Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ekologia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2140 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Kształtowanie etyki ekologicznej u uczniów to jeden z głównych celów wytyczonych przeze mnie w ramach prowadzonego koła biologicznego. Aby ten cel osiągnąć prowadzę wiele działań na terenie mojej szkoły. Jednym z nich jest organizacja Konkursu Wiedzy Ekologicznej, który jest podsumowaniem zdobytych przez uczniów wiadomości i umiejętności dotyczących w/w tematyki.
KONKURS EKOLOGICZNY
Imię i nazwisko:
Klasa:

1.Strefa kuli ziemskiej zamieszkała przez człowieka i inne organizmy to:
a)atmosfera
b)hydrosfera
c)biosfera
d)ekologia
2.Wzajemne powiązania organizmów z ich środowiskiem oraz innymi organizmami to:
a)populacja
b)ekologia
c)ekosystem
d)biocenoza
3.Co to są bioindykatory, podaj dwa przykłady.O czym świadczy występowanie ich w środowisku?




4.Spośród podanych gatunków roślin i zwierząt podkreśl trzy endemity
a)mniszek pospolity e)panda wielka
b)warzucha polska f)kret
c)sekwoja g)muszka owocowa
d)krwawnik pospolity h)szczur wędrowny
5.Jaki rodzaj oddziaływań zachodzi między bakteriami brodawkowymi i roślinami motylkowymi?
a)komensalizm
b)protokooperacja
c)pasożytnictwo
d)symbioza
6.Jak nazywa się organizm utworzony przez symbiozę glonów i grzybów?


7.Populacje wszystkich gatunków żyjących na określonym obszarze i powiązanych wzajemnymi zależnościami to:
a)biocenoza
b)ekologia
c)ekosystem
d)biotop
8.Podkreśl prawidłowe przykłady (po dwa)
producenci: konsumenci: reducenci:
a)bakterie a)sowa a)lis
b)dąb b)świerk b)grzyby
c)sałata c)motyl c)mrówka
d)dzięcioł d)grzyby d)bakterie
9.Co to jest efekt cieplarniany?


10.Co to jest recykling?


11.Wymień cztery formy ochrony przyrody:
a) c)
b) d)
12.Wyjaśnij termin “ochrona częściowa gatunku”


13.Wyjaśnij termin „ochrona całkowita gatunku”


14.W jakim parku narodowym występuje limba?

15.Jakie drzewo iglaste zrzuca igły na zimę?

16.Dlaczego drzewa iglaste są szczególnie narażone na zanieczyszczenia?

17.Wymień drzewa iglaste występujące w Polsce.( conajmniej 4)

18.Podkreśl rośliny chronione w Polsce:
języcznik zwyczajny, widłak goździsty, cis, mniszek pospolity, sasanka zwyczajna, pokrzywa, krokus, oset, wrotycz,
19.Podkreśl zwierzęta chronione w Polsce:
żółw błotny, szczur śniady, dzik, wiewiórka, wilk, puszczyk, bielinek kapustnik,
kumak nizinny, wróbel
20.Wymień parki narodowe województwa dolnośląskiego:



21. Wymień drzewa iglaste chronione w Polsce


22.Co to są podwójne opakowania i jakie jest ich znaczenie ekologiczne?


23.Jakie gazy wywołują kwaśne deszsze?


24.Jak nazywa się park krajobrazowy znajdujący się w naszej najbliższej okolicy


opracowała Renata Nicpoń
Zespół Szkół Integracyjnych
im. Piastów Śląskich w Legnicy

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie