Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
A Visit to the USA. Lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem Internetu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7382 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jestem nauczycielką języka angielskiego w jednym z gimnazjów w Zamościu. Niedługo kończę staż na nauczyciela mianowanego. Poniższy konspekt lekcji został wykorzystany przeze mnie jako dokument potwierdzający moją umiejętność wykorzystywania zasobów Internetu na lekcjach. Liczę na to, że pomoże on nauczycielom młodszym stażem w urozmaiceniu swoich zajęć i zainspiruje ich do korzystania z sieci web na swoich zajęciach.

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM INTERNETU


I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE:


1. DATA: 14.06.2005r.
2. KLASA: III „i”( poziom - intermediate)
3. TEMAT LEKCJI: A visit to the USA.
4. CELE JEDNOSTKI LEKCYJNEJ:
• Cel ogólny:
- pogłębianie wiadomości na temat geografii Stanów Zjednoczonych.
- dalsze rozwijanie sprawności mówienia i czytania w języku angielskim.
• Cele operacyjne w zakresie:
a) wiadomości:
- znajomość słownictwa związanego z geografią, historią i ekonomią USA.
b) umiejętności:
- umiejętność obsługi komputera i Internetu (umiejętność wyszukiwania
potrzebnych informacji w Internecie)
- umiejętność mówienia w j. angielskim ( prezentacja wybranego stanu)
- umiejętność słuchania w celu ogólnego zrozumienia (polecenia nauczyciela).
- umiejętność czytania w celu znalezienia szczegółowych informacji.
- umiejętność pracy w parach

5. FORMY PRACY:
- praca w parach
- praca całą klasą pod kierunkiem nauczyciela

6. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: przedmioty symbolizujące USA ( flaga, banknot, zdjęcia słynnych miejsc- The White House, the Statue of Liberty), zdjęcia przedstawiające różne stany, krótki test wielokrotnego wyboru na temat USA (przygotowany wcześniej przez nauczyciela), karty pracy ucznia, komputer z dostępem do sieci Internet, tablica.

7. METODA: komunikacyjna



II. PRZEBIEG LEKCJI:

CZYNNOŚCI WSTĘPNE (4’):
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- sprawdzenie pracy domowej



Poszczególne etapy lekcji i ich cel:

1. Nauczyciel zadaje pytania: ”Have you ever been to America? What do you know about this country?”
- Rozgrzewka językowa, wprowadzenie tematu lekcji.

2. Nauczyciel prosi o rozwiązanie przygotowanego przez siebie testu wielokrotnego wyboru
na temat USA. Przykładowe pytania: „When was America discovered? Who was the first president of the USA?” - Sprawdzenie stanu wiedzy uczniów na temat USA. Kształtowanie umiejętności pracy w parach.

3. Nauczyciel przyczepia symbole USA i zdjęcia kilku stanów do tablicy, pytając:
”What do you think of the USA? What associations have you got?” - Ćwiczenie umiejętności słuchania i mówienia w języku angielskim.

4. Uczniowie włączają komputery. Ich zadaniem jest odnalezienie strony internetowej: http://www.50states.com/ i kliknięcia na wybrany przez nich stan. - Ćwiczenie umiejętności pracy z Internetem.

5. Uczniowie otrzymują od nauczyciela karty pracy , które należy uzupełnić, używając informacji zawartych na podanej stronie WWW. Wyszukują również zdjęć prezentujących stan. - Kształtowanie umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji w Internecie. Ćwiczenie umiejętności czytania
ze zrozumieniem.

6. Kolejni uczniowie prezentują w parach zgromadzone informacje na temat wybranych przez siebie stanów. - Ćwiczenie sprawności mówienia w j. angielskim; ustna prezentacja zebranych informacji.


7. Nauczyciel prosi o wykonanie projektów wielkości A4 na temat „ich” stanów. Rozpoczynają pracę na lekcji, kończą w domu. Projekty będą połączone w jeden duży plakat na temat USA i umieszczone w sali językowej.- Kształtowanie umiejętności pracy w parach. Przygotowanie do pracy domowej.



Sylwia Bryl
Gimnazjum nr 4
im. Kard. Stefana Wyszyńskiego
w Zamościu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie