Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Możemy zmieniać swoje uczucia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1591 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to scenariusz spotkania 1 z 4, opracowany do własnego "Programu Zajęć Profilaktyczno-Wychowawczych w kl. II Szk. Podst.". Blok tematyczny: Odpowiedzialność za uczucia i działania; Temat: Możemy zmieniać swoje uczucia.

Scenariusz 1 z 4
Blok tematyczny: Odpowiedzialność za uczucia i działania
Temat: Możemy zmieniać swoje uczucia.
Spotkanie 1: Pomagamy przyjacielowi.
Cel operacyjny: Uczniowie będą wyrażać swoje uczucia i dyskutować o tym, jak je zmieniać.


Cele szczegółowe – uczeń potrafi:
- określać uczucia za pomocą przymiotników,
- próbować szukać możliwości zmiany uczuć,
- odgrywać scenki dla pokazania możliwości naprawczej rozmaitych sytuacji

Przebieg zajęć
1. Dzieci siadają w kręgu.
2. Nauczyciel prosi dzieci, by wyobraziły sobie, lub przypomniały sytuację, gdy ich przyjaciółka , przyjaciel czuje się źle, nieswojo, smutno, a one chcą zmienić ten nastrój. Niech powiedzą, jak się zachowują, może nawet zagrają scenkę obrazującą taką sytuację. Należy dać dzieciom kilka chwil na przemyślenie i przygotowanie się.
Przykłady sytuacji do wykorzystania:
- Przyjaciel dostał bardzo złą ocenę z matematyki.
- Przyjaciółka sprawiła przykrość koleżance i teraz jest jej głupio.
- Zuzia zgubiła kapcie i boi się iść do domu.
- Dzieci śmiały się z Michała i jest mu teraz przykro.
3. Wypowiedzi uczniów i ewentualne odgrywanie scenek.
4. Nauczyciel pokazuje dzieciom dwie twarze – „Pana Smutnego” i „Pana Zadowolonego”. Gdy w górze jest Pan Smutny – chętne dziecko opisuje sytuację, w której czuje się ono nieszczęśliwe. Pozostałe dzieci podają sposoby, dzięki którym zmienią się uczucia Pana Smutnego. Po każdej sugestii Pan Smutny musi zadecydować, czy rzeczywiście zmieni się w Pana Zadowolonego. Za każdym razem, gdy uczeń usłyszy to, co mu odpowiada, podnosi w górę Pana Zadowolonego.
Uwaga! Jako pierwszy wykonuje to ćwiczenie nauczyciel – by pokazać dzieciom jak to się robi.

Przykład:
Pan Smutny mówi: Popsułem zabawkę i jestem zły.
Sposoby poprawy nastroju:
1) Znajdź kogoś, kto zreperuje zabawkę.
2) Kup nową zabawkę.
3) Baw się inną zabawką.
4) Weź zabawkę kolegi.
5. Zabawa w pocieszanie Pana Smutnego w wykonaniu dzieci.

Elżbieta Rzeźnicka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie