Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Analiza realizacji ścieżek edukacyjnych w klasach I-III gimnazjum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2474 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Realizując program nauczania w klasach I – III gimnazjum dobierałam do poszczególnych działów treści i metody pozwalające na realizowanie opracowanych na podstawie programu ścieżek edukacyjnych.


Realizowałam następujące ścieżki edukacyjne:
-edukację prozdrowotną
-edukację ekologiczną
-edukację europejską
-edukacje filozoficzną
-edukację czytelniczą
-edukację regionalna

EDUKACJA PRODROWOTNA
Zagadnienia poruszające treści tej ścieżki realizowałam we wszystkich klasach gimnazjum w działach dotyczących obliczeń procentowych oraz zbierania i porządkowania danych.
Uczniowie mieli okazję poznać i omówić następujące zagadnienia :
-zapotrzebowanie człowieka na składniki odżywcze ( sporządzanie tabeli składników odżywczych, wykonywanie obliczeń procentowego udziału poszczególnych składników, wykonywanie jednego z poznanych diagramów, omówienie i ocena własnego sposobu odżywiania pod kątem zebranych danych).
-skład powietrza ( diagram procentowy, udział procentowy zanieczyszczeń w powietrzu, omówienie największych przyczyn zanieczyszczeń i ich skutków dla zdrowia).
-czynniki wpływające na zły stan zdrowia człowieka (wypełnienie ankiety i analiza ich wyników – niebezpieczne i masowe uzależnienia młodzieży).

EDUKACJA EKOLOGICZNA
Zagadnienia poruszające treści tej ścieżki realizowałam podczas :rozwiązywania zadań tekstowych [przy pomocy równań i układów równań ,zbierania i porządkowania danych, obliczania objętości figur przestrzennych, zapisywania małych i dużych liczb w postaci wykładniczej .
Zagadnienia edukacji ekologicznej poruszone zostały podczas realizacji następujących tematów:
-obliczanie objętości ścieków w dużych aglomeracjach miejskich
-obliczane były dawki śmiertelne i szkodliwe nikotyny (obliczenia procentowe)
-obliczano zawartość różnych szkodliwych związków w powietrzu.

EDUKACJA EUROPEJSKA
Zagadnienia ścieżki europejskiej zrealizowane były w działach dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych, zbierania i porządkowania danych, omawiania zagadnień związanych z wykresami funkcji.
Uczniowie poznali treści ze ścieżki europejskiej w następujących zadaniach:
-działania na ułamkach dziesiętnych (zamiana złotówek na euro, przeliczanie pewnych sum w różnych walutach na inne waluty w tym euro);
-obliczanie na podstawie danych przedstawionych na diagramach przedstawiających jakie korzyści w postaci konkretnych sum pieniędzy uzyskają różne grupy ludności w Polsce po przystąpieniu do UE;
-odczytywanie danych z wykresów (kursy złotego w porównaniu dolara i euro).

EDUKACJA FILOZOFICZNA
Treści ścieżki filozoficznej są nieodłącznym elementem omawiania wielu działów matematyki tj.: równania i algorytm, ich rozwiązania, nauka o liczbach i działaniach na nich (systemy liczbowe, zbiory liczbowe), tw. Pitagorasa, tw. Talesa.
Uczniowie zapoznali się z następującymi zagadnieniami:
-historia powstawania zbiorów liczbowych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeby powstawania kolejnych zbiorów ze względu wykonalność działań;
-stosowanie algorytmów starożytnych w rozwiązywaniu równań;
-przykłady systemów liczbowych;
-filozofowie i matematycy: Tales z Miletu, Pitagoras. Dokonania myśli filozoficznej w rozwoju matematyki.


EDUKACJA REGIONALNA
Realizacja wielu działów matematyki w klasach I-III szczególną rolę odgrywały treści ścieżki regionalnej. Zastosowanie omawianych zagadnień do gromadzenia wiedzy na temat swojego regionu przyczyniło się do aktywniejszego i łatwiejszego przyswajania wiedzy, rozumienia zasad matematyki w życiu i sytuacjach z życia codziennego.
Uczniowie wykonali następujące zadania:
-obliczanie pól powierzchni i zamiana jednostek powierzchni;
-obliczanie objętości brył;
-plan i mapa;
trygonometria.

Przykłady zadań: obliczanie powierzchni użytkowych w Bełchatowie, powierzchni mieszkania, obliczanie objętości otaczających brył np.. klasy , sporządzenie planu terenu oraz odczytywanie na podstawie mapy rzeczywistych długości odległości między wskazanymi punktami na mapie.

EDUKACJA CZYTELNICZA
Treści ścieżki realizowane były poprzez zapoznanie uczniów ze zbiorami bibliotecznymi, zapoznanie ze sposobami wyszukiwania informacji, korzystanie z dokumentów bibliotecznych w celu zebrania danych, zadawania rac, których wykonanie wymagało wykorzystanie księgozbioru bibliotecznego.

Bożena Karasińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie