................
.......................................................................................5 pkt


VI. Przetłumacz:
1. Przepraszam, jak dojść do apteki?
.......................................................................................
2. Proszę iść prosto, na skrzyżowaniu w prawo.
.......................................................................................
3. Przykro mi, nie orientuję się tutaj.
.......................................................................................
4. Idź przez osiedle, potem w pierwszą ulicę na lewo.
.......................................................................................10 pkt
Razem : 50 pkt

Opracowała: mgr Agata Giczala-Naróg

.............................................................................


DACHfenster I 9

I. Wymień 10 krajów europejskich (oprócz niemieckojęzycznych)
....................................................................
.................................................................. 10 pkt

II. Napisz, dokąd można pojechać na wakacje.( nad morze, w góry....)
5 przykładów.
.....................................................................................
.................................................................................. 5 pkt


III. Napisz, co można tu robić. 3 przykłady.
Auf dem Lande kann man ....................................................
Am See kann man ................................................................ 6 pkt


IV. Napisz w czasie przyszłym, dokąd jedziesz na wakacje, dlaczego właśnie tam,
z kim, czym i na jak długo.
...........................................................................................
..........................................................................................
...........................................................................................
.......................................................................................... 7 pkt


V. Uzupełnij przyimek i rodzajnik.
1. Ich fahre ..................... Staßenbahn.
2. Wir fahren ............... Schweiz und .............. Deutschland.
3. Berlin liegt ................. BRD.
4. Wir sind .................. Meer. 5 pkt

VI. Uzupełnij pytania:
1. ................ fährst du? - Nach London.
2. ................ fährst du? - Mit den Eltern.
3. ................ fährst du? - Mit dem Bus. 3 pkt
Razem:36 pkt



Opracowała: mgr Agata Giczala - Naróg

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie