Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rysujemy obrazki - kartki świątecze w programie graficzny Paint

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7468 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Świat wokół nas jest bogaty w barwy. Barwą posługują sie artyści reprezentujący różne dziedziny sztuki.Posługując się barwą mozna przekazać swoje odczucia i uczucia, można wpłynąć na nastrój, wprowadzić w zadumę, wyzwolić wesołość, wprawić w odświętny nastrój. My na lekcji Informatyki też staniemy się artystami.... namalujemy kartkę świąteczną.

Prowadzący zajęcia: mgr Izabela Płonka Szkoła Podstawowa w Radziechowach.

TEMAT: „ RYSUJEMY OBRAZKI - KARTKI ŚWIATECZNE W PROGRAMIE GRAFICZNYM PAINT”

Jest to kolejna lekcja, na której korzystamy z edytora graficznego.
W czasie lek¬cji uczniowie doskonalą umiejętność posługiwania się narzędziami edytora gra¬licznego PAINT, uwzględniając wstawianie
do wykonywanego rysunku pól tekstowych.
Wymagane oprogramowanie.

a) .Edytor graficzny Paint lub dostępny na płycie edytor graficzny OpenOffice.

b) .Edytor tekstów Microsoft Word lub dostępny na płycie edytor OpenOffice.
1. Przygotowanie uczniów:
Uczeń powinien umieć:
• komunikować się z komputerem

• uruchamiać programy

• posługiwać się podstawowymi narzędziami programu graficznego


2. Przebieg lekcji:

a) . Omówienie historii zwyczaju wysyłania kartek świątecznych.

b) . Uczniowie projektują własne obrazki, kartki.

c) . Uczniowie wykonują własne obrazki, kartki:

• wykorzystując okienko dialogowe, określają atrybuty tworzonego obrazu

• formatują tekst, określając jego atrybuty, takie jak:

• krój czcionki, rozmiar czcionki, kolor czcionki, styl czcionki, (pogrubienie, podkreślenie, kursywa);




d) . Uczniowie zapisują prace na dysku w określonym folderze;

e) . Uczniowie drukują wykonane prace (zgodnie z poleceniami nauczyciela)


f) . Omówienie i ocena wykonanej pracy.
3. Spodziewane efekty pracy na lekcji.
Po lekcji uczniowie powinni umieć:
• samodzielnie uruchomić program graficzny;

• posługując się oknem dialogowym, precyzyjnie określić atrybuty obrazu (szero¬kość, wysokość);

• korzystając z paska narzędzi tekstowych, określić podstawowe atrybuty tekstu (krój czcionki, wielkość czcionki, styl czcionki i kolor czcionki);

• jeśli istnieje taka możliwość, to wydrukować wykonaną pracę.
4. Ocenianie uczniów.
Oceniamy:
• staranność wykonania pracy;

• estetykę wykonanej pracy - odpowiedni dobór kolorów i ozdobników;

• biegłość w wykonywaniu czynności, takich jak:

• uruchamianie programu, zapisy¬wanie pracy na dysku;

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie