Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pole figur płaskich - rozwiązywanie zadań

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3352 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcji matematyki - "Pole figur płaskich - rozwiązywanie zadań" - opracowałam na podstawie podręcznika "Matematyka 2001" dla klasy VI. Zastosowałam metodę JIGSAW (z ang. układanka), która jest przykładem uczenia się we współpracy. Ma czarakter uniwersalny i może być stosowana na różnych przedmiotach. Wykorzystuje się ją wtedy, gdy uczniowie mają do przyswojenia pewną partię materiału, którą da się podzielić na spójne fragmenty. Stanowią one elementy, jakby puzzle, tworzące całą układankę. Każdy uczeń w klasie ma opanować całość wiedzy.


Nauczyciel - mgr Iwona Oleśków
Przedmiot: matematyka
Klasa: VI
Szkoła Podstawowa nr 13 w Głogowie
Temat: Pole figur płaskich - rozwiązywanie zadań.




Cele lekcji:
Po zajęciach uczeń powinien:
  •  znać wzory na obliczanie pól figur,
  •  znać podstawowe wiadomości o danym wielokącie
  •  rozumieć wzory na obliczanie pół figur,
  • rozumieć sposoby rozwiązywania zadań z treścią,
  • umieć korzystać ze wzorów na obliczanie pól figur,
  • rozwiązywać zadania z treścią,
  • prezentować wyniki swojej pracy,
  • współpracować w grupie,
  • uczyć innych

Wymagania programowe / kryterium oceniania:
Konieczne
- ma podstawowe wiadomości o własnościach figur
Podstawowe
- zna wzory na obliczania pól figur
Rozszerzające
- umie zastosować wzory na obliczanie pól figur do rozwiązywania zadań
Dopełniające
- rozwiązuje zadania problemowe wykorzystując wzory na obliczanie figur
Wykraczające
-

Metody
- metoda JIGSA (z ang. układanka)
- praca z podręcznikiem
- rozwiązywanie problemów
Formy
- praca z całą klasą
- praca w grupach
Środki dydaktyczne
- etykiety: EKSPERT
- podręcznik

PLAN ZAJĘĆ

I. Organizacja klasy - 5min.
1. Sprawdzenie obecności.
2. Sprawdzenie zadania domowego.
3. Zapisanie tematu lekcji:
Pole figur płaskich — rozwiązywanie zadań.

II. Wprowadzenie - 10 min.
1.Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji. Nauczyciel zadaje pytania, np.
- Jak obliczamy pole trójkąta?
- Jak obliczamy pole równoległoboku?
- Jak obliczamy pole trapezu?
Uczniowie podają wzór na obliczenie pola danej figury, jednocześnie wyjaśniając symbole literowe występujące we wzorach.
Za poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje od nauczyciela kartonik, który symbolizuje plus za aktywność.

III. Działanie - 25 min.
1.Podział klasy na pięć grup po cztery osoby.
Przypomnienie zasad pracy w grupach. Określenie czasu pracy.
Metoda JIGSAW (z ang. układanka) jest przykładem uczenia się we współpracy. Każdy uczeń w klasie ma opanować całość wiedzy.
Uczniowie w grupie otrzymują etykiety: EKSPERT I, EKSPERT II, EKSPERT III, EKSPERT IV oraz zadanie do rozwiązania. Uczniowie - EKSPERCI - o tych samych numerach tworzą nowe, tymczasowe grupy. One rozwiązują to samo zadanie. Uczą się wzajemnie, zapisują rozwiązanie zadania w zeszytach oraz omawiają, w jaki sposób najlepiej nauczyć pozostałych członków swoich macierzystych grup danej partii materiału. EKSPERCI I - rozwiązują zad.6 str. 93 EKSPERCI II - rozwiązują zad.7 str. 93 EKSPERCI III- rozwiązują zad.8 str. 93 EKSPERCI IV - rozwiązują zad. 9 str. 93
Uczniowie, po upływie wyznaczonego czasu pracy, wracają do swoich macierzystych grup i uczą się wzajemnie. Każdy członek grupy winien opracować całość materiału.

IV. Podsumowanie - 5 min.
Prezentacja grup następuje na następnej lekcji. Lider każdej grupy omawia sposób rozwiązania jednego zadania wskazanego przez nauczyciela. Następuje ocena pracy grupy.

V. Ewaluacja
Krótka rozmowa z uczniami na temat ich odczuć i opinii o lekcji.

Opracowała: Iwona Oleśków, Szkoła Podstawowa nr 13 w Głogowie




Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie