Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Otrzęsiny klas pierwszych gimnazjalnych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5751 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz otrzęsin klas pierwszych gimnazjalnych oparty został o przewodni motyw - kota. Wykorzystane zostały rózne związki frazeologiczne z kotem w tle. Konkursy miały słuzyć zaprezentowaniu się uczniów klas pierwszych. Cała impreza miała zapobiec tzw. "koceniu" w szkole poprzez oficjalne otrzęsiny.


Kici, Kici, boom – scenariusz otrzęsin



1. Wchodzą prowadzący, ciągnąc za sobą worek ( w nim uczeń).
Jeden z nich mówi:
- Co właściwie jest w tym worku?!
Na to drugi odpowiada spokojnie i dobitnie:
- KOT !!!
- Jaki kot?! (ogromne zdziwienie)
- Felis domestica – zwierzę domowe z rodziny kotów, powszechnie hodowane na świecie. Ma na imię Salamon i jest niezwykle przyjazny ludziom. Tak przynajmniej słyszałem, kiedy go kupowałem na naszą imprezę.
- Zwariowałeś! Chyba wiesz, że nie kupuje się kota w worku! A jeżeli on jest drapieżny i np. (...) podrapie nasze jury? Albo uczestników? Zabiją nas! Spróbujmy go łagodnie wywabić!
- Kici, kici. Kici, kici. Nie chce wyjść.
- No to może inaczej – boom !!!!!
(tu: wyskakuje Tomek i miauczy)
Chodzi miauczy i miauczy.
- No widzisz, będziemy mieli z nim problem!
- Chodź tu kotku, chodź – na twoim przykładzie wytłumaczymy zgromadzonym, czym charakteryzuje się kot.
Prowadzący bierze wskaźnik, kot Salamon pięknie się prezentuje, prowadzący mówi:

- Koty charakteryzują się smukłym, giętkim ciałem (Salamon się wygina), okrągłą głową z krótkim pyskiem, pięciopalczastymi nogami o wciąganych pazurach (pewne problemy przy demonstracji), oraz miękką sierścią (proszę sprawdzić à do jury) i długim ogonem.

2. – Dość już tych prezentacji, w końcu nie dla Salamona się tu
zgromadziliśmy!

- Popatrzmy na nasze koty! O przepraszam, na uczniów klas pierwszych gimnazjum, których dzisiaj chcemy poddać próbie ogniowej à czyli otrzęsinom, zatytułowanym wdzięcznie: Kici, kici boom. Zobaczmy, czy nadają się, aby ich włączyć do braci uczniowskiej, oto oni. Salamon odsuń się.

3. Wchodzą pierwsze klasy (z plakatami, hasłami), zasiadają na swoje miejsca. Salamon się do nich wdzięczy.

4. Prowadzący mówi:
- Cóż za widok! Rywalizację pomiędzy trzema klasami oceniać będzie jury w składzie:
- - - - -
- Mam nadzieję, że przed nami wspaniała zabawa! Nie zapomnijmy o dopingu, które pomoże zapewne naszym kotkom. Zagrzejmy ich brawami.
- Poprosimy teraz przedstawicieli klas I o zaprezentowanie swoich zespołów.
- Jury ocenia prezentację w skali od 1 do 5 punktów.
- Klasa I a
(prezentacja)
- Klasa I b
(prezentacja)
- Klasa I c
(prezentacja)
- Poprosimy jury o ocenę.

5. – W drugiej konkurencji sprawdzimy, ile wiecie o szkole, do której uczęszczacie. Zapraszamy gospodarzy klas pierwszych i przedstawicieli klas trzecich, którzy zadadzą niezwykle ciężkie zadania. Mam nadzieję, że przez to nie będziecie drzeć kotów (Salamon wydaje żałosne miauknięcie)

- (do Salamona) Nie bój się Salamonie, klasy są sportowe, a więc zapewne będzie przyświecała im zasada fair play. Za każdą poprawną odpowiedź jury przyznaje 1 punkt.

- Prosimy:
Uczennica z klasy IIIc zada pytanie gospodarzowi klasy I c,
itd.
(....)

- Podsumujmy, w tej konkurencji, najsprytniejszymi kotami okazały się .......

6. – Pierwsze koty za płoty. Wszystko się może jeszcze zmienić, tym bardziej, że przed nami następna konkurencja, zatytułowana „KOCIA MUZYKA”.
Każda z klas I dostała od nas tekst bardzo znanej kołysanki. Teraz zaprezentują nam, co przygotowały. A uśpić będą musiały tych, których z chęcią uśpiliby na co dzień, czyli swoich nauczycieli.
Jury ocenia prezentację w skali od 1 do 5 punktów.

- Poprosimy klasę I b i panią ……………
(nauczyciela wprowadza Salamon)
- Oj ciężko będzie panowie, z panią ………….. nie ma przecież żartów! Lekcje z nią, to jak siedzenie na wulkanie!

- Teraz przyszedł czas na klasę I c, a usypiać będziecie ………………... Nie radzę pomylić słów, bo do czynienia macie z polonistką.

- Kocią muzykę zakończy klasa I a, która spróbuje ukołysać do snu panią …………………….., ale czy po niemiecku?!

- Podsumujmy, czy jury wróży komuś szansę na sukces? Jak rozkładają się punkty?
......................

7. Emocje rosną, a przed nami teraz konkurencja sportowa. Zapraszamy trenerów klas pierwszych:
- p. ………………….. - tr. kl. I a,
- p. ………………….. - tr. kl. I b,
- p. ………………….. - tr. kl. I c

- Wiemy, że trener to najważniejsza postać w klasie sportowej. Zobaczymy, czy drużyna i trener to jedno, czy miauczą tym samym językiem!
Jury będzie oceniało ich zgranie w skali od 1 do 5 punktów.

A na czym będzie polegała konkurencja? Już donoszę:
- Do znalezienia jest skarb. Ukryty oczywiście w tej sali gimnastycznej. Trener zna to miejsce, ale doprowadzić do niego może kapitana swojej drużyny tylko za pomocą specjalistycznych określeń z dziedziny, którą prezentuje, a więc piłki ręcznej, hokeja, turystyki.
Poprosimy kapitanów à miejmy nadzieję, że nie będą latać jak kot z pęcherzem. Dopingujmy biedaków. A trenerom życzmy daru wymowy!
- Jako pierwszy do próby znalezienia skarbu podejdzie kapitan kl. I c.

- Poprosimy teraz kapitana kl. I a.

- Teraz kapitan klasy I b.

- Poprosimy jury o ocenę.

8. Byli trenerzy, teraz czas na wychowawców.
Klasy zaprezentują nam teraz ich karykatury. Pamiętajcie jednak, że wprawdzie przysłowie mówi, że kot zawsze spada na cztery łapy, ale nie przesadźcie za bardzo! Bo wychowawca jutro także będzie wychowawcą.
I może wprowadzić inne powiedzenie w życie i : pogonić komuś kota, czyli wypędzić skądś, np. z klasy.

Jury ponownie korzysta ze skali od 1 do 5, oceniając trafność karykatury.
(podkłady muzyczne)
Poprosimy więc panią ……………….
(melodia ........)
Co na to pani …………………….?
(melodia ........)
A gdzież to się podziała pani ………………….?
(melodia ........)

Cóż na to jury?

9. Podliczmy punkty. Na razie prowadzi ..............................
Ale przed nami kolejne konkurencje, równie ciekawe.
Tą przygotowały klasy III dla swoich młodszych kolegów. Tytuł: „KALAMBURY Z KOTEM W TLE”.
Przedstawiciele klas III bez użycia słów, za pomocą ruchu przedstawią przysłowia dotyczące kota, zadaniem klas I będzie je odgadnąć.
Poprosimy uczniów z kl. III c, a uczniów kl. I c o skupienie, mikrofon przekazujemy gospodarzowi, który będzie udzielał odpowiedzi. Za poprawną jury przyznaje 2 punkty.
Myszy tańcują, kiedy kota nie ma.

Czas na kl. I b i hokeistów z kl. II b.
Odwracać kota ogonem.

Nasze zmagania z kocią frazeologią zakończy kl. I a i III a.
Bawić się jak kot z myszką.

- 2 punkty uzyskują ..................
Reszta niestety musi popracować ze „Słownikiem frazeologicznym”, polecamy Stanisława Skorupki.

10. – Na zakończenie naszych zmagań zadanie pisemne. Poprosimy 2 przedstawicieli każdej z klas.
- Waszym zadaniem jest wypisać w ciągu 2 minut jak najwięcej najsłynniejszych kotów.
Jury przyzna 2 punkty drużynie, która zwycięży.
(w tym czasie jakiś program à Pan kotek był chory lub Wlazł kotek na płotek i mruga)

- Poprosimy o kartki. Z kotologii widzę wypadliście całkiem nieźle! Niech na wasze miauknięcia spojrzy jury.

11. Czas rozstrzygnąć dzisiejsze zmagania. Bez względu na wynik myślę, że wszystkich uczniów klas I możemy nagrodzić gromkimi brawami. Wykazali się oni humorem, wiedzą i odwagą. (brawa)

Zwyciężyła klasa ........................... niemniej każdego ucznia nagrodźmy tarczą naszego gimnazjum, uznając że od tej pory nikt nie ma prawa nazwać go kotem.
(hostessy przypinają tarcze)

Otrzęsiny uważam za zakończone!

Salamon do worka, do następnego roku. Dziękujemy za dobrą zabawę. Czekajcie na następne imprezy Samorządu Uczniowskiego.
A dzisiaj jeszcze specjalnie dla Was dyskoteka. Czekamy na Was o 17.15.



Małgorzata Skwira

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie